Gå til innhold

har lyst på mer hk uten turbo.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg driter da flygende i den 0-100 tida du snakker om, man kan tjene litt der hvis man slipper å gire til tredje pga flytta turtallsperre i chipen. Hvor mye gidder jeg ikke å spekulere i, for d interesserer meg ikke. Det er påstanden om at du holdt følge med biler på rundt 300hk jeg snakker om, for den er så virkelighetsfjern som overhode mulig..

• Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Jeg driter da flygende i den 0-100 tida du snakker om, man kan tjene litt der hvis man slipper å gire til tredje pga flytta turtallsperre i chipen. Hvor mye gidder jeg ikke å spekulere i, for d interesserer meg ikke. Det er påstanden om at du holdt følge med biler på rundt 300hk jeg snakker om, for den er så virkelighetsfjern som overhode mulig..

Kanskje det var noe galt med alle de som kjørte de andre bilene. Men 0-100 tiden var poenget mitt, siden den er "håndfast". Man tjener ikke 1,6 sek på å slippe å gire heller, selvom det er en del av det.

For å svare trådstarter litt igjen, så kan han jo måle sin 0-100 tid nå, og se om han får lånt et effektanlegg uten cat og en chippa hjerne, så får vi se hva tiden hans blir :) Jeg vet at dette på INGEN måte burde gjøre underverker, for all del. Men med min erfaring er det verdt et forsøk..

Lavere utveksling kan jo være et alternativ hvis man ikke bruker bilen til mye langkjøring. Med mindre du har sperre, for den må jo tas vare på i såfall.

Og nei, til dere teori-voktere, jeg vet veldig godt at man ikke tjener effekt på lavere utveksling heller ;) Men 525 er stort sett veldig langbeint originalt.

Skrevet

Fjerner katalysatorene og ser om jeg kommer over en chippa hjerne ettervert.. Om det ikke utgjør noe forsell så er det ikke verdens undergang å få tak i en større motor istedenfor :) det var ikke noe motor i bilen når jeg fikk den, så alt er i grunn bedre enn det xD

Skrevet

Hvis du har målt tida med stoppeklokke så har du sikkert et sekund feilmargin å :P for å måle det riktig må du ha en laptimer eller tilsvarende med minst 5hz gps..

Men hva har tiden fra 0-100 egentlig å si? Det er en øvelse i feste og girskift, har ingenting med motoreffekt og gjøre. Men å si at en bil med 200hk på 1600kg holder følge med en bil med 280hk på 1200kg!? Det blir som å prøve å sparke seg sjøl i huet, alle veit at du ikke klarer det men alle vil se på at du prøver, og driter deg ut ;)

Skrevet
Hvis du har målt tida med stoppeklokke så har du sikkert et sekund feilmargin å :P for å måle det riktig må du ha en laptimer eller tilsvarende med minst 5hz gps..

Men hva har tiden fra 0-100 egentlig å si? Det er en øvelse i feste og girskift, har ingenting med motoreffekt og gjøre. Men å si at en bil med 200hk på 1600kg holder følge med en bil med 280hk på 1200kg!? Det blir som å prøve å sparke seg sjøl i huet, alle veit at du ikke klarer det men alle vil se på at du prøver, og driter deg ut ;)

Tja, hvor ofte er man godt over 100kmt på norske veier? Syns det har ganske mye å si jeg ;) Kjørte på 4. gir opp bakker hvor E30 min må ned i 2. gir for å komme opp.

Skrevet

ganske ofte man er over 100 på norske veier faktisk :lol hender støtt å stadig ofte man er over 200 også.. og innimellom en sjelden gang 300 tilogmed ;)

Skrevet

Står du stille på motorveien og akselerer til 100 da eller? kjører masse på bane jeg, akselerer aldri fra 0 da..

Hvorfor skal du ha stor sekser når du kan ha en liten firer som bruker mindre, hvis du aldri skal over 100?

Nå skrøner du fælt morten ;)

Skrevet
Står du stille på motorveien og akselerer til 100 da eller? kjører masse på bane jeg, akselerer aldri fra 0 da..

Hvorfor skal du ha stor sekser når du kan ha en liten firer som bruker mindre, hvis du aldri skal over 100?

Nå skrøner du fælt morten ;)

skrøner faktisk ikke jeg julian :P

Skrevet

Bare sånn at det er sakt så er det ikke farta jeg vil ha fler hk for :P jeg foretrekker svinger ;) har satt inn en b25 i en original 520i og vil bare at den skal sleppe fortere i svingene :P derfor jeg laga denne tråden.. Kommer enkelt opp i 200km og trenger ikke å gå noe fortere enn det her på østlandet.. Skulle tru vei arbeidere ikke finnes her :P

Skrevet
så du mener at e28'n klarer 300 :P?

ikke akkuratt for å skryte, men har hatt 290 med den med 3,5l og 1,2 bar uten ic og nei den sleit ikke egentlig..

Skrevet

farta var ikke skummel for bilen syns jeg, det som nå er skummelt er att jeg veit hvor dårlig stand bilen var mtp rust..... det skremmer meg litt nå, rammevangene satt såfast i gulvet på bilen tilogmed.

Skrevet
men klarer den 300 på gps ;)? tviler jeg på at du tør ;)

nå var ikke det som var tema her, men hvorfor skulle jeg ikek tørre det? har hatt over 300 på gps i fler biler :P en e34 og en impreza

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...