beæmmwe Skrevet Mars 3, 2013 Share Skrevet Mars 3, 2013 Vurderer og bygge om min e36 320 til 3.2 M3. bilen det skal bygges på er en 320 fra 1993. Donorbilen kommer fra Litauen,har vært i Norge ca 1 år og det er ikke betalt avgifter på den. må engangsavgiften betales på en bil som ikke skal registreres? hvordan blir momsen beregnet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Mars 3, 2013 Share Skrevet Mars 3, 2013 Mva på donorbilen må betales (men det er vel gjort da den ble tatt inn?). Ingen avgifter hvis bilen som bygges om har vært registrert i 10 år i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Mars 3, 2013 Share Skrevet Mars 3, 2013 Momsen er som kjent 25% av kjøpspris. Denne må selvfølelig dokumenteres med kontrakt e.l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kliffen Skrevet Mars 4, 2013 Share Skrevet Mars 4, 2013 Viktig at donorbil er nyere enn bilen som skal bygges på (sålangt jeg kan huske) Ellers enn det så er det som de over sier. Donorbil må momses inn og kjøp må kunne dokumenteres Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beæmmwe Skrevet Mars 4, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 4, 2013 Takker for svar! Donorbilen er ikke betalt mva på nei. er forøvrig denne bilen det er snakk om : http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=39946501 Bilen ble tatt inn i norge av en Litauer og solgt videre til en kjenning av han. så da må jeg ha tak i han litauern og skrive kontrakt med han! er igrunn skeptisk til hele opplegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eksos Skrevet Mars 4, 2013 Share Skrevet Mars 4, 2013 Om bilen "er i utlandet" er det vell nok å momse inn delene du bruker, meeeen.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Mars 4, 2013 Share Skrevet Mars 4, 2013 Hvorfor kjøpe en kræsja når man får de billigere hele? http://www.pistonheads.com/classifieds? ... eLowToHigh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå