kinzo Skrevet Februar 13, 2013 Skrevet Februar 13, 2013 Jeg har en e34 med m50b25 motor stående ute som ikke har vert brukt i vinter.. Har nå prøvd å starte den å sånn men starteren klarer ikke å dra igang motoren og lager bare en klikke lyd. Også får jeg ikke vridd på rattet.. Det sitter bom! Er dette pga alt har fryst eller har hele jævla dritten hengt seg opp å må byttes?
Xavi0n Skrevet Februar 13, 2013 Skrevet Februar 13, 2013 Høres beldig ut som om den har frosset og hvis du er heldig mangler du en frostplugg eller tre, er du uheldig så er det en sprekk i blokka eller toppen din.
kinzo Skrevet Februar 13, 2013 Forfatter Skrevet Februar 13, 2013 sjekka olja å sånn å den så fin ut.. Har stått uten radiator.. Hvorfor sprekker hvis den bare har stått? Pleier det å være lett å se hvis det er sprekker?
Xavi0n Skrevet Februar 13, 2013 Skrevet Februar 13, 2013 Hvis det har kommet vann i kjølekanalene, eller forstveskta er dårlig så fryser det.
kinzo Skrevet Februar 13, 2013 Forfatter Skrevet Februar 13, 2013 Hvordan kan jeg få sjekket dette? Om frostpluggene er ute så ser jeg det ganske fort, men sprekkene og om det er frossent inni der har jeg litt mindre peil på hvordan jeg kan få sjekka.. Kan delene ha fryst fast uten at det er noe skade på motoren, eller er det garantert at noe er ødelakt?
SaitekQ Skrevet Februar 13, 2013 Skrevet Februar 13, 2013 Kanskje veldig lite/dårlig batteri slik at starteren ikke får nok strøm til å dra rundt noe som helst.
Kvasi Skrevet Februar 13, 2013 Skrevet Februar 13, 2013 Ingen grunn til at den ikke skal gå rundt selv om den har sprukket ca overalt, så holder en knapp på batteriet jeg også.
kinzo Skrevet Februar 13, 2013 Forfatter Skrevet Februar 13, 2013 ja batteriet er litt løent så den tanken har falt meg inn.. Men det forklarer ikke hvorfor hjula ikke svinger å de greiene der.. men om jeg ordner starthjelp å motoren starter, vil det da være "farlig" hvis det er fryst?
Kvasi Skrevet Februar 13, 2013 Skrevet Februar 13, 2013 ja batteriet er litt løent så den tanken har falt meg inn.. Men det forklarer ikke hvorfor hjula ikke svinger å de greiene der.. men om jeg ordner starthjelp å motoren starter, vil det da være "farlig" hvis det er fryst? I utgangspunktet ja, men ikke nødvendigvis. Har starta en bunnfryst M10 og tint den på tomgang men det var nok mest flaks. Du bør nok prøve å få slept den inn i varmen en plass og laden tine for å være safe, og hvis batteriet har stått tomt for strøm i x antall minus er det sannsynligvis føkt.
kinzo Skrevet Februar 13, 2013 Forfatter Skrevet Februar 13, 2013 Har garasje, men den er ikke serlig varm.. vil det holde å sette den inn der med en varmevifte stående blåse på motoren?
hao Skrevet Februar 13, 2013 Skrevet Februar 13, 2013 Har garasje, men den er ikke serlig varm.. vil det holde å sette den inn der med en varmevifte stående blåse på motoren? Ja. Gjør det samtidig som du setter den til lading. Vips bilen er grei etter et døgn
kinzo Skrevet Februar 13, 2013 Forfatter Skrevet Februar 13, 2013 da ordner jeg et kliss nytt batteri og setter den til "tining" i garasjen å ser hvor det fører hen tusen hjertelig takk for svar folkens <3 Da lurer jeg egentlig bare på sprekker hvis jeg har vert så uheldig.. Er de synlige eller er det et helvette å se?
Morty999 Skrevet Februar 13, 2013 Skrevet Februar 13, 2013 få på strøm så starter den, har den stått uten radiator er det ingen bekymring, att rattet sitter fast? dvs du kan overhode ikke røre det? eller er det bare mye motstand i det? hjula fryst fast i bakken? få starta den så klarer du nok å vri det løst.. er mye rare svar her gitt... en motor uten vann sprekker aldri. står en motor uten radiator sprenger det ikke om det event fryser. men derimot er alt fult av vann som fryser så sprenger isen til det sprekker..
kinzo Skrevet Februar 13, 2013 Forfatter Skrevet Februar 13, 2013 ja ratter sitter bom.. Hjula rikker bare litt på seg men slår seg tilbake med en gang.. Har ikke stått på radiator, men kan godt hende det er vann som ligger igjen i motoren etter at radiatoren ble tatt av i høst.. Vil isen bare trykkes ut eller ryker motoren selvom det er opent?
Morty999 Skrevet Februar 13, 2013 Skrevet Februar 13, 2013 da er det bare dekka som har fryst til bakken, det løsner med engang du slipper clutchen. motoren har ikke tatt noe skade om det ikek er radiator på den, for da har den eventuelle isen bare har plass til å frosse og gått ut istedenfor å presse på blokk/topp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå