Polardego Skrevet Mars 3, 2013 Share Skrevet Mars 3, 2013 Takker for gode svar! Tatt en kjapp browsing på de dere nevnte nå. H&R twintube kosta nærmere 10 000, så var ikke så mye billigere. Vmaxx og Spax RSX virka bra og billigere.Alle så ut til å ha TUV papirer, stemmer det? Også lurte jeg på høydejusteringa. ser det ofte står f.eks 30-65mm Maximum i forhold til TUV. betyr det at det er det som er max lovlig å senke bilen for at TUV godkjenninga gjelder, eller er det max senking det coiloversettet klarer? For jeg mener å huske at andre coiloverkit senker opp til 110mm. Er redd 65mm ikke blir lavt nok. Mulig jeg spør dumt, men det får være Alle disse settene er tuv-godkjente ja. Det som er oppgitt er hva som er innenfor tuv på senk. Men om du skal bruke dette på bane så er det viktig at du ikke skrur ting i bånn om det skal fungere optimalt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik... Skrevet Mars 3, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 3, 2013 Takker for gode svar! Tatt en kjapp browsing på de dere nevnte nå. H&R twintube kosta nærmere 10 000, så var ikke så mye billigere. Vmaxx og Spax RSX virka bra og billigere.Alle så ut til å ha TUV papirer, stemmer det? Også lurte jeg på høydejusteringa. ser det ofte står f.eks 30-65mm Maximum i forhold til TUV. betyr det at det er det som er max lovlig å senke bilen for at TUV godkjenninga gjelder, eller er det max senking det coiloversettet klarer? For jeg mener å huske at andre coiloverkit senker opp til 110mm. Er redd 65mm ikke blir lavt nok. Mulig jeg spør dumt, men det får være Alle disse settene er tuv-godkjente ja. Det som er oppgitt er hva som er innenfor tuv på senk. Men om du skal bruke dette på bane så er det viktig at du ikke skrur ting i bånn om det skal fungere optimalt. Takk for gode svar. Ser dere har både Spax, Supersport Control+ og Vmaxx. Men dere har ikke Vmaxx xxtreme? Hvilket av disse kitene ville du gått for, er det no merkbar forskjell egentlig? Og passer disse til E36 M3? er vel en forskjell på vanlig E36 og M3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Mars 3, 2013 Share Skrevet Mars 3, 2013 Er det kompresjonsdempingen du ønsker å justere? Vanlige coilovers blir jo i teorien stivere når man skrur sammen fjæren/øker forspennet på den, sammen med at den da får kortere virkeområde. Høres mest ut som at du er ute etter noe som egentlig ikke fungerer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik... Skrevet Mars 3, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 3, 2013 Er det kompresjonsdempingen du ønsker å justere? Vanlige coilovers blir jo i teorien stivere når man skrur sammen fjæren/øker forspennet på den, sammen med at den da får kortere virkeområde. Høres mest ut som at du er ute etter noe som egentlig ikke fungerer.. Er vel rebound som er vanlig å kunne justere på "billige" coilovers? Trur du har misforstått hvis du syns det høres ut som jeg er ute etter noe som ikke fungerer. Poenget er at jeg vil ha muligheten til å justere stivheten, så jeg finner en hardhet som er akkurat så stiv/myk som jeg vil ha den til gatebruk. Hvis jeg kjøper et man ikke kan justere hardhet på så er jeg redd dem er for myke og at det krenger mer enn jeg ønsker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet Mars 3, 2013 Share Skrevet Mars 3, 2013 Muttern har kw v1 på bilen sin og den er ganske treig i returen. Stiv også.. men hvis du skal ha bukt med krenging så kjøper du deg noen nye stabstag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polardego Skrevet Mars 3, 2013 Share Skrevet Mars 3, 2013 Takker for gode svar! Tatt en kjapp browsing på de dere nevnte nå. H&R twintube kosta nærmere 10 000, så var ikke så mye billigere. Vmaxx og Spax RSX virka bra og billigere.Alle så ut til å ha TUV papirer, stemmer det? Også lurte jeg på høydejusteringa. ser det ofte står f.eks 30-65mm Maximum i forhold til TUV. betyr det at det er det som er max lovlig å senke bilen for at TUV godkjenninga gjelder, eller er det max senking det coiloversettet klarer? For jeg mener å huske at andre coiloverkit senker opp til 110mm. Er redd 65mm ikke blir lavt nok. Mulig jeg spør dumt, men det får være Alle disse settene er tuv-godkjente ja. Det som er oppgitt er hva som er innenfor tuv på senk. Men om du skal bruke dette på bane så er det viktig at du ikke skrur ting i bånn om det skal fungere optimalt. Takk for gode svar. Ser dere har både Spax, Supersport Control+ og Vmaxx. Men dere har ikke Vmaxx xxtreme? Hvilket av disse kitene ville du gått for, er det no merkbar forskjell egentlig? Og passer disse til E36 M3? er vel en forskjell på vanlig E36 og M3 Vi har det, er bare ikke lagt ut. Men det skal vi få gjort snarest. SPAX RSX kan sammenlignes direkte med KW3, det er veldig undervurdert sett som er av meget god kvalitet. Om du skal kjøre mye på bane så anbefaler jeg at du legger litt mer i det enn Vmaxx XXtreme. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik... Skrevet Mars 3, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 3, 2013 Skal ikke kjøre mye på bane. Kanskje 3 ganger i året. Poenget var å finne noe billigere enn KW V2 som koster 10 000. Hva er prisen på Vmaxx xxtreme? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polardego Skrevet Mars 3, 2013 Share Skrevet Mars 3, 2013 Skal ikke kjøre mye på bane. Kanskje 3 ganger i året. Poenget var å finne noe billigere enn KW V2 som koster 10 000. Hva er prisen på Vmaxx xxtreme? 6490,- minus 10% rabatt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet Mars 3, 2013 Share Skrevet Mars 3, 2013 Du blir nok mye mer fornøyd med kw 1 enn noe billig dritt som er satt sammen etter fingeren i lufta prinsippet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik... Skrevet Mars 4, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 4, 2013 Du blir nok mye mer fornøyd med kw 1 enn noe billig dritt som er satt sammen etter fingeren i lufta prinsippet.. Hvem selger V1 billigst a? grisedyrt på ebay hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polardego Skrevet Mars 4, 2013 Share Skrevet Mars 4, 2013 Du blir nok mye mer fornøyd med kw 1 enn noe billig dritt som er satt sammen etter fingeren i lufta prinsippet.. KW1 er jo samme settet som Supersport Black EVO så da er jo det enda billigere, forskjellen er at det ikke er rustfritt. Men skal du kjøpe et sett uten justerbare dempere i samme prisklasse så hadde jeg valgt H&R Monotube, det er det beste settet på markedet i så måte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik... Skrevet Mars 4, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 4, 2013 Du blir nok mye mer fornøyd med kw 1 enn noe billig dritt som er satt sammen etter fingeren i lufta prinsippet.. KW1 er jo samme settet som Supersport Black EVO så da er jo det enda billigere, forskjellen er at det ikke er rustfritt. Men skal du kjøpe et sett uten justerbare dempere i samme prisklasse så hadde jeg valgt H&R Monotube, det er det beste settet på markedet i så måte. Er det samme produsent, eller hva mener du med samme settet? Får man mulighet fo å velge med stivere fjærer enn det de opprinnelig kommer med? hvordan er disse i forhold til FK highsport? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet Mars 5, 2013 Share Skrevet Mars 5, 2013 Har hatt fk highsport på e30, var helt greit. königsport blir mer eller mindre akkurat det samme som kw v2. Hva er forskjellen på black evo og det vanlige supersport settet? Det vanlige er ihvertfall den værste møkka jeg har vært borti.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polardego Skrevet Mars 5, 2013 Share Skrevet Mars 5, 2013 Du blir nok mye mer fornøyd med kw 1 enn noe billig dritt som er satt sammen etter fingeren i lufta prinsippet.. KW1 er jo samme settet som Supersport Black EVO så da er jo det enda billigere, forskjellen er at det ikke er rustfritt. Men skal du kjøpe et sett uten justerbare dempere i samme prisklasse så hadde jeg valgt H&R Monotube, det er det beste settet på markedet i så måte. Er det samme produsent, eller hva mener du med samme settet? Får man mulighet fo å velge med stivere fjærer enn det de opprinnelig kommer med? hvordan er disse i forhold til FK highsport? Vi sluttet med FK, og det er en det god grunn til. Det var mer reklamasjoner på det merket enn alle andre tilsammen, i tillegg så sendte FK ut vilkårlige erstatningsdempere som ikke passet til den bilen vi skulle ha det på. Og dette skjedde hele tiden. Black EVO er produsert på lisens fra KW, har 3 års garanti men er ikke rustfritt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå