Bradbury Skrevet Februar 21, 2013 Skrevet Februar 21, 2013 Jeg fikk meg ny bil i dag og har blant annet koblet opp dashbordkameraet mitt. I min forrige bil, som var forrige generasjon 1-serie, så var det slik at kameraet (og for så vidt også den eksterne GPSen) slo seg på når jeg startet motoren, og slo seg av noen sekunder etter at jeg stoppet motoren. Nå er det slik at kameraet alltid er på selv etter at jeg har stoppet motoren og slått av tenningen. Hvis jeg derimot drar ut strømpluggen, da slår deg seg av noen sekunder senere. Jeg har forsøkt to forskjellige 12V-uttak, men det er ikke noe forskjell. Er det slik at disse alltid gir strøm selv om motor og tenning er av? Jeg har søkt på nett etter "BMW 12V always on", men da finner jeg bare foruminnlegg fra folk som spør om det er mulig å gjøre akkurat det motsatte av det jeg vil. De vil at den alltid skal være på, men jeg vil at den skal være av.
SweetBMW Skrevet Februar 21, 2013 Skrevet Februar 21, 2013 Det er tolv volt på noen steder på bilen i en stund etter at bilen er skrudd av. bilen går i såkalt dvale modus etter er det ett minutt eller to.
Bradbury Skrevet Februar 21, 2013 Forfatter Skrevet Februar 21, 2013 Hmm. Da skal jeg prøve å være litt mer tålmodig neste gang jeg tester.
Bradbury Skrevet Februar 21, 2013 Forfatter Skrevet Februar 21, 2013 Jeg gikk ut og testet litt nå nettopp. 1) Koblet til kameraet 2) Startet motoren 3) Stoppet motoren og slo av tenningen 4) Åpnet og lukket døren for å "simulere" at jeg har dratt Jeg satt der i flere minutter uten at det skjedde noe. Kameraet forble på. Jeg la også merke til at andre knapper og brytere lyste, så jeg tenkte kanskje at bilen ikke stenger seg skikkelig ned så lenge nøkkelen er i nærheten. Jeg gikk derfor et godt stykke unna, og da jeg kom tilbake var både kamera og knappene slukket. Gode ting!
tbardalen Skrevet Februar 22, 2013 Skrevet Februar 22, 2013 Du har vel ikke sånn "nøkkelløs" greie? Bare ha nøkkelen i lomma så kan du starte med knappen?
Bradbury Skrevet Februar 22, 2013 Forfatter Skrevet Februar 22, 2013 Ja, det er "Keyless Go", så bilen vet at nøkkelen er i nærheten. Det ser ut som at jeg må ta nøkkelen en stykke bort fra bilen for at all strømtilførsel skal slå seg av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå