ogis Skrevet Februar 18, 2013 Skrevet Februar 18, 2013 Noen som vet om disse passer vanlig 530d de kommer opp som alternativ men er det forskjell på calipperen og kansje? har 324 mm orginalt dette står det om bremsene i delekatalogen monteringssted framaksel, for tjenestebiler bremseskivetype ventilert, lakkert, Ø 347,9 mm, Høyde 80,9 mm, Bremsesk.tykkelse 30 mm, minimumstykkelse i mm 28,4 mm, Sentreringsdiameter 79 mm, hullantall 5
ogis Skrevet Februar 20, 2013 Forfatter Skrevet Februar 20, 2013 jaha:)de er ikke så mye større i diameter men calipperene er vel 4 stempla kontra 1 stempel på 530d
JulianS Skrevet Februar 20, 2013 Skrevet Februar 20, 2013 Men må jo være en annen klave eller kaliper til den store skiva!
SweetBMW Skrevet Februar 20, 2013 Skrevet Februar 20, 2013 Skiva passer fysisk. Kalipere\klave passer ikke. Forskjellieg antall stempler samt avstand fra festehull på "navet" om jeg kan kalle det det. Og til kaliperen.
ogis Skrevet Februar 20, 2013 Forfatter Skrevet Februar 20, 2013 men som topic så passer vel 347.9 mm på orginal calipper å m5 skivene passer på navet men calipperene til m5 passer ikke på orginal hjul hub,
Lars89 Skrevet Februar 21, 2013 Skrevet Februar 21, 2013 Utifra det jeg kan se på ETK så trenger du også nye klaver og calippere. Vet ikke hvilke ETK du bruker, men på bmwfans.info er det lett å sammeligne deler, se hvilke biler som bruker de samme delene osv.
JulianS Skrevet Februar 21, 2013 Skrevet Februar 21, 2013 Er ganske logisk at hvertfall klaven må byttes når du setter på ei større skive..
eilefsen Skrevet Februar 21, 2013 Skrevet Februar 21, 2013 Er ganske logisk at hvertfall klaven må byttes når du setter på ei større skive.. Ja, den må jo byttes, som du sier selv, så er det ganske logisk om du kan bruke samme calipper, kommer da an på tykkelsen på bremseskiva... er det samme tykkelse, kan man bruke samme calipper. Et eksempel fra et annet merke som var veldig populært for en del år siden var at man tok en klave fra audi tt 225 og satte på en feks. a4 av samme generasjon, da gikk man opp fra 288mm skiver til 312 uten å gjøre annet en å bytte klave og skive. Men om man skal ha M5 skive, så er nok denne garantert tykkere en det en str. 530d skive er og da må man ha alt nytt... dvs. skive, klave og calipper. Men er det noe vits? Er det så dårlige bremser? Er jo ikke akkuratt noe ræcerbil det skal på koster nok mer en det smaker... kommer jo ganske langt bare med å bytte til noe ordentlige slissa skiver og ferodo klosser
Lars89 Skrevet Februar 21, 2013 Skrevet Februar 21, 2013 Man trenger ny caliper også. Forskjellig delenr på de. Hadde det gått an å bruke samme caliper på både 324mm og 348mm skive hadde de ikke lagd 2 forskjellige. Ganske logisk... Skal man ha M5-bremser må man sikkert bytte lagerhus, nav osv også (som SweetBMW er inne på) Her kan du sammeligne delenr osv: http://bmwfans.info/parts/catalog/E60/S ... se/brakes/
SweetBMW Skrevet Februar 21, 2013 Skrevet Februar 21, 2013 Nja, du kan faktisk bruke de samma lagerhusene og alt. E60 har de fkatisk vært smarte sånn sett i frohold til E46
ogis Skrevet Februar 21, 2013 Forfatter Skrevet Februar 21, 2013 takker for info folkens... gikk sjøl for ebc 324mm turbo grove skiver og redstuff klosser og de bremser mer enn godt nok:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå