eeduu Skrevet Februar 5, 2013 Share Skrevet Februar 5, 2013 Jeg har fått filt en ny nøkkel til min e46 320d touring 01. Jeg har fått kodet chippen så den viker på sentrallås, men når jeg vrir nøkkelen i tenningen så starter den ikke... den går hele veien rundt, og lystest osv kjøres, men ingen reaksjon når jeg vrir den siste hakket. Noen som vet hva som er gale? er det en dårlig kopi? Takker for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tbardalen Skrevet Februar 5, 2013 Share Skrevet Februar 5, 2013 Hvor har du fått filt til nøkkelen? Om det ikke er via et verksted så er det nok startsperra som slår inn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eeduu Skrevet Februar 5, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 5, 2013 låseservice/trioving, de sa det skule gå fint... hvorfor slår startsperren inn om nøkkelen er identisk? :s Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet Februar 5, 2013 Share Skrevet Februar 5, 2013 Du kan kode (og file)om hvilken som helst bmw nøkkel av samme type så sentrallås virker ja,men du må bestille en ny nøkkel hos bmw som passer bilens vin nr hvis du skal en startnøkkel (Desverre)Hver startnøkkel har en egen kode til startsperren.Heldigvis vil jeg si ellers hadde det vært veldig utrygt å kjøpe brukt bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eeduu Skrevet Februar 5, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 5, 2013 hm, suger jo at jeg har brukt mye penger på en nøkkel som ikke kommer til å virke da men takk for hjelpen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eeduu Skrevet Februar 5, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 5, 2013 Men... Den orginale nøkkelen starter jo ikke bilen uten chippen, så jeg trodde det bare var chippen som skule til for å starte den..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet Februar 5, 2013 Share Skrevet Februar 5, 2013 Nei den kan bare kodes med sentrallås,tror det er 433mhz signal i nøkkelen,startsperren er ett helt annet system som ikke har noe med sentrallåsen å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eeduu Skrevet Februar 5, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 5, 2013 Nei den kan bare kodes med sentrallås,tror det er 433mhz signal i nøkkelen,startsperren er ett helt annet system som ikke har noe med sentrallåsen å gjøre. Men den ligger i chippen? for som sakt så prøvde eg orginalnøkkelen uten chippen i, og den startet ikkje på den heller... og det e jo den orginale chippen eg har i den nye nøkkelen og :s sorry hvis det er noe eg missforstår no, men ble forvirrende Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet Februar 7, 2013 Share Skrevet Februar 7, 2013 Ok da har jeg misforstått,trodde du hadde kjøpt en chip på for eks ebay,Da er nok bare problemet en initialering av nøkkelen,skal stå hvordan du gjør det i bilens manual. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eeduu Skrevet Februar 8, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 8, 2013 Ok da har jeg misforstått,trodde du hadde kjøpt en chip på for eks ebay,Da er nok bare problemet en initialering av nøkkelen,skal stå hvordan du gjør det i bilens manual. emm, kan hende jeg virker litt noob nå, men hva er initialering? har forresten bare manual på tysk, så må søke på google Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet Februar 8, 2013 Share Skrevet Februar 8, 2013 Fant en på svensk Tillvägagångssätt vid initiering 1,Öppna centrallåset (ZV) med bilnyckeln 2, Stig in i bilen och stäng alla dörrar 3, Vrid bilnyckeln kort till tändningsnyckelläge 1 och åter tillbaka. Tillkopplingstiden måste vara kortare än 5 sekunder för att systemet ska bli initieringsklart 4, Tryck på radiosändarens knapp och håll den intryckt 5, Tryck tre gånger på knappen 1 inom 10 sekunder...knappen 2 ska fortfarande hållas intryckt 6, Släpp knappen 2 7 Om centrallåset låser och omedelbart åter låser upp är radiosändaren initierad Glöm inte att du måste initiera alla nycklar samtidigt och inom 30 sekunder vid byte av nyckel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eeduu Skrevet Februar 9, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 9, 2013 Den oppskriften er jo for å programmere chippen, det har jeg gjort men den vil fortsatt ikke starte bilen :S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå