Monica 325i Skrevet Februar 27, 2013 Share Skrevet Februar 27, 2013 Som overskriften tilseie ska bytta pakning på ein 316I N42. e da lurt å bytta ut skrue/bolter sammtidigt? E da nokon så har ein grei framgongs måte på da?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Februar 27, 2013 Share Skrevet Februar 27, 2013 Toppdekselet skal trekkes til med så lite kraft at skruer/bolter er neppe slitte og må byttes, men om du vil ha blanke fine er det jo bare å bytte Har ikke skrudd på akkurat den motoren men det pleier å være rett frem og ingen utfordringer underveis. Når du monterer kan du gjerne trekke til fra midten og ut, så flytter du evt spenn i toppdekselet "ut og bort" og ikke inn mot midten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monica 325i Skrevet Februar 27, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 27, 2013 Toppdekselet skal trekkes til med så lite kraft at skruer/bolter er neppe slitte og må byttes, men om du vil ha blanke fine er det jo bare å bytte Har ikke skrudd på akkurat den motoren men det pleier å være rett frem og ingen utfordringer underveis. Når du monterer kan du gjerne trekke til fra midten og ut, så flytter du evt spenn i toppdekselet "ut og bort" og ikke inn mot midten. flott takk ska du ha:) men leste her på forume at da va nokon så brukte pakningsstoff i tilleg men e da egentli så lurt?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Goodisland Skrevet Februar 27, 2013 Share Skrevet Februar 27, 2013 Dette pakkingsstoffet, som heter "drei bond" eller noe, er noe som i alle fall skal være på 6 sylindrede motorer med VANOS. Dette er fordi desse motorene har noen kvasse avrundinger der det lett kan oppstå lekkasje. Å bruke dette på desse motorene er standard BMW prossedyre. Men jeg er usikker på om dette gjelder din motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monica 325i Skrevet Februar 27, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 27, 2013 Dette pakkingsstoffet, som heter "drei bond" eller noe, er noe som i alle fall skal være på 6 sylindrede motorer med VANOS. Dette er fordi desse motorene har noen kvasse avrundinger der det lett kan oppstå lekkasje. Å bruke dette på desse motorene er standard BMW prossedyre. Men jeg er usikker på om dette gjelder din motor. åå ja! Greit å veta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå