mariusen Skrevet Februar 15, 2013 Skrevet Februar 15, 2013 Heisann. kjøpte meg ett helt nytt batteri da mitt gamle var flatt, når jeg skulle starte bilen idag, så funket ikke engang sentrallåsen, så måtte bruke nøkkelen. Bilen gir ikke ett eneste livstegn fra seg når jeg vrir om nøkkelen. hva kan dette være?
John Kr Skrevet Februar 15, 2013 Skrevet Februar 15, 2013 Da er det naturlig å konkludere med at da er det noe en batteriet som er problemet. Enten er det noe i bilen som trekker strøm når bilen er stoppet / låst eller at du har et lade problem. Det er lettest å sjekke ladespenning, dersom du får motoren i gang igjen da. Dersom ladespenningen er riktig så er det bare å begynne med elimineringsmetoden for å finne strømtyven. Verre er det ikke.
mariusen Skrevet Februar 15, 2013 Forfatter Skrevet Februar 15, 2013 Ladingen ble sjekket og den skulle visstnok være ok, får ikke start på den nei, Har liten peiling på tekniske ting når det gjelder bil, så er nok litt verre for meg gitt. Har også bilen på ett sted hvor jeg ikke har noe verktøy. En kompis kom med ett forslag om at det kan være startsperren som hindrer bilen å starte. Det er strøm i nøkkelen (den blinker ihvertfall når jeg trykker) tenkte å gå over polene litt senere ikveld, hvis jeg finner egnet verktøy
mariusen Skrevet Februar 15, 2013 Forfatter Skrevet Februar 15, 2013 Prøvde å gå ut å starte igjen nå, fortsatt ingen reaksjon på fjernstyringen. La merke til at oljelampen lyste kanskje i ett par sekunder når jeg prøvde å starte, ingen andre ting lyser, får ikke engang skrudd på nødblinken. :/ Er startsperren aktivert når bilen låses opp med nøkkel i lås og ikke med fjernstyringen?
Otis Skrevet Februar 15, 2013 Skrevet Februar 15, 2013 Det er nok et problem med strømmen og ikke noe annet. Du har jo nettopp skiftet batteri? Gjorde du det selv?
mariusen Skrevet Februar 15, 2013 Forfatter Skrevet Februar 15, 2013 Ok, skal få skaffet startkabler i løpet av morgendagen og prøve på nytt, synts det bare var veldig merkelig at det ikke var antydning til liv, brukte jo bilen for bare 2 dager siden. Den ga ihvertfall fra seg ett klikk eller to når jeg hadde problem med det forrige batteriet. Er kanskje 2 uker siden jeg skiftet batteri - ja gjorde det selv, passet på at polfestene var rene og tørre, samt at de satt godt på. + av først deretter minus og omvendt når jeg monterte det nye
Otis Skrevet Februar 15, 2013 Skrevet Februar 15, 2013 Høres jo greit ut det da. Mye mulig du har en strømfeil en plass da. Siden batteriet er tomt nå allerede. Eller har du dieselbil og bruker webasto?
mariusen Skrevet Februar 15, 2013 Forfatter Skrevet Februar 15, 2013 må ja tydeligvis ha en strømfeil, men det som er rart er at den har stått lengre stille enn 1 dag uten å bli tappet så vanvittig som den har har blitt nå. Når jeg brukte den på onsdag så startet den lett sm en fjær. Tror du jeg får start på den med startkabler når den er så død som den er nå? Har bensinsekser så bruker ikke webasto
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå