Gå til innhold

BMW 320d med startproblemer

yellow2
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som kanskje har noen tips?

Har en 320d 2006 modell som tuller med å starte. Den kan starte helt fint flere dager på rad for så å plutselig ikke starte, står bare å rister men tenner liksom ikke ( dårlig forklart kanskje men )..kan prøve igjen en halvtime etterpå og da starter den plutselig helt fint igjen... :evil:

Har den stående på verksted, enn så lenge har de byttet batteri, glødeplugger og diselfilter uten at det har hjulpet. De får ikke opp noen feilmeldinger når de søker og når de hørte lyden jeg tok opp når jeg ikke fikk starte så mente de at det ikke var starteren som var problemet..begynner å bli en smule frustrert.....

Må da være noen andre som har opplevd eller hørt om noe lignende?? :shock:

Det er tatt diagnosetester uten at de får opp noen ting..Kan det feks være kamaksel eller veivaksel som bøller?...men da burde det kanskje kommet opp på diagnosetesten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kamaksel eller veivføler vil ikke gjøre at bilen ikke starter.

Stemmer ikke helt. Har akkurat skiftet veivakselsensor fordi jeg har hatt startproblemer. Viste seg at den var delvis knukket i kontakten så det var dårlig kontakt/brudd. På dette punktet var den tungstartet, men startet. Da jeg skiftet brukte jeg pakningen som var der fra før og etter dette ville bilen bare starte ved annledninger. Andre ganger startet den ikke i det heletatt. Fant ut at jeg ikke måtte ha pakning på den nye sensoren da det ble for lang avstand til svinghjul slik at sensor ikke klarte å fungere slik den skal, selv om sensoren var kliss lik den gamle:S

Dvs at det kan være bilen ikke vil starte hvis denne sensoren er mongo, kanskje hvis den er helt død el.l.

Men det burde kommet opp feilkode på dette ved diagnose. However, man vet aldri, kanskje et bra sted å begynne. Kanskje plukke de ut og rense de først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...