Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enten kan det nye batteriet ditt være skadet, eller du har noe som trekker strøm når bilen er i sleep modus. Fått rød feilmelding om electric feilure?

Du kan enkelt måle strømtrekk fra bilen med ett multimeter. Det skal alltids trekke noen amp.

Diagonse vil vel også gi deg ett svar.

Skrevet

Reef89, går utifra at du mener mA (milliAmpere) - og ikke Ampere.

Om du hadde hatt en standby strøm på noen Ampere, hadde du vært tom for strøm i løpet av et par døgn.

E60 har vel et elektronisk ladekontrollsystem som tilpasser ladingen etter det batteriet som sitter i bilen. Dersom det gamle batteriet er vesentlig sulfatert eller skadet (ofte derfor du bytter batteri :wink: ), eller du bytter til et batteri av en annen type eller kapasitet, vil elektronikken oppfatte dette som en batterifeil og gi deg et varsel.

Du må trolig inn til et BMW verksted som kan programmere det nye batteriet i ladekontrollsystemet.

Mulig dette kan gjøres i et diagnoseprogram a la CarSoft eller liknende. Noen som vet?

Skrevet

Takk for svar, har ikke fått noen andre feilmelding, satte inn samme batteri som var originalt 12 v 90 am. Har ikke registrert batteribytte burde kanskje det,. Merker feilen kun kommer om cd har ståt i spiller om natten, trenger sikkert en programvare oppdatering. Eller har dere noen tips, tengte litt på ett eldre innlegg ifra reef89 der den boksen med stepphjulet var under vann etter bagasjerommet åpnet seg om natten pga den teite åpneren på nøkkelen. Tørket opp dette, og peiste vd40 i boksen. Dette er vel ca 9 måner siden. Mvh t

Skrevet

Kan det vere forsterkeren til subben. Den fikk vann på seg, og da koblet jeg ut en av kablene. Vet ikke hva. Pluss eller minus. Men nor jeg tenker meg om så er det etter det probleme begynte.

Skrevet
Reef89, går utifra at du mener mA (milliAmpere) - og ikke Ampere.

Om du hadde hatt en standby strøm på noen Ampere, hadde du vært tom for strøm i løpet av et par døgn.

E60 har vel et elektronisk ladekontrollsystem som tilpasser ladingen etter det batteriet som sitter i bilen. Dersom det gamle batteriet er vesentlig sulfatert eller skadet (ofte derfor du bytter batteri :wink: ), eller du bytter til et batteri av en annen type eller kapasitet, vil elektronikken oppfatte dette som en batterifeil og gi deg et varsel.

Du må trolig inn til et BMW verksted som kan programmere det nye batteriet i ladekontrollsystemet.

Mulig dette kan gjøres i et diagnoseprogram a la CarSoft eller liknende. Noen som vet?

Mente så klart mA. :) du må på koding hos BMW ja vist det er satt in annet batteri slik at den lader skikkelig.

Skrevet
Od du reef89, du bor på nestun sant. Venn av Berit. Vi har samme styling på bilene. Bortsett fra at eg har litt Anderledes front. Også er min rød,(ciarettorot)

Stemmer det ;)

hmm... ikke sett din bil her i Bergen før :s :P

Skrevet
Takk for svar, har ikke fått noen andre feilmelding, satte inn samme batteri som var originalt 12 v 90 am. Har ikke registrert batteribytte burde kanskje det,. Merker feilen kun kommer om cd har ståt i spiller om natten, trenger sikkert en programvare oppdatering. Eller har dere noen tips, tengte litt på ett eldre innlegg ifra reef89 der den boksen med stepphjulet var under vann etter bagasjerommet åpnet seg om natten pga den teite åpneren på nøkkelen. Tørket opp dette, og peiste vd40 i boksen. Dette er vel ca 9 måner siden. Mvh t

Var det mpm modulen som ble våt???

Skrevet

Det var den modulen ja, den med reservehjulet. Men tror eg fant feilen. Etter en del røyk fra forsterkeren trakk jeg ut jordingen, såg i sted at det gnistrer ifra stålbondet som holdt forsterkeren. For se etter noen dager om det er bedre, men skal på full programvare oppdatering snart. Du vet ikke hvordan på programmerer aux i idrive, skulle møtes en dag og tatt bilder av bilene.,.

Skrevet
Det var den modulen ja, den med reservehjulet. Men tror eg fant feilen. Etter en del røyk fra forsterkeren trakk jeg ut jordingen, såg i sted at det gnistrer ifra stålbondet som holdt forsterkeren. For se etter noen dager om det er bedre, men skal på full programvare oppdatering snart. Du vet ikke hvordan på programmerer aux i idrive, skulle møtes en dag og tatt bilder av bilene.,.

Det er veldig kostbar med en software oppdatering uten at du får så mye for pengene egentlig.

En AUX inngang må du kjøpe seperat og så kode inn.

Eller bygge om til CIC idrive eller mediacenter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...