Gå til innhold

Dynavin Android / Windows, din mening?

Anbefalte innlegg

Skal gå til innkjøp av Dynavins skjerm til 1-serie, DVN-E8x som monteres i dashbord.

Finnes jo i to utgaver. En med Windows støtte (som er det vanligste) og Android støtte.

large.jpg

DVN-E8x Windows CE ($ 1,021)

The Windows system exists on the Dynavin for the sole purpose of running the navigation maps. The WindowsCE platform can run many different navigation programs, we have the latest maps available in our online store. The Windows system is suited to people who are looking for an out-of-the-box multimedia/navigation system, where sat-nav is an important feature.

DVN-E8x Android ($ 1,131)

The Android system runs the Android operating system from Google. The unit includes a Wi-Fi dongle which can allow the user to connect to a data network, which then allows for checking email, browsing the internet or downloading apps. A data connection via Wi-Fi is required for these functions. The Android system requires a degree of user input to set the system up, and they do not come pre-loaded with navigation maps so these systems are recommended for more technical users. Google maps come pre-loaded which can be used for navigation, however this requires a data connection. For offline navigation users will need to download a navigation App from the Android Market. If a user is looking for a straightforward multimedia/navigation system we would recommend the Windows based system.

Den største forskjellen her er at med android-versjonen kreves App-baserte kart, og i Windows-versjonen kan man bruke karttyper som TomTom, Garmin etc.

Hva synet folket?

Eventuelt noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. har selv kjøpt meg d99 android dynavin til min e39. og kan si at den oppererer litt tregt når det er kaldt ute. men dette skjer også med windows. Kart til android er ikkenproblem. lasta ned offline appen som heter sygic. så last ned kart. er vel ca 1gb jeg lasta ned. (kart og hele appen) å må si meg fantastisk fornøyd me denne. :-)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har D99 til E39 WinCE versjon og er middels fornøyd, Interfacen fungerer, men føles sammensnekra over kort tid og har stygge overganger der ofte lyden kutter mellom menyene og design tema skifter totalt fra feks. CD/DVD avspilling til Blåtann eller radio funksjon.

Versjonen som er på markedet nå heter dog "D99+" og har finpuss som strengt tatt burde vært kun en softwareoppdatering av D99 versjonen.

Har ikke prøvd Android men vil tro du har mer muligheter for egendefinering. i tillegg har Android versjonen fått oppdaterings patcher. Hadde nok valgt Android.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil det bli et problem med radiokanaler og frekvenser?

For tar jeg ikke helt feil bruker USA oddetalls-frekvenser og europa partalls-frekvenser?

Er jo kjedlig hvis jeg ikke kan få inn de vanligste norske radiokanelene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk svar fra Dynavin;

This product is universal and will search through all frequencies, not just odd. You can select on the settings menu which region you are in.

Så det var jo greit, håper bare det i realiteten er sånn!

Da går vi for bestilling, tenkte lage en DIY guide så fort den skal i bila. Stay tuned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg skal bestille til min e60 og , men de var utsolgt i england å venter nytt fra levandør dette for det hadde vert sinnsyk etterspørsel til bmw e60 da de har ett elendig multimedia system på 2003-2009 modeller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg skal bestille til min e60 og , men de var utsolgt i england å venter nytt fra levandør dette for det hadde vert sinnsyk etterspørsel til bmw e60 da de har ett elendig multimedia system på 2003-2009 modeller

Vil anbefale thedynavinshop på Ebay, kan hende de har til e60.

http://myworld.ebay.com/thedynavinshop? ... 7675.l2559

Jeg opplevde i alle fall mye lavere pris og veldig god service fra dem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...