m520 Skrevet Februar 10, 2013 Share Skrevet Februar 10, 2013 Jeg tok eukontroll på bilen i høst, da fikk jeg noen feil, å begjæring, også blei jeg avskilta. Det jeg lurer på er hvor lang tid har jeg på meg fra jeg tok eukontrollen, å til feila må være retta å bilen må være godkjent før jeg må ta ny eukontroll? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Februar 10, 2013 Share Skrevet Februar 10, 2013 Siden ingen andre ga mannen et svar... Du har to mnd ekstra. Skulle bilen din vært eugod innen f.eks oktober 2012, har du ut desember før den blir begjært avskiltet i databasen til BT. Neste eu-kontroll blir fortsatt oktober 2014 selv om du godkjenner bilen 3-4 mnd for sent. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m520 Skrevet Februar 10, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 10, 2013 oppafor har jeg skrivd at jeg har blitt avskilta pga eu, men jeg lurer på hvor lang tid jeg har på meg fra jeg tok kontrollen til etterkontrollen må være tatt, for at jeg skal slippe å ta ny eukontroll? grunnen til at jeg spørr er at frontruta mi har sprekt, så jeg kunne tenkt meg å sluppet å ta ny kontroll så jeg ikke fikk feil på ruta, slik at jeg kan ta det på forsikringa når jeg har fått igjen skilta... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Februar 10, 2013 Share Skrevet Februar 10, 2013 oppafor har jeg skrivd at jeg har blitt avskilta pga eu, men jeg lurer på hvor lang tid jeg har på meg fra jeg tok kontrollen til etterkontrollen må være tatt, for at jeg skal slippe å ta ny eukontroll? grunnen til at jeg spørr er at frontruta mi har sprekt, så jeg kunne tenkt meg å sluppet å ta ny kontroll så jeg ikke fikk feil på ruta, slik at jeg kan ta det på forsikringa når jeg har fått igjen skilta... Ok. Jeg er usikker på den fristen, men har alltid trodd det er 6 mnd(det hjelper deg lite at jeg tror og synser...). Dog kan faktisk ikke verkstedet pålegge nye feil på eukontroll nr 2/etterkontroll - de må forholde seg til feilene på papiret fra kontroll 1. Jeg gled gjennom en etterkontroll med to knekte bakfjører på den måten. Men mulig denne praksisen varierer fra sted til sted, og at noen er mer nazi enn andre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Februar 10, 2013 Share Skrevet Februar 10, 2013 Du må ta ny EU-kontroll når det har gått 6 mnd fra første kontroll ja. Skulle vel holde det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå