Gå til innhold

E23 735 i Sandnes


Bmweee
 Share

Anbefalte innlegg

https://www.finn.no/finn/car/used/objec ... e=39550840

Skal hente denne nå kommende fredag.

Vært å kikket på bilen før, og ser i grunn veldig bra ut, utenom noe ubetydelig småplukk. Alt fungerer på bil også av elektrisk vindu etc, samt den ser urørt ut mtp interiør og bilen i sin helhet.

Fikk ikkje prøvekjørt pga sommerhjul og vinterføre.

Men er nå nysjerrig, flere som har sett på denne?

Formeninger om pris på bilen? ( i grunn generelt denne modell av bmw)

Kanskje noen vet noe mer om bilens historie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forumet har noen store ressurser på E23 som sikkert kan komme med nyttige innspill for deg.

Alltid en fordel å ha sett på bilen, og hørt hva selger kan fortelle om bilens historie - så her har du en fordel.

Mengden rust vil være ganske utslagsgivende for verdi.

At den ikke har vært vinterkjørt på 10 år er i så fall en fordel.

Husk at ombygde biler - som denne - alltid vil være verdt noe mindre enn originalbiler. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er denne bilen ombygd??

Synes den så temmelig hel ut for alderen, ting som skal være der er der og visa versa. Du vil nok oppleve motoren(M90) som sitter i denne som en skikkelig spreking på høye turtall iforhold til dens etterkommere(m30)(med bla. annet innsug).

Bilen er nok en smule dyr, og dessverre med prefacelift interiør, eksteriørt mener jeg personlig at prefaceliften er penest. Er det en flenge i sjåførstolen?

Har hatt mange timer i tilsvarende bil og du vil nok merke at det er en 7-serie man ratter rundt i, fartsfølelsen er liten og komforten god!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 1994 kjøpte jeg en 1982 mod. 745iA nedlesset med utstyr (bl.a elektriske stoler bak), beige håndsydd skinn over alt, gikk som ei kule, hadde diffbrems og ABS-bremser,. Jeg har aldri vært så stolt noen gang som da jeg fikk den hjem i garasjen. Bare på midtkonsollen var det hele 29 knapper å trykke på. I mørket kunne man nesten tro det var en fly-cocpit :D . Ja det var tider det......

Jeg hadde den i 4,5 år, det var da en del rust rundt og under pakningen til bakruten og jeg valgte da å selge den. Kjøpte da 1991 535iA med M-understell og interiør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 1994 kjøpte jeg en 1982 mod. 745iA nedlesset med utstyr (bl.a elektriske stoler bak), beige håndsydd skinn over alt, gikk som ei kule, hadde diffbrems og ABS-bremser,. Jeg har aldri vært så stolt noen gang som da jeg fikk den hjem i garasjen. Bare på midtkonsollen var det hele 29 knapper å trykke på. I mørket kunne man nesten tro det var en fly-cocpit :D . Ja det var tider det......

Jeg hadde den i 4,5 år, det var da en del rust rundt og under pakningen til bakruten og jeg valgte da å selge den. Kjøpte da 1991 535iA med M-understell og interiør.

Helt klart et teknologisk vidunder, faren til en kamerat hadde tilsvarende bil en gang i tiden og han beskriver bilen som du gjør! Jeg vil tørre å påstå at bilen kjørte bedre og hadde mer utstyr enn hva Mercedes 126 hadde den gangen. Selvom jeg til tider synes 126 designet er et mer moderne design eksteriørmessig.

BMWen hadde vel også skikkelig hud i setene fra vannbøffel, skikkelig lukt og kvalitet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er denne bilen ombygd??

[...] Bilen er nok en smule dyr, og dessverre med prefacelift interiør, eksteriørt mener jeg personlig at prefaceliften er penest.

Ganske naturlig at en 78-modell har den tidlige typen interiør?

Jeg skal ikke uttale meg om hvorvidt prisen er for høy, siden jeg ikke har sett bilen og vet hvor hel og solid den er.

Mht. om bilen er ombygget så er dette en 730. Ikke uvanlig at en BMW fra 70-tallet har skiftet motor, men grunn til f.eks. å spørre hvor langt donorbilen hadde kjørt, når arbeidet ble gjort og av hvem. Ikke umulig at skinninteriøret kan ha blitt montert som en del av denne prosessen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprinnelig en forgasserbrakke dette ja.

Noe usikker på om en ombygd e23 er verdt 45k, men det er lenge siden jeg har fulgt med på det markedet.

Det du må forsikre deg om ved kjøp er rust! Disse bilene ruster godt i innerskjermen, dører, jekkfester og gulv. Ellers som på annen eldre BMW er rust rundt og under lister utbredt (dørlister, pyntelister, vinduslister, takluke osv.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 1994 kjøpte jeg en 1982 mod. 745iA nedlesset med utstyr (bl.a elektriske stoler bak), beige håndsydd skinn over alt, gikk som ei kule, hadde diffbrems og ABS-bremser,. Jeg har aldri vært så stolt noen gang som da jeg fikk den hjem i garasjen. Bare på midtkonsollen var det hele 29 knapper å trykke på. I mørket kunne man nesten tro det var en fly-cocpit :D . Ja det var tider det......

Jeg hadde den i 4,5 år, det var da en del rust rundt og under pakningen til bakruten og jeg valgte da å selge den. Kjøpte da 1991 535iA med M-understell og interiør.

Helt klart et teknologisk vidunder, faren til en kamerat hadde tilsvarende bil en gang i tiden og han beskriver bilen som du gjør! Jeg vil tørre å påstå at bilen kjørte bedre og hadde mer utstyr enn hva Mercedes 126 hadde den gangen. Selvom jeg til tider synes 126 designet er et mer moderne design eksteriørmessig.

BMWen hadde vel også skikkelig hud i setene fra vannbøffel, skikkelig lukt og kvalitet :)

Etter å ha eid 745'en i 3-4 år var jeg og prøvekjørte en E32 735iA som var til salgs. Forskjellen på de to bilene var enorm, E32 var så mye mindre sportslig både på demping og styrerespons at jeg fant ut at det ville være helt meningsløst å bytte, i tillegg til enorm forskjell i aks selvsagt. . Jeg var kjempeskuffet fordi jeg trodde den skulle være en bil som imponerte meg, men det positive var at jeg oppdaget hvor god min bil var. Da jeg solgte den var den kjørt 260.000 km og var fast og fin som ny, både motor og turbo var helt topp, så ikke noe å si på kvaliteten nei. Jeg byttet converter en gang, grunnen var at "tusensporene" var revet i stykker (var ikke så dyrt med en brukt), ellers var det aldri noe tull med noe som helst. Har prøvd å finne den, men det står den er avregistrert, jeg tror den er krasjet og vraket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått over bilen og fant ingen rust ved insp av hjulbuer etc+++. Eneste var noen bobler på takluke som beskrevet.

Ellers var motor montert av gammel eiger som har hatt bilen stående i 10 år til lagring før den ble skiltet av kjøper.

Selv synst eg bilen på bilder ser "shabby" på bilder og ble veldig positivt overrasket ved inspeksjon..

Gs felgene skal rett av..såg rett og slett jævlig ut.

Pris avtalt er heller ikkje det som står i annonse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...