tsbE39 Skrevet Februar 25, 2013 Share Skrevet Februar 25, 2013 Hei Tenker å bytte ut min M52 motor til en M54 Ser det er forskjell på bensin tilførselen. M52 har to slanger. M54 har bare en... hva gjør med den som er til overs. Er det så lett som å bare blende den ??? Eller må jeg bruke det gamle innsuget fra M52 ?? Er det noe annet som ikke passer?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tsbE39 Skrevet Februar 26, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 26, 2013 Bump ingen ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Februar 26, 2013 Share Skrevet Februar 26, 2013 Dette er masse jobb. Du trenger ny hjerne, som da må synkes med startsperre (ikke lett). Elektronisk gasspedal, ikke wire lenger. Nytt bensinfilter (fordi trykkregulatoren sitter i filteret her, derav kun en slange til railen). Motornett må byttes. Rimelig mye, ikke lett swap. Samt litt omkobling i hjerneboksen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tsbE39 Skrevet Februar 28, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 28, 2013 Takker for svaret. Men lurer på. Hva om jeg bruker den gamle insugsmanifoilen.M52B20 på motor blokken M54.b20 vil det gå?? Eller går den for magert?? får jeg de 170 hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Februar 28, 2013 Share Skrevet Februar 28, 2013 Det som er det enkleste for deg er om du bytter til lik serie motor men med større slagvolum. F.eks fra M52TUB20 til M52TUB28 Hvis du gir litt mer info om bilen din så kan vi gi mer info om bygging. Du sier M52B20, så da antar jeg singelvanos motor og en E39? Hvis det er E46 så kom den aldri med M52 motor, kun M52TU Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tsbE39 Skrevet Mars 1, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 1, 2013 jeg har en e39 2000mod med M52b20tu. som blokken har sprekt på. så har jeg en motor som har stått i en e46 2002 mod M52b20. som jeg lurte på om jeg kunne bruke.?? ser jo att det er en del som ikke er helt make. men vil jo tro blokken er ganske så like. tenkte å bruke alt eletriske fra min. så spørsmålet er vel om, det vil fungere på ett vis ?? eller er det noe ant som gjør att jeg ikke kan bruke den motoren ?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Mars 1, 2013 Share Skrevet Mars 1, 2013 Hvis det er 2002 så er det M54B Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tsbE39 Skrevet Mars 2, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 2, 2013 Oki, Antar det vil gå da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå