Gå til innhold

Spørsmål etter bruk av BMW Scanner 1.4 på e46


Kiim
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Kjøpte meg en BMW Scanner 1.4, og har fått testet den, fjernet noen feilkoder og prøvd å "kode" litt om, men sitter nå med noen spørsmål.

1. Etter å ha brukt Scanneren på en bil, vil da ikke fungere på andre? Virket i min, men ikke på e39 og e46 til to kompiser.

Også spørsmål til hvert bilde under:

pppta3w0ocwsn96s6ton.jpg

2. Hva er feil her, og hvordan kan jeg utbedre dette?

______________________________________________________________________

0wk5u0i8kk5lzuxilwvz.jpg

3. Hva er feil her, og hvordan kan jeg utbedre dette?

______________________________________________________________________

gknvsxxzxq28asbialp6.jpg

4. Setevarmeren på passasjersiden fungerer ikke, og i følge feilkoden, er det brudd i matta i sete/rygg eller kan det vare brudd i kabel eller dårlig kontakt en plass?

______________________________________________________________________

atf3bu5ibz3f30w3an8j_thumb.jpg 6n612rx7c37ed24jmau6_thumb.jpg

5. Har lyst på sånn at det piper når jeg låser bilen, hvordan gjør jeg dette? DONE!

6. Prøver også å få bilen til å låse seg sev når jeg kjører over eks 20km/t, men får det ikke til, how to do it?

7. Mulig å legge inn sånn at blinklysene blinker 2-3 blink ved å vippe lett på blinklysbryteren, uten og sette den til å blinke. Nå blinker den jo kun en gang.

______________________________________________________________________

8. Er det andre kule/nytige endringer jeg kan "kode" ? :)

______________________________________________________________________

Takker for svar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5. Hvis du krysser av i ruta der det står arming - acoustic, så piper det når du låser bilen :)

1. Den skal fungere fint på både e46 og e39, men da bare modeller ifra 2001 og nyere som kun har obd kontakt inni bilen. Eldre modeller får du bare kontakt med DME via den runde kontakta i motorrommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har 1.4 selv, og funker på mine -> 2000 modeller.

har overgang fra firkant obd til rund obd.

det som er merket med gult er sannsynligvis en gammel feil som ligger i minnet. slett feilkoder og les på nytt.

2: beltestrammeren passasjer side, klipp kabel og lodd på ny, gå utenom kontakten under setet.

4: sikkert brudd i kabelen, denne er merket rød og er da gjeldende feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De motorfeilene er begge de første lambdasondene og den etter katalysator for syl 4-6. Den siste ser ut som noe vanosrelatert. Bare å slette og se om de kommer igjen.

Har slettet dem flere ganger, men de bare forsetter å komme frem. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...