Gå til innhold

Tips ang motor bytte fra M52- M54

tsbE39
 Share

Anbefalte innlegg

Hei ;) Tenker å bytte ut min M52 motor til en M54 ;) Ser det er forskjell på bensin tilførselen. M52 har to slanger. M54 har bare en... hva gjør med den som er til overs. Er det så lett som å bare blende den ???

Eller må jeg bruke det gamle innsuget fra M52 ??

Er det noe annet som ikke passer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er masse jobb. Du trenger ny hjerne, som da må synkes med startsperre (ikke lett). Elektronisk gasspedal, ikke wire lenger. Nytt bensinfilter (fordi trykkregulatoren sitter i filteret her, derav kun en slange til railen).

Motornett må byttes.

Rimelig mye, ikke lett swap. Samt litt omkobling i hjerneboksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er det enkleste for deg er om du bytter til lik serie motor men med større slagvolum.

F.eks fra M52TUB20 til M52TUB28 :)

Hvis du gir litt mer info om bilen din så kan vi gi mer info om bygging.

Du sier M52B20, så da antar jeg singelvanos motor og en E39? Hvis det er E46 så kom den aldri med M52 motor, kun M52TU :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en e39 2000mod med M52b20tu. som blokken har sprekt på. så har jeg en motor som har stått i en e46 2002 mod M52b20. som jeg lurte på om jeg kunne bruke.?? ser jo att det er en del som ikke er helt make. men vil jo tro blokken er ganske så like. tenkte å bruke alt eletriske fra min. så spørsmålet er vel om, det vil fungere på ett vis ?? eller er det noe ant som gjør att jeg ikke kan bruke den motoren ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...