Julian Sommer Skrevet Februar 19, 2013 Share Skrevet Februar 19, 2013 Hvordan er det å senke e39 touring med luftfjæring bak? Går det an å få godkjent? Tips til billig justerbart? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole92 Skrevet Februar 19, 2013 Share Skrevet Februar 19, 2013 Hvordan er det å senke e39 touring med luftfjæring bak?Går det an å få godkjent? Tips til billig justerbart? Min er senket med lufta bak, og det er godkjent. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Februar 19, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 19, 2013 Hvordan er det å senke e39 touring med luftfjæring bak?Går det an å få godkjent? Tips til billig justerbart? Min er senket med lufta bak, og det er godkjent. Hvordan har du gjort dette? Programmert den lavere bak og coilovers foran med tüv? Byttet noen stag bak for å få den lavere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole92 Skrevet Februar 19, 2013 Share Skrevet Februar 19, 2013 Hvordan er det å senke e39 touring med luftfjæring bak?Går det an å få godkjent? Tips til billig justerbart? Min er senket med lufta bak, og det er godkjent. Hvordan har du gjort dette? Programmert den lavere bak og coilovers foran med tüv? Byttet noen stag bak for å få den lavere? Kjøpte den slik så litt usikker på hvordan, men tror han nevnte noe om at den ble programmert ja, bare vanlige senkefjærer fram med tüv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Februar 19, 2013 Share Skrevet Februar 19, 2013 Den kan justeres bak med diagnose-program, det er ingen problemer. Vet ikke om det kan bli godkjent vel og merke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Februar 19, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 19, 2013 Takk for svar så lenge, håper noen vet hva man gjør/trenger for å senke en slik bil, trenger en liten "walk-through" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mathiasgranberg Skrevet Februar 19, 2013 Share Skrevet Februar 19, 2013 Kjøper du senkesett som går sammen med nivåregen og har tuv papirer så er det bare å hive det på og så kan du programmere høyden bak, tror bavaria gjør det, men koster vel flesk for eks. FK Highsport http://www.venommotorsport.com//manufac ... ries%20E39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Februar 19, 2013 Share Skrevet Februar 19, 2013 Kan gjøres med INPA. Man korrigerer høyden, programmet spør etter høyden og du skriver inn så justerer den så det blir rett. Du må da legge til så mange cm du vil senke for at den skal tro at den er for høy I programmet står hvilken høyde som er orginalt på m understell og standard, og 16,17, og 18" felg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Februar 19, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 19, 2013 Har funnet dette: http://www.partsandretards.no/senkesett ... volution_1 Er det kun med dempere bak til dette settet da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mathiasgranberg Skrevet Februar 19, 2013 Share Skrevet Februar 19, 2013 Har funnet dette:http://www.partsandretards.no/senkesett ... volution_1 Er det kun med dempere bak til dette settet da? Nei, er både fremme og bak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet Februar 19, 2013 Share Skrevet Februar 19, 2013 Jeg synes de som svarer bør komme med korrekte svar. Det er det ikke her ser jeg. På noen sett til biler med luft, så følger det med dempere, og såkalte senkestag som man bare lurer nivåsensor med. Jeg har det, kontrollør på BT var meget skeptisk og ville ha meg inn på verksted for å måle lufttrykk i system osv.. Det geniale er jo bare at bilen tror den er lettere bak enn vanlig, så den bare slipper ut litt luft, så legger den seg litt lenger ned. Men ja, du kan også bare justere den ned via diagnose. Det har jeg ikke prøvdt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Februar 19, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 19, 2013 Skal jeg fjerne luftputene og montere fjærer da? Jeg aner jo ikke hvordan dette fungerer så vært veldig fint med noen utfyllende svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Februar 19, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 19, 2013 Jeg synes de som svarer bør komme med korrekte svar. Det er det ikke her ser jeg.På noen sett til biler med luft, så følger det med dempere, og såkalte senkestag som man bare lurer nivåsensor med. Jeg har det, kontrollør på BT var meget skeptisk og ville ha meg inn på verksted for å måle lufttrykk i system osv.. Det geniale er jo bare at bilen tror den er lettere bak enn vanlig, så den bare slipper ut litt luft, så legger den seg litt lenger ned. Men ja, du kan også bare justere den ned via diagnose. Det har jeg ikke prøvdt. Tusen takk for et skikkelig svar, Heggem! Da føler jeg meg straks litt tryggere på hvordan jeg skal gå frem. Det var altså ikke noe problem å få godkjent hos BT? Noen som vet om det følger med stag til supersport setter jeg linket til? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet Februar 19, 2013 Share Skrevet Februar 19, 2013 Du kan lage deg de stagene for rundt 100kr på en velassorsert byggvarehandel. Kan forklare deg på pm jeg, men du fjerner aldrig luftputa. Det er kun en demper per side, og to bittesmå stag til følerne, sittr like ved travers bak på begge sider. Glimrende patent. Den bruker luftputer istedet for fjærer skjønner du. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Februar 19, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 19, 2013 Du kan lage deg de stagene for rundt 100kr på en velassorsert byggvarehandel. Kan forklare deg på pm jeg, men du fjerner aldrig luftputa. Det er kun en demper per side, og to bittesmå stag til følerne, sittr like ved travers bak på begge sider. Glimrende patent. Den bruker luftputer istedet for fjærer skjønner du. Tusen takk igjen! Ja skjønte at det var luftputer i stedet for fjærer, men skjønte ikke om putene skulle byttes ut med fjærer eller noe etter de tidligere svarene jeg fikk. Men da skjønner jeg det, så eneste jeg mangler da er (hvis det ikke følger med i senkesettet) en howto på å lage meg nye stag, som jeg får godkjent bilen med Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå