Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Låsemekanismen til hanskerommet er ødelagt, så du vil trenge en ny. Dette er en meget vanlig feil, og av den grunn anbefaler jeg egentlig ikke å finne en brukt lås.

For å få opp hanskerom med ødelagt låsemekanisme, prøv dette:

Skru opp hengslingen i forkant av hanskerommet; dette er tre skruer som du kommer til fra nedsiden av hanskerommet, mot torpedoveggen. Når skruene er løsnet, pass på å ta imot hanskerommet som nå vil falle nedover. Nå kan du stikke inn et egnet instrument for å klemme sammen låsetungene på hanskeromslåsen, og så er hanskerommet åpnet. Bytt lås og skru hanskerommet på plass igjen. Tidsforbruk: Fra 25 minutter til 3-4 timer. ;) (NB: Dette metoden er slik jeg husker jeg gjorde det på en E28 for noen år siden, og jeg mistenker at hanskeromskonstruksjonen i E30 er tilsvarende, uten at jeg er 100% sikker.)

Alternativt kan du demontere håndtaket til hanskerommet og prøve å lirke opp låsen ved å betjene stagene på innsiden med et skrujern.

Alternativ 3 er å skjære i stykker selve hanskerommet for å komme til låsemekanismen. Kjøp nytt (brukt?) hanskerom. Ikke min favoritt, men mye bedre enn det noen velger gjør: Ødelegge dashbordet ved å bruke brekkjern for å åpne hanskerommet. :roll:

Hvis ikke noe av dette frister, kan du spørre hos din merkeforhandler når du kjøper ny lås om hvilken metode de bruker, og hvor lang tid de pleier å bruke.

Siden dette er et vanlig problem, bør du også finne mer informasjon hvis du googler "E30 glove box" sammen med "stuck" eller lignende.

Lykke til. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...