Gå til innhold

Full teknisk kontroll

Vegard welle
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Ble på lørdag stoppet av politiet begrunn av senkesettet, (ikke godkjent i vognkort) fikk da lapp om att jeg må få det godkjent, og på full teknisk kontroll. Motoren som står i bilen nå er en 320 motor, m50b20 mens bilen er en 316 i vognkortet. Er dette noe de vil finne ut av på full teknisk kontroll?

Jeg må også bestille time selv og fikk frist til 1 mars. Hva skjer hvis ikke jeg bestiller noe time?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart de ser at det er 6 syl mot 4 om de gjør som de skal ved full kontroll.

Bestiller du ikke time er det avskiltningsbejæring på bilen etter kort tid.

kjipt det der...

Skjedd med meg også en gang, den bilen ble solgt i deler da det var for mye styr å få ting på stell....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja okei:p Er ikke sikker på hvor mye peiling de på biltilsynet har jeg, om de vet om det skal være 4/6 sylindre. Men det har aldri blitt sagt noe på motoren på Eu-godkjenninger, ikke siste 3 hvertfall, men det er sikkert bare flaks:p

Jeg kan garantere deg at BT finner ut at det sitter en 6cyl. motor der når det opprinnelig skal være en 4cyl. De er ikke helt dumme, selv om de kan virke tilbakestående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eu kontroll har ingenting med hvilken motor som står i bilen, men de kan rapportere deg til BT og vips, du får innkalling til full teknisk..men sjeldent verkstedene bryr seg om hvilken motor som står i..

Unner deg ikke denne situasjonen da du mest sannsynelig vil tape en god del penger / måtte bruke masse penger og tid.

Alternativene er vel;

1: Skaffe original motor å sette inn i bilen. noe som koster alt ifra 5000,- og oppover + tiden du må bruke (evt betale for).

2: Selge bilen med mangellapp og dermed tape penger fordi ny eier må ta seg tid/kostnad til å rette opp i mangelen.

3: Selge bilen som delebil noe som betyr en lang prosess med mye kroner inn i pengepungen.

4: selge bilen som banebil noe som også gjør at du må svelge ett betydelig tap kontra salg av bil med skilt.

Eller ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, da blir det nok dyrt da gitt! :P Blir iallefall uaktuelt og få tak i en 316 motor å sette inn:p Da blir det nok mest sannsynlig å prøve og få den godkjent som 320, alt på bilen er 320 men mangler papirer fra motoren.. Noen som vet om det er mulighet for og få tak i disse på en eller annen måte? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får nok avskiltningsbegjær, da kan skiltene klippes uavhengig om det er i en kontroll i regi av BT eller ikke.

Jeg hadde ikke tørt å kjørt rundt i en bil med avskiltningsbegjær... tenk hvis du skulle kjøre på noen slik at det blir personskade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare prøve å sette bilen på full teknisk? Kan jo hende du har litt flaks at dem ikke legger merke til det..

Bilen blir jo uansett bejært avskiltet...

Men du må jo uansett bytte fjærer evt fremvise tuv papirer og utskrift fra hjulstillingskontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herregud hva har du å tape, inn med bilen og få fikset det med senkesettet og alt dem ikke legger merke til i ettertid er jo ren bonus for din del.

Men å begynne å diskutere godkjenning for å være "snill samfunnsborger" mens du er der inne skal du bare la være, det nytter ikke å gulpe opp papirer i ettertid uansett hvor fin motor du har og uansett hvor flink de som har montert den har vært, det skal..uten unntak søkes biltilsynets spesialenhet for ombygging av kjøretøy før du i det hele tatt rører en mutter på bilen...

:wink:

å komme i ettertid med søknad = enemy of the state shakedown [-X

Lykke til! hadde kjørt bilen dit og stått med rak rygg og sett på! hadde de funnet ut noe skulle jeg gitt dem applaus der jeg sto hihi :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...