AndeRsen94 Skrevet Februar 21, 2013 Skrevet Februar 21, 2013 Har problemer med varmen i bilen min , det er en e46 320d. Har byttet termostat , uten at det hjalp noe. Tempraturen på motor er fin men blåser ikke ordentlig varmt. Må ha vifta på maks for at det skal blåse litt varmt. Noen som kan vite hva dette er ?
Evenol Skrevet Februar 21, 2013 Skrevet Februar 21, 2013 Stor sannsynlighet for at du må bytte EGR-termostat.
AndeRsen94 Skrevet Februar 21, 2013 Forfatter Skrevet Februar 21, 2013 Byttet den også . Glemte skrive det .
AndeRsen94 Skrevet Februar 21, 2013 Forfatter Skrevet Februar 21, 2013 Har du nok kjøleveske på radiatorn ? Haha ja
kentha320dat Skrevet Februar 21, 2013 Skrevet Februar 21, 2013 Hmm..har motsatt problem...dårlig varme på motor, men varm å god i cupe. Skifter EGR ventil idag så får vi se. Sjekket for luft i systemet? Er noen lufteskruver her og der.
AndeRsen94 Skrevet Februar 22, 2013 Forfatter Skrevet Februar 22, 2013 Hmm..har motsatt problem...dårlig varme på motor, men varm å god i cupe. Skifter EGR ventil idag så får vi se. Sjekket for luft i systemet? Er noen lufteskruver her og der. JA har luftet godt etter byttet av termostat
a4driver Skrevet Februar 22, 2013 Skrevet Februar 22, 2013 Hadde samme problem på min e46 1.8l ifjor. Da byttet jeg viftemotstand som står inni viften i kupeen og varmen kom tilbake. Ingen feilmeldinger kom på dette men viften blåste tidvis kaldt, og klarte ikke å holde jevn hastighet på vifta.
AndeRsen94 Skrevet Februar 22, 2013 Forfatter Skrevet Februar 22, 2013 Hadde samme problem på min e46 1.8l ifjor. Da byttet jeg viftemotstand som står inni viften i kupeen og varmen kom tilbake. Ingen feilmeldinger kom på dette men viften blåste tidvis kaldt, og klarte ikke å holde jevn hastighet på vifta. Kanskje det kan Være det da, er det noe måte å se om den er ødelagt ?
a4driver Skrevet Februar 22, 2013 Skrevet Februar 22, 2013 Nei, ikke synlig. Men det går ann å måle motstand om man kjenner til verdier. Jeg kjøpte delen i da jeg tilfeldigvis var i tyskland da dette skjedde. kostet der nede 450(orginal). I Norge koster den ca 1000 mer. Allikevel så er det billigere å bytte for å ta sjansen enn å betale skjorta for feilsøking på merkeverksted. Det er nå min mentalitet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå