Paal-Andre Skrevet Februar 27, 2013 Share Skrevet Februar 27, 2013 Hei.Jeg er relativt ny i bmw gamet men skrudd en god del bil i gjennom tiden så er ikke helt grønn.ønsker å dele med dere bilen min og problemet som har dukket opp for tips og tilbakemeldinger.Jeg kan dele noen av planene mine sånn over langtidsbasis da dette er hovedsaklig til bruk og ikke noe prosjekt.men ting jeg ønsker å gjøre noe med er*hvitblink ( beholder orange så det ikke blir som alle andre )*sorte nyrer (check)*naviskjerm (check)*sommerhjul ( check )* mulig senk, dette får jeg se ann ( vurderer supersport black edition )*lakkere dørhåndtak om det ikke er for mye jobb å demontere ( beholder sorte )*bytte front da touring fronten er litt bestefar ( anbefalninger ? )har hatt bilen under 2 uker så har ikke fått att så mange bilder. men her er noen.Så kommer selvfølgelig problemer.Jeg har lagt merke til litt "ventiltikking" "rasling" har skjønt at det er en del tikking på disse n42 motorene pga ventilstyringen. men raslingen høres veldig ut som slappt registerkjede. den strammeren tenker jeg bytte. samt litt banking som jeg misstenker er vakumpumpa, ikke fått forsket stort på dette.grunnen til at det ikke har blitt gjort noe med dette enda er pga jeg har oppdaget vann i oljen og at det er lite vann i kjøletanken. Lukter topppakningsbytte her."heldigvis" så er denne nettop vært på service for samme problem. altså vann i oljen. av forrige eiger. de renset motoren og fyllte på ny og regnet problemet var løst. noe det ikke er.så jeg er nå i en liten diskusjon med selger av bilen om hvordan vi løser dette. da jeg føler at det ikke er min kappe dette skal stå på. vil gjerne ha feilen forsøkt utbedret på nytt på selgers eller verkstedets regning ( selger er faktisk en forhandler )Et annet problem som har dukket opp er at passasjerdør låseknappen ikke går ned. men døren låses både med nøkkel og knapp inni bilen. det siker "klik, klikk, klikk" antageligvis forsøk på å få ned knappen. men døren låser likevel heldigvis. regner med at dette er en relatvit easy fix.kom gjerne med noen synspunkter på problemene mine og bilen. allt hjelp, ros og kritikk tas godt imot Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paal-Andre Skrevet Mars 15, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 15, 2013 har fått tilbake bilen fra serivice.. det fant ingenting så det ser ut som de bare har byttet olje og fyllt på kjølevæske og latt det være-- oljelampa har begynt å blinke i blandt nå og det har av en eller annen merkelig grunn kommet olje på fremhjulet på sjåførsiden. det lukter også olje inne i bilen noen ganger når jeg kjører. synes det høres mer og mer ut som toppakning. har merket kjølevæske pinnen nå for å se om det synker over helgen. så får nok bilselger en tlf av meg på mandag. morro start i bmw livet kjenner jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreaskarm Skrevet Mars 17, 2013 Share Skrevet Mars 17, 2013 Pen bil og velkommen i bmw klubben:-) problemet ditt hørres kjedeligt ut, håper ting ordner seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
heineoen Skrevet Mars 17, 2013 Share Skrevet Mars 17, 2013 Denne var veldig fin innvendig synes jeg, blir spennde å følge med utviklingen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paal-Andre Skrevet Mars 18, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 18, 2013 takk for det Blir interessant å høre hva selger har å si når jeg kontakter han i dag:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
heineoen Skrevet Mars 18, 2013 Share Skrevet Mars 18, 2013 Mener jeg har lest noe om at det var en recall på N42 ang. beltestrammer, og at biler utenfor garanti får en oppgradert del til rabbatert pris hos Bmw. Er det noe ligende som denne i hennhold til lydene? Hvordan oppdaget du at det er vann i oljen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paal-Andre Skrevet Mars 19, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 19, 2013 lyden er ikke så kraftig. men kan ta å filme, har ikke fått forsket så mye selv. vanskelig å gasse og høre i motorrommet samtidig ;D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paal-Andre Skrevet Mars 20, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 20, 2013 sånn ser oljen ut etter ca 30 mil fra den var helt ny og fersk. blokka har vært drenert og tørket over natt før ny olje ble fyllt. men overraskende nok så har jeg ikke mistet noe kjølevann. litt usikker på hva det her kan være nå. men misstenker veldig topp-pakninga som nevnt tidligere pga at oljelampe blinker engang i blant ved igangsetting. spesielt da i køkjøring da det er mye stopp og start. vasket bilen i går da. gi den litt kjærlighet selv om den ikke er helt grei med meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paal-Andre Skrevet Mars 22, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2013 Nytt festlig problem har dukket opp.. woho blinklyset funker utvendig men indikatorene i instrumenthuset blinker ikke lenger.. den viser heller ikke når jeg bruker fjernlys eller tåkelys. noen som har vært borti dette problemet før? lest litt rundt på Google, men ser ikke ut til at folk blir helt enige klokka på radioen vil heller ikke vises ( business cd ) skjønner ikke helt hvordan det henger sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreaskarm Skrevet Mars 22, 2013 Share Skrevet Mars 22, 2013 Mye småkjøring eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paal-Andre Skrevet Mars 22, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2013 nei, ikke nødvendigvis. den blir alltid god og varm, men kjøres hver dag 40 min til og 40 min fra jobb. ellers normal småkjøring + da noen langturer. men har ikke hatt bilen så lenge at det har blitt så mange langturer. vært en tur oslo - trysil og tilbake. skal det nå i påsken også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paal-Andre Skrevet April 3, 2013 Forfatter Share Skrevet April 3, 2013 er litt på utkikk etter et fornuftig senkesett, men det er et hav av muligheter der ute. det er vel ikke veldig hokus pokus å bytte noen fjerer på denna bilen ?=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paal-Andre Skrevet April 9, 2013 Forfatter Share Skrevet April 9, 2013 ingen som har noen gode svar på spørsmålene mine ang lysene og senkesettet ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreaskarm Skrevet April 9, 2013 Share Skrevet April 9, 2013 Jeg har Eibach Pro Kit, fungerer veldig bra. 30-20 senk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paal-Andre Skrevet April 9, 2013 Forfatter Share Skrevet April 9, 2013 Jeg har Eibach Pro Kit, fungerer veldig bra. 30-20 senk. okai. mye jobb med montering? det er jo noe greier til lysjusteringa på bærearm forran og bak har jeg skjønt som kan være litt kødden å ikke ødelegge? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå