kinzo Skrevet Februar 13, 2013 Skrevet Februar 13, 2013 Er det noen billig og enkel løsning på å få noen fler hk ut av en m50b25 motor uten å bygge turbo og sånne store operasjoner? Har stussa litt på noen andre dyser, grenrør og div småting, men vil det gjøre noen forsell? Tips noen?
JulianS Skrevet Februar 13, 2013 Skrevet Februar 13, 2013 Sett på deffektanlegg og powerfilter så får du ca to hk.. bytt motor eller bygg motor.. Jeg skal bygge høykomps m52b28 med m50 topp og motorstyring. Regner med å få en grei og kjørbar motor..
lagunilla Skrevet Februar 13, 2013 Skrevet Februar 13, 2013 Vel, mange som sier chip på sugemotor er tull. Men hadde en 525i før, bilens akselrasjon og toppfart ble bedre. Tro det eller ei, jeg anbefaler chip på disse motorene. Dessutten så girer du sikkert til 3. gir når du skal akselere fra 0-100. Det slipper du å gjøre hvis du chipper. Mange som er i tvil, men prøv.
JulianS Skrevet Februar 13, 2013 Skrevet Februar 13, 2013 Føler det er litt som med enkelte medikamenter, hvis du trur og veit oppi hodet at det virker, så gjør det det! Ja ofte bikker man 100 i 2. gir med litt høyere turtallsperre.. men hva er det godt for ? På bane syns jeg det er greit å kjøre med litt høyere sperre for å slippe å banke på sperra eller gire opp rett før en sving.. det eneste en chip på sugemotor gjør er å justere tenninga, tidligere tenning og 98 oktan= mer effekt, men veeldig lite.
lagunilla Skrevet Februar 13, 2013 Skrevet Februar 13, 2013 Siterer fra tråd starter. Er det noen billig og enkel løsning på å få noen fler hk ut av en m50b25 motor uten å bygge turbo og sånne store operasjoner? Har stussa litt på noen andre dyser, grenrør og div småting, men vil det gjøre noen forsell?Tips noen? "Noen billig og enkel løsning." Vel det er min tips. Har du noen flere da?
Joachim_M5 Skrevet Februar 13, 2013 Skrevet Februar 13, 2013 Det som gir mest effekt på enkelt vis er å sette inn vassere kammer. Så hvis man setter inn andre kammer, s50 grenrør og et bra eksosanlegg, og får en chip fra f.eks Fekzen som er optimert etter kammer osv, så vil man merke bra forskjell.. Men d koster dette også, og det kommer aldri i nærheten av effektøkninga man får på enkelt vis med turbo.. Lettere å sette nedi en s50b30 eller m54b30 hvis man vil ha litt mer fres bare.
kinzo Skrevet Februar 13, 2013 Forfatter Skrevet Februar 13, 2013 Stoler ikke helt på at turbo bygg etter gamle erfaringer.. Alltid noe som ryker :/ hva skal til for å få til et solid bygg som holder med turbo? Trenger ikke å få overdrevent mye effekt ut av det så lenge det går bedre enn nå og hva koster noe sånt på en m50 motor?
JulianS Skrevet Februar 13, 2013 Skrevet Februar 13, 2013 Det er dyrt.. kjøp en engelsk m3, søk om å få drt godkjent, bygg om, selg det du ikke trenger og smil bredt resten av dagen
Joachim_M5 Skrevet Februar 13, 2013 Skrevet Februar 13, 2013 At det alltid er noe som ryker bunner stort sett i mangel på kunnskap. (ikke frekt ment) En motor med litt overlading er ikke noe mindre holdbar enn en sugemotor så lenge man har kontroll på tenning og fuel.. En Fekzen-chip og de rette delene rundt har vist seg å funke knall gang på gang.. Å si hva det koster er nesten umulig, for det kommer helt an på hva du er i stand til å gjøre sjøl og hvilke kontakter du har når du skal kjøpe deler.. Du bør også lese artikkelen jeg har linket til her: viewtopic.php?f=1&t=251521 Vil nok gi deg svar på mye bare du gidder å lese.
kinzo Skrevet Februar 13, 2013 Forfatter Skrevet Februar 13, 2013 Okey.. Har hatt en del biler med turbo, men aldri bygd selv.. Hadde vert morro å prøve men en kvassere kam og chip høres jo interesant ut, men hvor får jeg kjøpt det? Noen som har noen linker å dele med meg?
kinzo Skrevet Februar 13, 2013 Forfatter Skrevet Februar 13, 2013 At det alltid er noe som ryker bunner stort sett i mangel på kunnskap. (ikke frekt ment) En motor med litt overlading er ikke noe mindre holdbar enn en sugemotor så lenge man har kontroll på tenning og fuel.. En Fekzen-chip og de rette delene rundt har vist seg å funke knall gang på gang.. Å si hva det koster er nesten umulig, for det kommer helt an på hva du er i stand til å gjøre sjøl og hvilke kontakter du har når du skal kjøpe deler.. Du bør også lese artikkelen jeg har linket til her: viewtopic.php?f=1&t=251521 Vil nok gi deg svar på mye bare du gidder å lese. Skal lese igjenom å se om jeg blir noe klokere
JulianS Skrevet Februar 14, 2013 Skrevet Februar 14, 2013 Det er to kammer i motoren din... Koster litt å bytte kammer og få laget en ordentlig chip..
Julian Sommer Skrevet Februar 14, 2013 Skrevet Februar 14, 2013 Min forrige 525i uten vanos, gjorde 0-100 på 7,0 sek (på 2. gir) i følge GPS. Det var med chip og Simons effektanlegg med fjernet katalysator. Det er 1,6sek raskere enn originalt da bilen var ny! Bilen hadde gått over 200.000km. Katalysatoren struper en goood del på disse bilene. Chip er ikke verdt pengene nytt, men får du tak i en brukt chippa hjerne, eller løs chip, er det jo bedre å ha enn å ikke ha, mener nå jeg. Burnet ut 2. gir med flunka nye 19" dekk også. Jeg syns det var nok til hverdagsbil, jeg da. Morsom bil med deilig lyd
kinzo Skrevet Februar 14, 2013 Forfatter Skrevet Februar 14, 2013 Jeg har 2 katalysatorer, så kan jo være verdt et forsøk å bytte de ut i strakt rør hvor på motoren skal egentlig den chipen? En kompis har, men aner ikke hvor den skal
Joachim_M5 Skrevet Februar 14, 2013 Skrevet Februar 14, 2013 No offense, men det høres ikke ut som om dette er noe du skal drive med sjøl... Chip'en sitter i hjernen (motorstyringa)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå