Bmw524td Skrevet Februar 16, 2013 Share Skrevet Februar 16, 2013 Hei. Har en 525d 2000mod facelift som fusker. Når den er kald, starter den og går ujavmt i ca 10min før den begynner å gå veldig hakkete og derreter stopper den. Starter ikkje igjen før den er heldt kald igjen. Har byttet om litt deler av ein annan bil av samme type: -Har skiftet om på kam og veivaksel sensor -Nytt -Byttet om på fødepumper -Det er godt trykk og levering fram til filteret. Har tatt diagnose, og fikk feilkode 0235 (Turbocharger Boost Sensor A) og 1260 som var noke med diesel controllsystem. Forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Februar 16, 2013 Share Skrevet Februar 16, 2013 hvordan vet du at du har godt trykk ? (skriv gjerne hvilket trykk du har, som er det som betyr noe). Hva slags railtrykk har du, og hva skjer om du belaster den mens den går? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw524td Skrevet Februar 16, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 16, 2013 Har ikkje målt trykket på railen eller på matesia, men sia eg har byttet til ei fødepumpe som vi er helt sikker virker, så skal vel det vere det samme trykket som på den andre bilen fram til hovedpumpa? i begynnelsen går bilen fint ved høgt turtall (over 3t), men etter nokre km begynner den å hakke og derreter stopper. Når bilen står iro går den også fint ved høgt turtall når den er forholdsvis kaldt, om den starter... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Februar 16, 2013 Share Skrevet Februar 16, 2013 På ingen måte riktig resonement. mål matetrykk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw524td Skrevet Februar 17, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 17, 2013 men vis vi tillater oss å si at matetrykket er bra fram til høgtrykkspumpa (uten at eg har sjekket sefølgelig) ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Februar 17, 2013 Share Skrevet Februar 17, 2013 hvorfor skal vi tillate oss å si det når du har en feilkode på matesida? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw524td Skrevet Mars 2, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 2, 2013 da har vi målt trykket på matesia, og det målte 3bar. målte også på min 530d, og det viste akuratt det samme. keno? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mars 2, 2013 Share Skrevet Mars 2, 2013 3 bar er litt lite. Målte du dette under pådrag? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw524td Skrevet Mars 3, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 3, 2013 Nappet ut slangen som går inn på pumpa, og slo på tenningen så fødepumpen startet. Skal trykket måles under kjøyring? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mars 3, 2013 Share Skrevet Mars 3, 2013 ja, trykket vil ofte falle når "brukt mengde" går opp. Uansett var det litt lavt. Men feilsøkinga ville blitt mye enklere om du brukte diagnoseutstyr, da leser du av akutelle verdier på innsp systemt ila en kjøretur, og har da ofte et klart bilde av hva som er feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå