RoyT Skrevet Februar 22, 2013 Share Skrevet Februar 22, 2013 Kjøpte en 525dat for noen uker siden , veldig fornøyd me bilen bortsett fra 2 ting. Det ene er kassettspilleren bak navigasjonskjermen (ikke cd-veksler i bagasjerommet) , andre mer viktig. Noen ganger når jeg ligger i for eks. 2 gir på rundt 2000-2500 å bare slipper gassen for å bremse for en fartshump eller kryss kjenner jeg et "dunk" når automaten girer opp(?). Kjennes ut som om det er slakke et sted som for eks dårlig hardykobling. Bilen har kun gått 170000 å er generellt strøken både ut og innvendig. Har hatt bilen på bukk å visuelt så jeg ingen mangler. Noen andre som har hatt lignende problem med e39? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 22, 2013 Share Skrevet Februar 22, 2013 Diff eller hardykobling er vel første punkt å sjekke. Kom deg under bilen og vri på mellomaksel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoyT Skrevet Februar 22, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 22, 2013 Hardykobling ser bra ut, ingen merkbar slakke i diff heller. Kan dårlige "storforinger" i bakaksling gi utslag på sånt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 25, 2013 Share Skrevet Februar 25, 2013 Har du sjekket for slakke på hardykobling eller bare sett på gummien? Om lyden kommer ved giring så er det ikke foringene til bakaksel. Om de er defekt så er bilen svært ustabil i hjulspor, rister over skarpe kanter og baken på bilen kan vri seg ved pådrag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå