anette182 Skrevet Februar 22, 2013 Skrevet Februar 22, 2013 Hei! Jeg har en BMW 316i stasjonsvogn. Og i det siste er bilen tom for strøm hver dag. Den har vært på verksted og blitt sjekka for strømtjuver, det ble ikke funnet noenting. Har også byttet batteri, men det har heller ikke hjulpet! Noen som er kjent med det problemet? Blir veldig glad for noe input ( og ja, jeg slår av lysa når jeg parkerer bilen )
anette182 Skrevet Februar 22, 2013 Forfatter Skrevet Februar 22, 2013 men batterilampa på dashbordet lyser ikke. Har kjørt mange timer i strekk, så virker som om strømmen fornyer seg. Eller har ikke det noe å si?
Kvasi Skrevet Februar 22, 2013 Skrevet Februar 22, 2013 Går ut fra at verkstedet målte ladespennig på batteriet? Hvordan får du starta den, og virker den som den skal når du kjører "en hel dag"?
svampen Skrevet Februar 22, 2013 Skrevet Februar 22, 2013 virker nesten som det batteriet ditt selv om det er ganske nytt. mitt gamle batteri var sånn før jeg fikk nytt, trengte bare start hjelp også kunne jeg kjøre rundt en hel dag men neste dag når jeg skulle starte ville den ikke. du kan evt kontakte disse da di driver med alt sånt http://www.batteriolsen.no/
anette182 Skrevet Februar 22, 2013 Forfatter Skrevet Februar 22, 2013 Takker for svar Bilen funker helt fint ellers og starter normalt hvis jeg bruker den med jevne mellomrom. Men så fort den står over natta, så går den tom. De målte spenningene på verkstedet og alt var normalt... Det er så rart hvis det er batteriet, for jeg byttet det fordi dette problemet oppsto. Og det ble ikke bedre med nytt batteri Jeg har sånn liten starter som jeg har fått låne. Har blitt tipsa om at jeg bare kan ta av minus polen på batteriet, men det glemmer jeg alltid når jeg parkerer bilen..hehe
svampen Skrevet Februar 22, 2013 Skrevet Februar 22, 2013 da er det sikkert dynamoen som ikke lader batteriet onklig opp
anette182 Skrevet Februar 22, 2013 Forfatter Skrevet Februar 22, 2013 ok, da skal jeg få sjekka ut det... NOE må det være iallefall, begynner å bli lei av å starte dagen sånn før jeg skal på jobb! Takk for svar alle
bjalle Skrevet Februar 22, 2013 Skrevet Februar 22, 2013 kjøp deg ett billig multimeter på clas o eller biltema så måler du ladingen selv enkelt.
oleo Skrevet Februar 23, 2013 Skrevet Februar 23, 2013 Vær obs på at viftemotstanden i varmeapparatet kan gi dette symptomet sett deg inn i bilen med nøkkelen ute og dørene lukket... Hvis du etter en stund kan høre at kupeevifta periodevis starter å gå litt så er motstanden defekt. Dette er den mest hyppige årsaken til symptomet du beskriver.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå