tomasb Skrevet Februar 27, 2013 Share Skrevet Februar 27, 2013 Sitter å funderer litt på bmw sine nyere bensinturbo-motorer. Er det like lett å chippe/omprogramere desse, som dieselmotorene? Og hvor mye ekstra hk kan en få ut av det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Februar 27, 2013 Share Skrevet Februar 27, 2013 Kor mykje ekstra hk, er jo avhengigt av kva slags variant du meiner. (og holdbarheiten) Eg veit ikkje om produsentene prøver å legge inn sperre for chipping, eller om det er enkelt å gjera dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sexeren Skrevet Februar 27, 2013 Share Skrevet Februar 27, 2013 Kor mykje ekstra hk, er jo avhengigt av kva slags variant du meiner. (og holdbarheiten)Eg veit ikkje om produsentene prøver å legge inn sperre for chipping, eller om det er enkelt å gjera dette. Det er som regel en del å hente på turbo biler. diesel og bensin. De legger inn sperrer, men de blir som regel knekt veldig fort.. spessielt tyske biler er ikke noe problem. Å det er også mulig i de tilfeller det ikke går an å lese ut gammel softeware å utføre noe som kalles å bote ecu/hjernen. Da må hjernen ut av bilen å chipper på koble seg inn på forskjellige pinner i hjernen for å få lest ut å lest inn ny programware. Lodding kan jo også være et møst.. Er en som jeg vet er utrolig god til det som har med chipping av alle biler å det er Frank oss http://www.sedox-performance.com/ Han driver chipping/tuning på verdensbasis. Å fikser det meste.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå