staashe Skrevet Juni 3, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 3, 2013 Takker! Nei, fangeren ble lakka på billakk linja her på VGS av flinke lærere og elever Jeg har også plastidippet taket svart! Skal slenge ut noen bilder når jeg kommer tilbake til min data Bilen står for tiden pga. diesellekkasje rett inn i dynamoen Har bestilt ny slange som jeg får på onsdag nå, så da får vi se om det blir en annen låt i fløyta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
staashe Skrevet Juni 17, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 17, 2013 En liten oppdate! Dieselslanger er montert, ny dynamo ifra Koed er bestilt, ny viftereim og reimhjul er bestilt! Så nå håper jeg det blir orden på sakene Har også gått gjennom det meste ledninger i motorrom å pussa lett på alle kabelsko og koblinger for å forebygge elektriske tap! Er piss lei av at bilen står på grunn av nettopp det! Jeg har festet "balasten" til AE og organisert ledningene ifra lykter på en mer pen og oversiktelig måte Bilder kommer når jeg får lagt det inn. Artig at folk følger med! Dere må gjerne komme med innspill, ris eller ros Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
staashe Skrevet Juli 19, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 19, 2013 Var i Trondheim på hestestevne med fruen og fikk dermed testkjørt den nye dynamoen og hjullageret. Visste ikke at hjullageret bak skulle være så kronglete og vanskelig å skifte, så jeg sendte bilen inn for å bytte den. Da jeg begynte å kjøre, ramlet bremsebåndet (Handbrekket) av i fart og jeg ble dermed uten brekk! Verkstedet prøvde å snakke seg bort, men min kjære nabo er sjef der, så det fikset vi heldigvis UTEN problemer Mens jeg var i Trondheim, fikk jeg den gode beskjeden om at tåkelyktene lå å ventet på meg hjemme, som er montert og folièrt på bilde nr.2 Nå gjenstår SENK og eu-godkjenning, så begynner den å ta form Spotta forresten en strøken 2004 E46 330D Sedan i dag på Mo Noen som vet om den heldige eieren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
staashe Skrevet Juli 20, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 20, 2013 I dag har jeg hatt en aldri så liten photoshoot Slenger ut noen av bildene under 320Schanke reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
staashe Skrevet August 26, 2013 Forfatter Share Skrevet August 26, 2013 Har vært på en liten ferie i Sverige og nå kommet hjem igjen. Fikk byttet hjullager og chippet bilen Chippen økte 40 hk og 85 nm, noe jeg ble fornøyd med Har også handlet diverse Meguiars produkter som funket fjell! Ellers så sender jeg bimmern inn på pkk nå den 29.Det var dagens lille update Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreaskarm Skrevet August 26, 2013 Share Skrevet August 26, 2013 Pen bil.. 40hk gjorde nok Susen. Pen bil ellers. Gjorde seg med svart tak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
staashe Skrevet November 21, 2013 Forfatter Share Skrevet November 21, 2013 Har skjedd forhåndsvis lite siden sist. Har selvfølgelig bytta til vinterhjul, tatt oljeskift, vindusviskere og andre småting som hører vinterservicen til Måtte bare stoppe å knipse dette bildet etter jobb. Skikkelig "golden hour" ! Mobilkamera vel og merke.. Utrolig skitten bil! Vask next! Martin1993 og hermanoo90 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
320Schanke Skrevet Januar 3, 2014 Share Skrevet Januar 3, 2014 Heisann. Fin bil du har, liker endringene du gjør! Har en 04' E46 selv, ser nå at jeg også burde gå for den frontfanger'n. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
staashe Skrevet Januar 19, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2014 Ja, den setter uten tvil et pent preg på bilen Er litt vanlig da, men jeg liker det! Er det som betyr noe. Bilen står for tiden, da den har MAJOR ladeproblemer.. Står på merkeverksted nå for feilsøking, så håper de finner ut av det! Jeg skal hvertfall ikke begynne å tukle med elektronikken Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
staashe Skrevet Januar 24, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 24, 2014 Jeg har nå fått tilbake bilen fra feilsøking og de visste forhåndsvis lite om hva som lager trøbbel under huven min. De kunne se at det var lekkasje (Diesel/olje) rundt øvre del av motor, samt litt fukt på dynamo. Har trykka litt rundt på skjermen i bilen og funnet fram oversikten hva dynamoen lader til en hver tid. Sist jeg hadde problemer med dynamoen, var det på grunn av returslangene. De hadde morknet og spruta diesel rett ned i dynamoen. Dette resulterte i at den ikke ladda det den skulle. Den viste da rundt 9-12V. Nå viser dynamoen 18V! Det får meg heller til å tro at det er spenningsregulatoren det er noe galt med? Ja, det var litt fukt der. Men at det vil få en dynamo til å ladde så mye mer over lang tid, tror jeg ikke. Så jeg fikk bilen hjem i går og skrudde opp det som måtte til for å ta en skikkelig titt. Jaggu var det masse olje rundt veivhusventilasjons filteret! Samt flere slanger som kunne trengt å bli bytta ut. Syns dynamoen så bra ut mtp. fukt. Ser meg fornøyd med dagens funn og skal montere veivhusfilter og nye pakninger i kveld, bytte slanger i morgen og finne ut hva jeg skal gjøre med dynamoen på søndan! Fikk også M-stripene i posten i dag, som du ser på bildene nedpå her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
staashe Skrevet Januar 29, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 29, 2014 Liten update! Har nå bytta ut alt av dieselslanger i motorrom. De gamle returslangene KNAKK i det jeg skulle trekke de av "nipplene" de står på.. Tror det var på tide å skifte! Dynamoen er delvis ute, det vil si alt utenom 1 unbrako skrue strl. 9 som jeg selvsagt ikke hadde Ellers er hele innsuget og EGR-ventilen fylt med diesel for en skikkelig rens over natta.Mail er sendt til koed for å finne ut om det kanskje går an å komme til enighet om dynamoen jeg kjøpte der for et halvt år siden.. Blir fort dyrt å kjøpe 2 dynamoer i året! Håper jeg får henne på veien snart! [-o< Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
staashe Skrevet Januar 30, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 30, 2014 Innsuget er montert etter rens over natta, pakninger og alt er bytta, dynamo er skrudd ut og ny dynamo er bestilt Hadde en hyggelig samtale med Koed og dynamoen blir tatt på reklamasjon. Skulle bare sende inn så overfører de tilbake for kjøpet av ny. Utrolig bra service, enkelt og greit! Satser på at bilen er på veien om en ukes tid! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
staashe Skrevet Februar 6, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 6, 2014 Bilen er herved på veien igjen! Takk og pris Gjorde seg med ny dynamo og hele pakka. Men nok et lite problem har oppstått, og jeg håper noen her inne kan svare meg på det. Alt av bremselys bak står konstant å lyser under kjøring. Slår seg av som vanlig hvis jeg slår av bilen. Hva i all verden kan så det være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
staashe Skrevet Februar 9, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 9, 2014 Herlig å ha bilen på veien igjen! Er i sånne stunder man innser hvor mye den faktisk betyr Har fikset problemet med at bremselyset konstant var påslått. Var manko på sikringer. Hadde selvsagt oversett den sikringa.. Ikke lett når alt står på tysk! Fikk plutselig kjørecomputeren tilbake også. Har i dag vasket bilen og hatt fotoshoot i skikkelig golden hour. Lekte meg litt med HDR effekter i photoshop som dere ser. Monterte xenonkit i nærlys i går, noe jeg ble veldig fornøyd med. Matcher angeleyes perfekt! Er et bra kit jeg kjøpte i sverige. 6000 kelvin, 35 watt styrke ble en fin kombo som ikke blender! Ser omtrent orginalt ut. Slenger med noen av bildene jeg tok hermanoo90 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
staashe Skrevet Februar 22, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 22, 2014 Endelig er coilovers montert! Ble en helt annen bil å se på og ikke minst kjøre Skal slenge ut et par bilder etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå