RockfordF Skrevet Februar 5, 2013 Skrevet Februar 5, 2013 Hei Har tatt en diagnose test på min e46 320D 2002mod å det viser seg att ABS styreenheten er defekt. Og har noen spørsmål i den sammenheng, dette har jeg sikkert funnet svar på om jeg har søkt litt på forumet, men siden det er flere spørsmål velger jeg å lage en egen tråd hvilke firma driver å reparerer slike enheter? få gjerne noen nett adresser fordelen med å få den reparert er att man slipper inn til BMW å få den programert igjenn, om jeg ikke tar feil her? hvor lønner det seg eventuelt å kjøpe en ny? har jeg mulihet til å bruke bilen med styreenheten demontert? er avhengig av bilen hver dag.. takker på forhånd
PenguiN- Skrevet Februar 5, 2013 Skrevet Februar 5, 2013 Ebay er nesten garantert billigst søk på E46 320 ABS unit E46 320 ABS control E46 320 ABS module osv..så finner du det sikkert billig der Hvorvidt det må kodes aner jeg ikke :/
RockfordF Skrevet Februar 5, 2013 Forfatter Skrevet Februar 5, 2013 tusen takk for tipset! ser att jeg bør finne delnr på min ABS modul i morgen, så jeg ikke kjøpe feil. noen som vet hva dem vanligvis tar på ett bmw verksted for å kode en slik? antar att dette ikke er noe alle verksteder gjør? Og mulig jeg spør litt teit nå, men hvorfår er det slik att den må kodes? er ikke alle biler så å si like?
RockfordF Skrevet Februar 7, 2013 Forfatter Skrevet Februar 7, 2013 driver å ser litt etter andre moduler, og lurer på hvilke nr som er vesentlig her? har forstått att det er 6 759 075 som er dele.nr men hvilke betydning har dem andre talla? alle bør vel helst stemme? ser det varierer mye..
quandt1960 Skrevet Februar 7, 2013 Skrevet Februar 7, 2013 Du kan ikke tyde forskjell mellom sensorfeil og styreenhet feil fordi de går på samme 'node' . Så hvis du har tatt diagnose med utsyr som ikke er dis / bmw orginal så får du heller ikke indikasjon om hvilket hjul det evt er. Du må da bytte sensor, kjøre 30 km så se om gule lampen dukker opp igjen. Hvis den gjør det er det enheten. Den kan i de fleste tilfeller repareres uten ny koding. Hadde en lang diskusjon med bmw om dette når jeg fikk problemet med min e46. Var litt pissed på at de ikke kunne tyde om det var sensor eller enhet så du risikerer 2-3000 spenn ut vinduet. Sjekk simco as Styreenhet tror jeg koster 15000 ny uten koding
RockfordF Skrevet Februar 7, 2013 Forfatter Skrevet Februar 7, 2013 dette var jeg ikke klar over, men har byttet begge sensorer fram og ohmet og målt spenning på sensorer bak når jeg dreide hjulet og fikk ikke noe feilslag da, speedometer og cruscontroll virker. Internal Control Module fail tror jeg meldingen sa..Men det var ikke til bmw nei, bare til ett lokalt verksted, og hvilket program han kjørte skal ikke jeg svare for, men takk tipset!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå