dolla87 Skrevet Februar 3, 2013 Skrevet Februar 3, 2013 Ikke nok med at jeg har nok å gjøre på banebilen,så har jeg lyst til å gjøre noe med bruksvogna også! Det er pr. i dag en 324td automat, og helt grei sånn den er men har skiftet topp på den en gang,siden den opprinnelige sprakk Var jo nesten håpløst å få tak i ny siden dette virket som et ganske så vanlig problem da jeg fant fler med samme årsak Virker som om disse toppene tåler lite?! Etter bytte av topp går den greit,men fremdeles litt ustabil på temp enda vi gjorde alt skikkelig,og har fått lufta den og gjort det som trengs. Jeg kan ikke si jeg stoler på motoren i den forstand enda jeg passer på den hele tida! Det jeg har lyst til er jo i utgangspunktet og bygge den om til manuell,men da tenker jeg også å samtidig få i en mer slitesterk og bedre dieselmotor? Noen som har noen anbefaling? Tenkte på 525td men.. Dette har jeg ikke så veldig peiling på,noen med mer erfaring av disse motorene?
hylle Skrevet Februar 3, 2013 Skrevet Februar 3, 2013 Hvis du har diesel og automatgir kan du i utgangspunktet få godkjent ganske mange morsomme motorer i den. meget høy vekt i disse, som kommer deg til gode når du setter inn en grom motor som gjerne er litt tung.
Magnum 310 Skrevet Februar 3, 2013 Skrevet Februar 3, 2013 Er vell ikke lov å sette bensinmotor i en org. Dieselbil? Mener jeg har lest det, men håper jeg tar feil!
D.Toft Skrevet Februar 3, 2013 Skrevet Februar 3, 2013 Er vell ikke lov å sette bensinmotor i en org. Dieselbil? Mener jeg har lest det, men håper jeg tar feil! mener det er omvendt grunnet vekt. siden esel motorer veier stort sett mye mer enn bensiner, så er det ikke godkjent med esel motor i bensin bil
dolla87 Skrevet Februar 3, 2013 Forfatter Skrevet Februar 3, 2013 Skal ikke bygge den om til bensin da! fortsatt være dieselmotor ja,men lurer litt på hva slags dieselmotor som kan være grei å sette i? Og vet det kan gå med mye som kan bli mer futt i siden den orginalt veier en god del
M|Fjeld Skrevet Februar 3, 2013 Skrevet Februar 3, 2013 Er vell ikke lov å sette bensinmotor i en org. Dieselbil? Mener jeg har lest det, men håper jeg tar feil! Det er lov ja! Min 324dA har fått godkjent søknad om ombygg til m60b40
dolla87 Skrevet Februar 3, 2013 Forfatter Skrevet Februar 3, 2013 Esel? vær litt mer spesifikk da? Vurderer en 2,5 liter diesel da,er vel fra e34 det ve? Hvis noen har gjort det samme før så er jeg interressert i "oppskrifta" Og hvordan det passer overens,hva man må ha og gjøre etc? Finner sikkert ut selv ved å prøve også,men greit å vite litt liksom
hylle Skrevet Februar 3, 2013 Skrevet Februar 3, 2013 hvorfor vil du ha diesel? om noen år får man sikkert ikke lov å ha det her i landet engang..
TRF Skrevet Februar 3, 2013 Skrevet Februar 3, 2013 er jo diesel som gjelder blir ikke noe av forbudet uansett
dolla87 Skrevet Februar 3, 2013 Forfatter Skrevet Februar 3, 2013 Hvor mange år er ikke det til a?? Og tror det er mange flere ting vi bør bekymre oss over enn akkuratt det! Hvor mange biler må de ikke vrake da a? DET blir forurensing det!! Og kan vel ta det da,om i det hele tatt bilen lever Blir nok diesel nå i første omgang! Og er vel ikke akkuratt noe lavbudsjett den der m60n heller? Koster ALTFOR mye den andre til at jeg kan legge såå mye i den her også,men ordentlig vil jeg jo at det skal bli!
bcRichard Skrevet Februar 3, 2013 Skrevet Februar 3, 2013 Peis på med en 525tds motor. Altså en m51d25 og en chip så har du en GROM bil!
Sund.M3 Skrevet Februar 4, 2013 Skrevet Februar 4, 2013 Peis på med en 525tds motor. Altså en m51d25 og en chip så har du en GROM bil! +1 må følge med her
hylle Skrevet Februar 4, 2013 Skrevet Februar 4, 2013 jeg vil tro det blir billigere å legge inn en bensin motor iallefall, diesel har du jo alle mulige dyre deler, turbo osv. blir fort kr der etterhvert. Ikke bare bare å dytte nedi en m51d25 heller. isåfall bør du beholde den du har i bilen nå. just my 2 cents!
hylle Skrevet Februar 4, 2013 Skrevet Februar 4, 2013 Peis på med en 525tds motor. Altså en m51d25 og en chip så har du en GROM bil! Da bruker du bunnpanne og oljerør som org på e34tds. Motorfester fra e36 325tds, Gummiputer fra E28 m5 (m535i) Mellomaksling bruker du den forreste delen fra e36 328i, (mange som passer, kan bruke e30 m3 aksling også, må ha den store flensen foran.) Forrøra bruker du som satt sammen fra 325tds og 324td, mellompotte fra 324td og bakerste potta er du jo rimelig fritt for å velge selv. Du kan bruke org radiator, men du bør ha en min 14" vifte foran. Å så må du koble litt ledninger ved kontakten med sikringsboksen, men er ikke det værste. Alt i alt en grei ombygging, men hadde gitt faen i diesel jeg da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå