Gå til innhold

Står fast :( e34 535


Myrvangen
 Share

Anbefalte innlegg

Sliter litt med 535'n :/ Bilen starter men går veldig ujevnt og lugger, går heller ikke på tomgang. Ryker svart når jeg småruser den og pluggene blir sotet :( pluggene er for øvrig helt nye.

Har prøvd å bytte LMM uten hell. toppakning +++ er helt nytt.

Håper egentlig på at dette er en bagatell men er det noen her som har en formening om hva dette kan være? Hadde satt stor pris på hjelp her da jeg begynner å miste motivasjonen for denne bilen når den krangler så fælt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, likedan uansett temp. driver febrilsk leting etter falskluftinntak nå.. kan selv "litt" falskluft ha så stor betydning? når det gjelder motor er jeg bare kjent med diverse deler og hvordan en motor fungerer, men er på ingen som helst måte proff når det gjelder motor så er mye mulig det kommer noen "grønne" spørsmål :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte bilen i november, da stod den uten radiator osv osv og gåen slavesylinder så jeg kjøpte den som bane/prosjekt bil så har faktisk ikke prøvd å starte den noe særlig før. har nå nylig byttet toppakning osv så jeg har akkuratt satt den sammen igjen. men dette er gjort skikkelig og nøye.

Nå som jeg har feilsøkt med litt oppstart osv vil den ikke starte lenger heller. mulig den har fått for mye bensin og "druknet" ? får isåfall vente litt og prøve igjen om en liten stund :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har du løst problemet? Jeg har tilsvarende motor og samme symptomer, med Motronic 1,1 / elektronisk styrt EH automatkasse. Bilen stod noen uker lagret i kald garasje, og ved oppstart nå gikk den på altfor feit blanding og stanser etter få minutter. Driver og feilsøker uten å finne noen klar årsak. Det gjenstår å sjekke bensintrykksregulator, og eventuelt dyser, men alle pluggene blir jevnt nedsotet og da må alle dysene ha blitt koko samtidig? Luftmengdemåleren målte jeg motstand på ved åpning av klaffen. Motstanden øker jevnt foruten to steder omtrent ved 3/4 åpning, der finnes en liten dip på ca. halv til en ohm. Jeg er usikker om det er nok til at den regnes som defekt?

Andre saker jeg har sjekket ut og funnet ok;

CTS, coolant temp sensor

TPS, throttle position sensor

ICV, idle control valve

coil + wire og pluggledninger

pluggene er helt nye original type Bosch W8LCR, nedsotet etter èn oppstart, men hatt ute og renset igjen

jordingspunkter

kontakter til sensorene renset med elektrospray og lufttørket (flere var grønne...)

batteri er nytt originalt, målt til 12,6V i dag

vakuumslanger, 99 % sikker ok (byttet i nyere tid og inspisert igjen nå)

Jeg må skaffe et egnet koblingstykke for å teste bensintrykksregulatoren før jeg tør starte bilen på ny. Det vil være interessant å høre hva du måtte ha funnet ut senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har du sjekket lamdasonde? Denne skal registrere luftmettingen etter forbrenning og justere dyser slik at motoren får riktig mengde bensin. Viss styreenhenten ikke får signal fra lamda vil motoren gå over i nødmodus og kjøre fet bensinblanding for å ikke skade motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill om lambda. O2-sensoren var ny for litt over ett år siden, Bosch. Jeg mener likevel at den ikke har innvirkning ved oppstart av kald motor, men begynner å avgi verdier ettersom motoren varmes opp. Bilen min går surt med feit blanding fra første sekund og avgir sorte avgass og stinker. Muligens blir denne O2 sensoren kondemnert av dette og må byttes. Både den og katalysatoren er utsatt nå så jeg teststarter ikke unødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ta av trottlebody og rengjøre denne godt da det samler seg masse drit over tid som gjør at motoren får tomgangsproblemer. Samme kan du gjøre med innsugsdelen av toppen da det kokser seg opp over tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Vet ikke hvordan innsprøytning du har men det høres jo ut som den får for mye bensin

Dette blir jo styrt av tempratur sensor det er ikke noen ledninger du har glemt eller bytte når du har hatt av toppen

På gammel type innsprøytning så hente det jo at kaldstart dysen hang på da vil den fort bli ræ og lukte bensin

:D:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...