Dirty Skrevet Februar 26, 2013 Skrevet Februar 26, 2013 Fint til det bruket, men da kunne du nesten brukt B-lappen med riktig henger. Ikke mange kg. som skiller.Men for og ta det eksempelet ditt med 2200kg. Så kan en 320d med 6trinns manuell dra den, men ikke automat bilen da den veier 10kg mer og kun kan ha 2195kg. totalvekt på henger, med B96. Og de fleste hadde sansynlig vis valgt et støre motor alternativ som trekke bil, noe som også reduserer hengervekten. Hvis man ikke har BE. Det er ikke mange småbiler en gang de siste 15-20åra som veier under 1200kg. Da er det bare å kjøpe en henger med totalvekt på 2tonn. så har man masse å gå på en 320D trekker som bare fy den, mer en godt nok de 10 gangene man trekker biltralle i året. Kjører heller en E91 Hele året en å kjøpe en gammal 4x4 som mange bruker som trekkbil
bmwmaxi Skrevet Februar 26, 2013 Skrevet Februar 26, 2013 320 er finn til det bruket ditt(med treking av moped). Men hvis man først skal gå til anskafelse av bil og henger, er det greit og slippe og tenke på hva man lesser på hengern. Etter og ha kjørt med x5, pajero og div.amrikansk frister det ikke og gå tilbake til småbil ved treking. Merker ikke at hengern er der en gang. Men skal sies at jeg kjørte mye langturer runt i Norge/sverige og tyskland. Og da er det greit og kunne ligge i 110-120km/t uten og bli forbikjørt av hengeren. I tyskland er det lov til og kjøre i 100km/t hvis man monterer støtdempere på henger. De har også hengere med abs og antiskrens. Kommer nok her også gjennom eøs. Husker jeg tokk med noen alu.bilfrakthengere tidlig 90tallet som var godkjent for 120/140km/t på autobanen.
Dirty Skrevet Februar 26, 2013 Skrevet Februar 26, 2013 Det som er hele greia med e91n Konge bil hele året, slipper å ha egen trekkbil på si. Her i Norge er 80km/t Max med henger uansett Med 200 hk og nesten 400nm er den lille 3 serien( software oppgradert) mer en sprek nok for de fleste Men skjønner at for deg som trekker tyngre biler, er du nødt til å ha BE
bmwmaxi Skrevet Februar 26, 2013 Skrevet Februar 26, 2013 Ble litt mye postinger samtidig her. Du skrev"Da er det bare å kjøpe en henger med totalvekt på 2tonn" fint så lenge du har den bilen, men det som ofte kommer etter hvert er famile forøkelser/behov for støre bil. Si du da kjøper en 5serie isteden da kan du akuratt ha den bak en 520dat + 200kg mer last på henger. Men går du for en x-drive eller 525dat og støre må du bytte henger eller ta BE. Mere ment som litt tips for andre. Hvis man først skal kjøpe seg en bil henger koster en 2500-2800kg ca. det samme som en 2000kg. 2500kg hengeren kan man sette det meste på 3,5,7serier mens 2000kg hengeren kun tar småbiler 3serie+ noen få eldre 5serier. Og du må selfølgelig ta BE lappen. Men hvorfor ta B96 når det nesten bare er oppkjøring igjenn til BE. Og allerede nå er straffen for og lesse formye 8000-12000,- + 6-12 månder utestengelse før man kan søke om forandring på førerkort(BE,C1 last/buss og mc). Og de har blitt flinke på kontroller og reglene. Har selv kjørt uten i 20år og bare sakt "har C1 og kan kjøre opp til 7500kg totalvekt" men den går ikke lenger. Har nå BE
Dirty Skrevet Februar 26, 2013 Skrevet Februar 26, 2013 BE er helt klart det lureste valge, Men B96 er mer en nok for meg så da sparer jeg de 4 000.- Jeg kjøper bil som jeg liker og ikke siden jeg skal trekke banebilen 10 ganger i året. da er jeg så gira uansett at en gammel transporter er like god ( jeg har en transporter bilfrakter) dau sak men fy, vi koser oss i den
bmwmaxi Skrevet Februar 26, 2013 Skrevet Februar 26, 2013 Har tenkt litt på det selv og kjøpe meg en veteran LT er mange nyere vw/audi motor,gir som passer der og er spreke. Fikk dem i Tyskland på 90 tallet med vr6 motor. Det gikk bra på autobanen 140km/t var ok med bil på.
bmwmaxi Skrevet Februar 26, 2013 Skrevet Februar 26, 2013 Og 4000,- var det hele BE lappen kosta før nyttår. Hvis du ikke hadde c1 fra før måtte du ha lastesikring +850,- Men du hadde vel likt den bilen du har i 330d i steden. Men da blir det Nei da, blir bare litt dumt når det er hengeren, førekortet som avgjør bilvalget. Regelen er jo helt på tryne når det er de undermotoriserte modellene som kan trekke størst henger. Mitt eks. på den gammle reglen. Båthengern min på 1500kg. Med Draco18 V8 Det jeg hadde som trekemuligheter. Pajero, x5, E39 520 Chrysler voyager og E28 518i Eneste lovlige her var E28 518i mens E39 520 var 15kg på feil side. Med den nye reglen kunne jeg også brukt E39 520
Mexos Skrevet Februar 28, 2013 Skrevet Februar 28, 2013 BE er helt klart det lureste valge, Men B96 er mer en nok for meg så da sparer jeg de 4 000.-Jeg kjøper bil som jeg liker og ikke siden jeg skal trekke banebilen 10 ganger i året. da er jeg så gira uansett at en gammel transporter er like god ( jeg har en transporter bilfrakter) dau sak men fy, vi koser oss i den [ Bilde ] Fikk litt olsenbanden feeling av det bildet. Ser jo ut som den er litt knekt på midten allerede Men den gjør nok jobben og da er det en moro bil å dra med rundt vil jeg tro
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå