Gå til innhold

Farge på min BMW E34. '91

thomas_92
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Lurer på hvilken farge det er på min BMW. Etter litt research på google, så kom jeg fram til Sterling Silver, jeg må bare høre med dere. Selv har jeg ikke verdens beste fargesyn.

Kan dette stemme? Noen her som kanskje har fargen selv som kan sjekke? For mitt klistermerke, der jeg kjenner det å være er bort.(høyre dempertårn).

pbdtoc58ql19bn3o16c2.jpg

Som dere ser så er framfanger flasset av, og da trenger jeg litt lakk. Men ikke metallic lakk? eller?

Takker veldig masse for svar!

- Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada... Sterlingsilber Metallic anno 1990 (fargekode 244) passer jo veldig godt til en E34. Det kan imidlertid også være Arcticsilber Metallic anno 1993 (fargekode 309) eller Titansilber Metallic anno 1997 (fargekode 354)... vanskelig å se på bildet... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jeg garantere deg :) Søkte opp utstyrslista di, og der kommer farge/fargekode opp ;)

Hvor har du mulighet til å søke opp sånt da?

Det er faktisk rart om noen har lakkert den fra diamantsvart til denne fargen da, synes nå jeg. Også er det ikke annen farge nede i motorrommet, det vil si at de som har gjort det har gjort en skikkelig jobb da. Det har vært ambassade bil i Finland, ifølge forrige eier. Også er det en voksen mann som har eid den siden, og jeg kan ikke se for meg at han har lakkert den, eller betalt noen for å gjøre det... :?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada... Sterlingsilber Metallic anno 1990 (fargekode 244) passer jo veldig godt til en E34. Det kan imidlertid også være Arcticsilber Metallic anno 1993 (fargekode 309) eller Titansilber Metallic anno 1997 (fargekode 354)... vanskelig å se på bildet... :?

Takker for svar! :D

Da er det vel mest sannsynelig at det er førstnevnet, mtp årstall.

Jeg gleder meg til å få på shadowline, og type sort Hella lykter! Håper det blir pent å se på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: :lol:

Jeg byttet om på reg.nr ditt, det er jo greit, men hva er odsen for at DET også var E34 525?? :mrgreen:

Legger meg flat, din bil er ikke diamantsvart orginalt ;)

Nødvendig, tja, det gir jo mye mere glans da..:)

Om du vil gjøre det helt bra, så anbefaler jeg og få av så mye av den lakken på fangeren som mulig. Ser ut som om det kanskje ikke er brukt grunning før lakk? Eller?

Om ikke, så kan du grunne hele først, slik at den får skikkelig heft. Da slipper du fargeforskjell også..

Legg mange tynne lag med lakk, la det tørke, og legg mange lag klarlakk etterpå, da blir resultatet bra.:) Ikke legg på for lite, se at det er vått når du legger lakken, men ikke så mye at du får sig ;) Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: :lol:

Jeg byttet om på reg.nr ditt, det er jo greit, men hva er odsen for at DET også var E34 525?? :mrgreen:

Legger meg flat, din bil er ikke diamantsvart orginalt ;)

Nødvendig, tja, det gir jo mye mere glans da..:)

Om du vil gjøre det helt bra, så anbefaler jeg og få av så mye av den lakken på fangeren som mulig. Ser ut som om det kanskje ikke er brukt grunning før lakk? Eller?

Om ikke, så kan du grunne hele først, slik at den får skikkelig heft. Da slipper du fargeforskjell også..

Legg mange tynne lag med lakk, la det tørke, og legg mange lag klarlakk etterpå, da blir resultatet bra.:) Ikke legg på for lite, se at det er vått når du legger lakken, men ikke så mye at du får sig ;) Lykke til! :)

Hehe, jeg var faktisk på tanken at du kunne ha byttet om, men så kom jeg på å tenke på den oddsen jeg også. Så ville jo nesten vært frekt å si at du bommet på regnr :lol:

Men den er grunnet tror jeg ja, det vises bare ikke så godt på bildet. Men om jeg skal lakkere så skal jeg pusse hele fangeren helt ned, eller hvertfall den delen jeg skal lakkere, sånn at det ikke blir noe forskjell i glans osv. Og tipsene mottas med stort takk!

Jeg skal være forsiktig og holde på helt til jeg får det til!

Takk for det du! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...