rookie Skrevet Februar 10, 2013 Skrevet Februar 10, 2013 Hei, har et stort problem ang kjølevifta på bimmern min, jeg monterte ny på fredag og sånn her så den ut etter helga, er et eller anent den tar i da jeg kjører ellerno, sto på tomgang istad og titta på vifta, ikkeno kast ellerno som jeg kan se... Veit dere hva dette kan være forno rart den tar borti ??
SweetBMW Skrevet Februar 10, 2013 Skrevet Februar 10, 2013 Feilmontasje eller løs vifteramma kan gjøre at den flytter på seg i fart og dermed slår borti noe. Trippelsjekk montering av vifte og ramme
rookie Skrevet Februar 10, 2013 Forfatter Skrevet Februar 10, 2013 Jeg satt vifta lik som den står på bildet altså utover for det er vell ikkeno spor ellerno vifta skal stå i vifteramma?? hvor og hva er det ?
rookie Skrevet Februar 10, 2013 Forfatter Skrevet Februar 10, 2013 Vist du tenker på den svarte som er rundt vifta for beskyttelse, så har ikke jeg den på min....
rookie Skrevet Februar 10, 2013 Forfatter Skrevet Februar 10, 2013 Det kan nesten se ut som den tar i den runde klumpen som sitter kobla til vanosen, men skjønner ikke ossen det er mulig engang, Noen som kan hjelpe meg med dette ? Da må vifta kaste veldig da man kjører ellerno, for som sagt på tomgang kaster den null...
a100abt Skrevet Februar 10, 2013 Skrevet Februar 10, 2013 Bet ikke hvordan det er på e36, men e30 hos en kamerat var vitenskapene borti radiator. Ved mye turtall vil viftebladene kunne presses forover, ettersom vifta forsøker å presse lufta bak. Ved unormalt trangt mellom vifte og radiator er det en trolig årsak. Da vil du selvsagt også se spor etter viftebladene i radiator. Det gjelder forøvrig uansett hvor de skulla ha truffet, så se etter spor... Mvh Frode. Sent from my iPhone using Tapatalk
rookie Skrevet Februar 10, 2013 Forfatter Skrevet Februar 10, 2013 Takk for svar bare problemet jeg har er ingen spor omtrent ifra vifta+ det er baksida bladene knekker av som du ser på bildet, forran er det god plass.... Det eneste jeg kanskje ser spor etter vifta er ifra det øret man løfter motorn ut, den runde-solniode saken til vanos eller hva det er forno, og vi snakker klaring på ca 2cm føre vifta skal klare og være borti den..... det eneste jeg ser for meg er at det blir helvettes kast i vifta da jeg kjører\gasser på litt, er det i det hele tatt mulig og få så mye kast på vifta da man kjører\ kontra da den står på tomgang ?
jpse36 Skrevet Februar 11, 2013 Skrevet Februar 11, 2013 gåen/slakk i vannpumpe, du må nesten løsne på reima for å kjenne slakken
rookie Skrevet Februar 11, 2013 Forfatter Skrevet Februar 11, 2013 Helt sikkert det som har skjedd rart for forige eier sa lix at vannpumpa var bytta osv se
shapa Skrevet Februar 11, 2013 Skrevet Februar 11, 2013 lest en del om viftene som disse. ta å søk på fdm e36 på google så før du nok opp en heil haug. mange som har dette problemet med at viftebladene løsner. den har ikke nødvendigvis truffet noe. men det som skjer at over tid så får disse viftene små sprekker og til slutt så løsner bladene. dette er pga at det er plast, og det blir "sprøtt" over tid.
rookie Skrevet Februar 14, 2013 Forfatter Skrevet Februar 14, 2013 Jaja skjønner men denne vifta monterte jeg på fredag som var, også ern helt ødelagt etter 3 dager, så er nokk kast i vannpumpa som det ble sagt tidligere her...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå