Steinhar Skrevet Februar 10, 2013 Share Skrevet Februar 10, 2013 Postet tidligere idag en tråd der jeg forklarte at nabokattene utløste alarmen på bilen min. Tråden ble mest sannsynlig lukket fordi det ble snakket om metoder for å ta livet av dyret. Brukte mye tid på å finne ut hva som funket. Fikk høre at pepper, appelsinskall og diverse skulle funke. Men mye blanede tilbakemeldinger der. Eneste alternativet jeg fant uten negative tilbakemeldinger var 35% eddik. Satte dette i tre små plastskåler som jeg satte på plassen bilen står parkert. Så langt har dette funket. Så en katt snu på tur mot bilen. Ganske sterk lukt av dette, men det funker Edit: dette mest for å slippe riper i lakken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 10, 2013 Share Skrevet Februar 10, 2013 Noen katter hopper opp på panseret mens andre nøyer seg med å ligge under bilen, hos oss så er vi heldige hvor de fleste legger seg under bilen. Var en som hoppa opp på panseret stadig og en dag så skremmte jeg den noe jævlig mens den satt det, siden så har den ikke rørt bilen. Jeg snakker ikke om å være fysisk ufin mot dyret, bare skremme det så det skjønner at dette er "fyfy" Har også sagt strengt i fra til eiern at jeg klikker om jeg ser katta på bilen en gang til.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinhar Skrevet Februar 10, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 10, 2013 Siden alarmen gikk på bilen burde katta bli skremt, men det skjedde tre ganger iløpet av to dager så måtte gjøre noe annet Er 3-4 katter i nabolaget, så eddik har funka så langt, uten å fryse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simen! Skrevet Februar 10, 2013 Share Skrevet Februar 10, 2013 Mener jeg har sett en elektrisk dings som man plugger i stikkontakt, som sender ut lyder som skremmer katten! Lyden var sånn at mennesker ikke kunne høre den men husker ikke hvor jeg fant den... Utrolig irriterende med katter som hopper opp på bil, skal jo alltid ligge på panseret å varme seg etter at bilen er kjørt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Februar 10, 2013 Share Skrevet Februar 10, 2013 Noen katter hopper opp på panseret mens andre nøyer seg med å ligge under bilen, hos oss så er vi heldige hvor de fleste legger seg under bilen. Var en som hoppa opp på panseret stadig og en dag så skremmte jeg den noe jævlig mens den satt det, siden så har den ikke rørt bilen. Jeg snakker ikke om å være fysisk ufin mot dyret, bare skremme det så det skjønner at dette er "fyfy" Har også sagt strengt i fra til eiern at jeg klikker om jeg ser katta på bilen en gang til.... dette hørtes ikke så smart ut. vet om en som gjore dette. katta dro ut alle klørna for og få litt bedre feste på det glatte panseret. og spola avgårde da den ble skremt. resultatet var da masse riper fra kattas plassering midt på panseret og ut til siden dre katta forsvant ned. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Februar 10, 2013 Share Skrevet Februar 10, 2013 http://www.pestless.co.uk/pestcontrol/p ... 3b4392bf79 http://www.pestless.co.uk/pestcontrol/p ... -repellent Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 10, 2013 Share Skrevet Februar 10, 2013 dette hørtes ikke så smart ut. vet om en som gjore dette. katta dro ut alle klørna for og få litt bedre feste på det glatte panseret. og spola avgårde da den ble skremt. resultatet var da masse riper fra kattas plassering midt på panseret og ut til siden dre katta forsvant ned. Gikk iallfall greit når jeg gjorde det... I værste fall så er ikke ripene verre enn at de kan poleres bort, litt verre er det med tunge bikkjer som hopper opp på døra for å hilse på når du kommer på besøk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinhar Skrevet Februar 10, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 10, 2013 http://www.pestless.co.uk/pestcontrol/p ... 3b4392bf79 http://www.pestless.co.uk/pestcontrol/p ... -repellent Tenkte også på dette, men trengte noe kjapt siden det er helg. Eddiken kosta 26kr på rema, og plastskålene tok jeg hos min mor sålangt funker dette veldig bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinhar Skrevet Februar 10, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 10, 2013 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå