m520 Skrevet Mars 4, 2013 Share Skrevet Mars 4, 2013 Har en E39 sedan, som jeg skulle hatt en del bass i.. Noen som har noen bassere/ kasser å anbefalle? Kunne tenkt meg to 12".. helst noen ikke så alt for dyre.. Noen som har noen forslag til kasse? Er jo så jævelig smalt bagasjerom på den bilen.. Gjør ikke noe om kassa tar hele bagasjen, kan sette på skiboks jeg, til å ha bagasje i:P Min plan var egentlig å ha en kasse med to 12" i, også skjære hull i stålplata bak seteryggen å bass kassa å ha bassreflexrør igjennom der rett inn i kassa. Vil det fungere? Setter stor pris på hjelp:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moeraa Skrevet Mars 4, 2013 Share Skrevet Mars 4, 2013 Jeg kan si med en gang at en MTX 4000 roadthunder ikke passer. men jeg bruker monoblokka og elementene fra den kassen i min hjemme lagde kasse. Hvis du spør custom her inne så kan kansje han lage noe. vet han lager kasser. jeg kan og sende dwg tegning over hvordan jeg lager det på min Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Mars 5, 2013 Share Skrevet Mars 5, 2013 Har du luke midt i baksetet? Hvis du har så monterer du en 15" i kasse mot luka og refleksrør opp i hatthylla. DD suber blir sjelden feil. www.autodesign.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m520 Skrevet Mars 5, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 5, 2013 Har du luke midt i baksetet? Hvis du har så monterer du en 15" i kasse mot luka og refleksrør opp i hatthylla. DD suber blir sjelden feil. http://www.autodesign.no Har armlene bak, men ikke skipose eller nedfelbare baksete.. takk for tips så langt:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m520 Skrevet Mai 29, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 29, 2013 Har vel mer eller mindre bestemt meg for å kjøpe en ferdig 2x12" kasse som er ferdig og orginal til elementene. Noen som vet om noen kasser som passer bra bak i E39 sedan? Er jo så jævelig smalt bak der:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vulturous Skrevet Mai 29, 2013 Share Skrevet Mai 29, 2013 Vet at en portet 2x12 Kicker Comp kasse passer. Men fraråder deg alikevel å kjøpe ferdigkasse. Mye bedre med en kasse som er optimalt laget for elementene, ørene dine, og bilen din. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m520 Skrevet Mai 30, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 30, 2013 Okey.. Var noe sånt som kicker comp jeg hadde tenkt.. Trur jeg handler en brukt kicker kasse også får jeg heller ta meg tid til å lage en skikkelig kasse seinere. Kicker kassene er lette å bli kvitt da, så ikke noe problem å bli kvitt den seinere;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Mai 30, 2013 Share Skrevet Mai 30, 2013 Okey.. Var noe sånt som kicker comp jeg hadde tenkt.. Trur jeg handler en brukt kicker kasse også får jeg heller ta meg tid til å lage en skikkelig kasse seinere. Kicker kassene er lette å bli kvitt da, så ikke noe problem å bli kvitt den seinere;) Ja, det er utrolig hva folk kjøper av stereo, det er helt sikkert. Bare fordi kicker var tidlig ute med noe som ga mye trykk, så tror folk fortsatt at kicker er "best", men de som har vært med en stund vet bedre og kjøper ikke kicker lenger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Mai 30, 2013 Share Skrevet Mai 30, 2013 Okey.. Var noe sånt som kicker comp jeg hadde tenkt.. Trur jeg handler en brukt kicker kasse også får jeg heller ta meg tid til å lage en skikkelig kasse seinere. Kicker kassene er lette å bli kvitt da, så ikke noe problem å bli kvitt den seinere;) Ja, det er utrolig hva folk kjøper av stereo, det er helt sikkert. Bare fordi kicker var tidlig ute med noe som ga mye trykk, så tror folk fortsatt at kicker er "best", men de som har vært med en stund vet bedre og kjøper ikke kicker lenger +1 Kjøp heller en bra 15" enn to dårlige 12". Da har du god plass til kasse og siden en 15 trenger mindre kasse enn to 12. Men skal du absolutt ha 2x12 billig, så: http://www.judysbilstereo.no/basskasser ... ombox-2x12 og http://www.judysbilstereo.no/forsterker ... ith-4x110w Billig og greit oppsett i forhold til at Dynabel lager bedre ferdigkasser til elementene sine enn de fleste andre. Men heller ikke jeg vil egentlig anbefale ferdigkasse uansett, dog spørs det på budsjett og muligheter til hver enkelt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
username Skrevet Mai 31, 2013 Share Skrevet Mai 31, 2013 Har vel mer eller mindre bestemt meg for å kjøpe en ferdig 2x12" kasse Hvorfor spør du om hjelp da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m520 Skrevet Mai 31, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 31, 2013 Har vel mer eller mindre bestemt meg for å kjøpe en ferdig 2x12" kasse Hvorfor spør du om hjelp da? er jo tre mnd siden jeg la ut denna tråden.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Juni 1, 2013 Share Skrevet Juni 1, 2013 Bygg kasse selv, da får du sikkert bygd den så du får 12" inni. Og du kan tilpasse den akkurat slik du skulle ønske. Og ta bassporter opp i hattehylla! Forstår ikke at folk vil ha det igjennom seteryggen, sikkert gull helt til den dagen der sitter folk og bassen blir dritt.. Nå er ikke jeg fan av slike "upraktiske" løsninger, men det er min mening. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m520 Skrevet Juni 1, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 1, 2013 Noen som ville tatt på seg å bygget kasse da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SvennOve95 Skrevet Juni 2, 2013 Share Skrevet Juni 2, 2013 http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... tid=30&id= Denne kassen går akkurat inn i bagasjerommet på sedanane Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m520 Skrevet Juni 6, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 6, 2013 Okey, hvordan spiller ei sånn kasse i E39 sedan da? vil ha mye bass, å hører på alt slags musikk:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå