Gå til innhold

har lyst på mer hk uten turbo.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen billig og enkel løsning på å få noen fler hk ut av en m50b25 motor uten å bygge turbo og sånne store operasjoner? Har stussa litt på noen andre dyser, grenrør og div småting, men vil det gjøre noen forsell?

Tips noen? :)

• Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Sett på deffektanlegg og powerfilter så får du ca to hk.. bytt motor eller bygg motor..

Jeg skal bygge høykomps m52b28 med m50 topp og motorstyring. Regner med å få en grei og kjørbar motor..

Skrevet

Vel, mange som sier chip på sugemotor er tull.

Men hadde en 525i før, bilens akselrasjon og toppfart ble bedre. Tro det eller ei, jeg anbefaler chip på disse motorene.

Dessutten så girer du sikkert til 3. gir når du skal akselere fra 0-100. Det slipper du å gjøre hvis du chipper. Mange som er i tvil, men prøv. :D

Skrevet

Føler det er litt som med enkelte medikamenter, hvis du trur og veit oppi hodet at det virker, så gjør det det! Ja ofte bikker man 100 i 2. gir med litt høyere turtallsperre.. men hva er det godt for ;)? På bane syns jeg det er greit å kjøre med litt høyere sperre for å slippe å banke på sperra eller gire opp rett før en sving.. det eneste en chip på sugemotor gjør er å justere tenninga, tidligere tenning og 98 oktan= mer effekt, men veeldig lite.

Skrevet

Siterer fra tråd starter.

Er det noen billig og enkel løsning på å få noen fler hk ut av en m50b25 motor uten å bygge turbo og sånne store operasjoner? Har stussa litt på noen andre dyser, grenrør og div småting, men vil det gjøre noen forsell?

Tips noen? :)

"Noen billig og enkel løsning." Vel det er min tips. Har du

noen flere da?

Skrevet

Det som gir mest effekt på enkelt vis er å sette inn vassere kammer.

Så hvis man setter inn andre kammer, s50 grenrør og et bra eksosanlegg, og får en chip fra f.eks Fekzen som er optimert etter kammer osv, så vil man merke bra forskjell..

Men d koster dette også, og det kommer aldri i nærheten av effektøkninga man får på enkelt vis med turbo.. :)

Lettere å sette nedi en s50b30 eller m54b30 hvis man vil ha litt mer fres bare. :)

Skrevet

Stoler ikke helt på at turbo bygg etter gamle erfaringer.. Alltid noe som ryker :/ hva skal til for å få til et solid bygg som holder med turbo? Trenger ikke å få overdrevent mye effekt ut av det så lenge det går bedre enn nå :P og hva koster noe sånt på en m50 motor?

Skrevet

At det alltid er noe som ryker bunner stort sett i mangel på kunnskap. (ikke frekt ment) :)

En motor med litt overlading er ikke noe mindre holdbar enn en sugemotor så lenge man har kontroll på tenning og fuel..

En Fekzen-chip og de rette delene rundt har vist seg å funke knall gang på gang..

Å si hva det koster er nesten umulig, for det kommer helt an på hva du er i stand til å gjøre sjøl og hvilke kontakter du har når du skal kjøpe deler.. :)

Du bør også lese artikkelen jeg har linket til her:

viewtopic.php?f=1&t=251521

Vil nok gi deg svar på mye bare du gidder å lese. :)

Skrevet

Okey.. Har hatt en del biler med turbo, men aldri bygd selv.. Hadde vert morro å prøve :P men en kvassere kam og chip høres jo interesant ut, men hvor får jeg kjøpt det? Noen som har noen linker å dele med meg? :D

Skrevet
At det alltid er noe som ryker bunner stort sett i mangel på kunnskap. (ikke frekt ment) :)

En motor med litt overlading er ikke noe mindre holdbar enn en sugemotor så lenge man har kontroll på tenning og fuel..

En Fekzen-chip og de rette delene rundt har vist seg å funke knall gang på gang..

Å si hva det koster er nesten umulig, for det kommer helt an på hva du er i stand til å gjøre sjøl og hvilke kontakter du har når du skal kjøpe deler.. :)

Du bør også lese artikkelen jeg har linket til her:

viewtopic.php?f=1&t=251521

Vil nok gi deg svar på mye bare du gidder å lese. :)

Skal lese igjenom å se om jeg blir noe klokere :)

Skrevet

Min forrige 525i uten vanos, gjorde 0-100 på 7,0 sek (på 2. gir) i følge GPS. Det var med chip og Simons effektanlegg med fjernet katalysator. Det er 1,6sek raskere enn originalt da bilen var ny! Bilen hadde gått over 200.000km. Katalysatoren struper en goood del på disse bilene. Chip er ikke verdt pengene nytt, men får du tak i en brukt chippa hjerne, eller løs chip, er det jo bedre å ha enn å ikke ha, mener nå jeg.

Burnet ut 2. gir med flunka nye 19" dekk også. Jeg syns det var nok til hverdagsbil, jeg da. Morsom bil med deilig lyd :)

Skrevet

Jeg har 2 katalysatorer, så kan jo være verdt et forsøk å bytte de ut i strakt rør :) hvor på motoren skal egentlig den chipen? En kompis har, men aner ikke hvor den skal :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...