Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kommer ikke til å oppdatere tråden så enormt ofte PGA; Jobber på havet og er ofte ute i 1-2mnd i strekk...

Hei! Er en gjennomsnitlig kar fra Lofoten som er meget glad i BMW'er. 8)

Har kjøpt meg en "gammel" BMW e36 320i som jeg har nogenlunde greie planer for! :D

Skal man begynne å legge til bilder? ja, det tror jeg!

Dette er bilen;

zpzyi9hg0lhjp9g493s4.jpg

k9qbv8s3fjja5603f5pv.jpg

k7qungkdaa2tvztcog08.jpg

Hovedsaklig var det EU-Godkjenningen som var problemet...

Det som er gjort som jeg kommer på;

Har bytta alle dempere i bilstein-dempere (originalt)

Bytta alle fjærer, alle fra bilstein (originalt)

Bytta Ytre og indre endeledd høyre og venstre side.

Bytta bremseslange høyre side framme (gamle slangen var vridd 360 grader rundt og morknet.)

Bytta bensinslange siden den begynte å lekke av alder...

Bytta begge hjullager bak.

Bytta bakpotta siden den gamle var så opprusta at jeg kunne rykke den av ved vanlig muskelkraft...! Bytta i supersport effektanlegg! :D

Så har jeg bytta girkule, siden den girkula som var på rett og slett var gruelig!

Kan ikke fatte at noen setter på ei slik girkule på en slik bil!

w6f6k7alz9zzlei7hy72.jpg

Ny girkule er ei Designkule fra schwarz ...eller noe slikt, hørtes fancy ut inne i hodet mitt!

Men kom ikke med girbetegnelser eller hva det nå heter, så måtte etterbestilles.

qu2cfel9bc9pmyi2v0bx.jpg

Så har jeg rensa coilene! Som var så smurt inn i olje og faenskap at jeg ikke trodde mine egne øyne!

Bildet av coilene når dem ikke er rengjort:

fee2uui202nftxrz6378.jpg

Ja, som mange forstår så er det mye å gjøre! Mere kommer ! :D:D

JIPPII!

Stor pakke i posten; Nytt/brukt interiør bestillt fra KOED!

God kompis som kom å hjalp til med montering; Tim

p99knlz4fl511td9rkec.jpg

Det var det for idag! Gjerne post forslag osv, skal prøve å gjøre det som trengs ^^,

PS: Er ny på forumet og så og si "ny-bilmekaniker" Vi fårse hva jeg klarer!

Forresten så er neste plan å lakkere bilen! Hvilken farge synes du er best av svart og hvit?

Skrevet
Ser ut som et greit prosjekt det der :) Og svart metallic er aldri feil på en BMW...

Men problemet er at jeg ikke har store budsjettet å gå ut med...

Kan man få tak i billig lakk? Hvor? er det stor prisforskjell på nyanser og farger, vurderte blå bil også :)

Skrevet

Gratulerer med Bil og velkommen til forumet! :) Så jo ut som et greit utgangspunkt dette ja! Som Orjan sier, så er jo Svart Metallic aldri feil nei, men er jo utrolig standard med Svart bil også da :P hehe

Er jo dritgøy å planlegge farger :P

Billig og billig med lakk. Jeg ville ikke akkurat brukt Bengalack eller lignende på bilen ihvertfall :P Jeg bruker stort sett "Lesonal" sin lakk fra BilXtra, men er mange andre merker som er gode og greie i pris.

Følger med!

Skrevet
Gratulerer med Bil og velkommen til forumet! :) Så jo ut som et greit utgangspunkt dette ja! Som Orjan sier, så er jo Svart Metallic aldri feil nei, men er jo utrolig standard med Svart bil også da :P hehe

Er jo dritgøy å planlegge farger :P

Billig og billig med lakk. Jeg ville ikke akkurat brukt Bengalack eller lignende på bilen ihvertfall :P Jeg bruker stort sett "Lesonal" sin lakk fra BilXtra, men er mange andre merker som er gode og greie i pris.

Følger med!

Men lurer p ådet med lakk;

Hvordan lakkere en bil steg for steg? :D

Skulle gjerne hatt en type "oppskrift", Må man bruke herder? Hvilken grunning er best for hvilken farge? :)

• 2 months later...
Skrevet

Da jeg har vært på havet siden 02. Februar nå så har bilen blitt brukt som bruksbil av dama.

Da for bensinpumpa til faen, og ble bytta av en kompis :)

Har bestilt en del nye deler, og bestemt meg for lakk!

Blir nok lesonal sin lakk fra bilxtra, og svart!

Går muligens på fritur i mai og få begynne å rydde ut av garasjen hjemme, for så å bygge om til lakkrom!

Har bestilt en del nye deler også! Er enda på havet så bilder får komme når jeg drar i land.

(Har forresten gitt opp gsbildeler og blir neppe å bestille derfra noen gang.)

Alle deler bestilt fra koed!

M3 Frontfanger

M3 sideskjørt

Lyktesenkere i carbon

Bakrutesenker

Innsats til dobbel eksospotte ene side, til bakfanger.

Har bestilt hele karroseridelen bake siden den ble så opprusta etter vinteren :( blir nok en del sveising!

Hvite blinkers fremme!

Frontleppe

og nytt av den derre "plastikken" som sitter under hjulbuen! :D

Skal vel få fatt i Xenonkit og led-angel eyes også!

Vet ikke om jeg skal ha blinkers og baklykter sota, og svart grill, muligens carbonpanser?

Hadde jo vært kult å kunne få detaljelakkert et navn på bilen! "BLACK BEAUTY!"

Får prøve å oppdatere når jeg har tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...