Spankus Skrevet Februar 20, 2013 Skrevet Februar 20, 2013 Skal få bilen helsvart shadowline, er det noen som har brukt plastidip på sprayboks på chromelister noengang? Og hvordan er det å ta av listene? Vanskelig og ta av uten å bryte av klips? Har også lister på front og bakfanger.
D.Toft Skrevet Februar 20, 2013 Skrevet Februar 20, 2013 dem værste listene er dem som går langs taket og ned langs bakdørene. der knekker du nok klipsene. støtlistene på dørene bør ha nye gummihetter. listene på toppen av dørene, dem mellom dør og glass er relativt enkel å demontere, skubb dem rett opp, kan sitte noe fast. personlig ville jeg aldri plastidippet listene, men heller brukt sort shadowline tape. har selv tatt alle listene på min e39 med tape kjøpt fra ebay
Spankus Skrevet Februar 20, 2013 Forfatter Skrevet Februar 20, 2013 dem værste listene er dem som går langs taket og ned langs bakdørene. der knekker du nok klipsene.støtlistene på dørene bør ha nye gummihetter. listene på toppen av dørene, dem mellom dør og glass er relativt enkel å demontere, skubb dem rett opp, kan sitte noe fast. personlig ville jeg aldri plastidippet listene, men heller brukt sort shadowline tape. har selv tatt alle listene på min e39 med tape kjøpt fra ebay Ser for meg att det er like greit ha noen lister ekstra.. Nei, jeg veit ikke. Må bare prøve når jeg først har handlet Så også på slik tape, men funker det med plastidip så er iallefall det prøvd
gica Skrevet Februar 20, 2013 Skrevet Februar 20, 2013 plastdip tåler ikke kraftig avfetting / petrolium basert avfetting eller kjemikalier. Da blir plastdipet ødelagt. Så om du har tenkt å bruke plastdip, så må du være forsiktig med avfetting e.l.
Spankus Skrevet Februar 21, 2013 Forfatter Skrevet Februar 21, 2013 plastdip tåler ikke kraftig avfetting / petrolium basert avfetting eller kjemikalier. Da blir plastdipet ødelagt. Så om du har tenkt å bruke plastdip, så må du være forsiktig med avfetting e.l. Bruker bare skum på bilen, bruker aldri avfettning
Adrian320i Skrevet Februar 21, 2013 Skrevet Februar 21, 2013 En kompis av meg brukte plast dip på listene inni bilen, blei ganske bra og solid. Ser bra ut også
Spankus Skrevet Februar 21, 2013 Forfatter Skrevet Februar 21, 2013 En kompis av meg brukte plast dip på listene inni bilen, blei ganske bra og solid. Ser bra ut også chrome?
tbardalen Skrevet Februar 21, 2013 Skrevet Februar 21, 2013 De listene dine er vel neppe i materialet krom, som er et eget metall. Mener bestemt de listene der er plastbelagte, og metallet under kun er fornikla.
D.Toft Skrevet Februar 21, 2013 Skrevet Februar 21, 2013 plastdip tåler ikke kraftig avfetting / petrolium basert avfetting eller kjemikalier. Da blir plastdipet ødelagt. Så om du har tenkt å bruke plastdip, så må du være forsiktig med avfetting e.l. Bruker bare skum på bilen, bruker aldri avfettning og hva stoff bruker du på skumsprøyten? avfetting kansje?
Spankus Skrevet Februar 21, 2013 Forfatter Skrevet Februar 21, 2013 plastdip tåler ikke kraftig avfetting / petrolium basert avfetting eller kjemikalier. Da blir plastdipet ødelagt. Så om du har tenkt å bruke plastdip, så må du være forsiktig med avfetting e.l. Bruker bare skum på bilen, bruker aldri avfettning og hva stoff bruker du på skumsprøyten? avfetting kansje? Bilsåpe er vell kanskje avfettning i den å
D.Toft Skrevet Februar 21, 2013 Skrevet Februar 21, 2013 åååja. nei, invister i ordentlig shadowline, eller tape. spray heller chrome innvendig
740AV Skrevet Februar 21, 2013 Skrevet Februar 21, 2013 Det enkleste er å kjøpe nye lister men det er også det dyreste alternativet. Blir fort 13-14000 for alle delene du trenger + lakk (støtfangerlistene). Plastidip har jeg ikke trua på siden du ikke bør bruke avfetting på det. Folie er et annet rimeligere alternativ. Takrennelistene er ganske vanskelige å foliere. Jeg prøvde med blank svart folie, men fikk det ikke helt til. Det er kansje enklere med matt folie. Støtlistene på dørene er også vanskelig å få til. Her er kansje eneste mulighet Plastidip eller annen lakk. Mitt tips er å følge med på ebay. Det hender seg at det ligger komplette listesett til salgs der
Spankus Skrevet Februar 21, 2013 Forfatter Skrevet Februar 21, 2013 Tenker jeg prøver med plastidip først, så får vi sjekka detta Ellers så blir det folie
Anderspr0 Skrevet Februar 23, 2013 Skrevet Februar 23, 2013 Det enkleste er å kjøpe nye lister men det er også det dyreste alternativet. Blir fort 13-14000 for alle delene du trenger + lakk (støtfangerlistene). Plastidip har jeg ikke trua på siden du ikke bør bruke avfetting på det. Folie er et annet rimeligere alternativ. Takrennelistene er ganske vanskelige å foliere. Jeg prøvde med blank svart folie, men fikk det ikke helt til. Det er kansje enklere med matt folie. Støtlistene på dørene er også vanskelig å få til. Her er kansje eneste mulighet Plastidip eller annen lakk. Mitt tips er å følge med på ebay. Det hender seg at det ligger komplette listesett til salgs der Må si at det enkleste alternativet er ikke å bytte de. Da må du ta de av uansett, å da er det svært enkelt å legge på vinyl-film over. Og vinyl-filmen koster 100 kroner på ebay, framfor å bruke 13-14000, noe som ville vært helt idiotisk å påkoste, når vinyl ser helt likt ut. Bruker man vinyl, er det også en viss angrefrist der. Plastidip egner seg vel strengt talt ikke i norden? Riftes fort opp, og blir mye lapping.
740AV Skrevet Februar 23, 2013 Skrevet Februar 23, 2013 Har du kansje prøvd å foliere på en e38? Det er ikke svært enkelt. Risikoen for å skade folien når du skal ha listene på igjen er også stor. Takrennelisten går helt ifra speilet og bak til rett over der siderutene bak er delt. Du har da en list på ca 1,5m med x-antall profiler å jobbe med. Den matte folien er nogenlunde lik original. Men den blank svarte folien er langt ifra lik den originale høyglans shadowline. Folien ser ut som om den er oksidert i "lakken" i forhold. For den som har et øye for detaljer, blir det rett og slett ikke bra nok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå