Widejuggao Skrevet Mars 4, 2013 Skrevet Mars 4, 2013 Hei! Fikk tatt en diagnose på at min høyre bak abs sensor var gåen.. Kjøpte ny på Biltema til 469,- fikk byttet den og ABS/ASC lys gikk bort MEN, nå dukket det opp et nytt (!) tegn i rødt istedenfor....Nå merker jeg at abs slår strax inn med engang jeg kjører under 40 Km/t mens over dette så virker alt normalt. + etter jeg kjørte de 10minuttene hjem fra så komm både ABS/ASC lyse tilbake igjen. Noen som har inspill i hvorfor det røde (!) tegnet kom opp strax etter abs sensor var byttet og om det er pga Biltema kvaliteten på sensor som gjør at de samme ABS/ASC lysa komm tilbake igjen etter 10min kjøring. Begynner og bli sliten av hele driten kan en trygt si...
Djwik Skrevet Mars 4, 2013 Skrevet Mars 4, 2013 det røde tegnet er slitasje varsler til bremseklossene men den kan også lyse når det er lite bremsevæske
Widejuggao Skrevet Mars 5, 2013 Forfatter Skrevet Mars 5, 2013 ok, men la ikke merke til noen annen ledning inn på kalipperen bak en selve bremseslangen.....
Djwik Skrevet Mars 5, 2013 Skrevet Mars 5, 2013 Skal være det bak på e39 mulig det er bare på ene siden Er mulig feil også kan ligge foran selv om du ikke har gjort noe der Lenge siden bremser ble bytta?
Alpejohn Skrevet Mars 5, 2013 Skrevet Mars 5, 2013 Mener slitasjevarslerene sitter på høyre bak og venstre forran Lest flere her som har kjøpt biltema og fortsatt hatt feil, kjøpt orginal etterpå og feilen ble borte
Widejuggao Skrevet Mars 5, 2013 Forfatter Skrevet Mars 5, 2013 Skal være det bak på e39 mulig det er bare på ene siden Er mulig feil også kan ligge foran selv om du ikke har gjort noe der Lenge siden bremser ble bytta? Bremsene fremme ble byttet i november ifjor..... Men fikk beskjed idag at mest sannsynlig så har jeg vært litt uheldig og kommet borti hjullageret når jeg måtte borre ut sensoren at det da har fått et lite hakk der som sensoren skal lese av.....snakket me en lokal bmw guru som mente at siden jeg merket at abs slo inn strax jeg såvidt er borti bremsepedalen, så var han me 200% sikker at jeg hadde vært borti hjullageret/sensor område, og at jeg da måtte bytte hjullager for at dette ikke skal være et problem lenger
Rayman Skrevet Januar 4, 2016 Skrevet Januar 4, 2016 (endret) Bremsene fremme ble byttet i november ifjor..... Men fikk beskjed idag at mest sannsynlig så har jeg vært litt uheldig og kommet borti hjullageret når jeg måtte borre ut sensoren at det da har fått et lite hakk der som sensoren skal lese av.....snakket me en lokal bmw guru som mente at siden jeg merket at abs slo inn strax jeg såvidt er borti bremsepedalen, så var han me 200% sikker at jeg hadde vært borti hjullageret/sensor område, og at jeg da måtte bytte hjullager for at dette ikke skal være et problem lenger Samme her nå, borret ut gamle sensoren å abs slår inn når jeg såvidt tutcher bremsepedalen etter byttet til ny (biltema sensor). Skiftet du hjullageret, ble det bra? Endret Januar 4, 2016 av Rayman
Rayman Skrevet Januar 6, 2016 Skrevet Januar 6, 2016 Samme her nå, borret ut gamle sensoren å abs slår inn når jeg såvidt tutcher bremsepedalen etter byttet til ny (biltema sensor). Skiftet du hjullageret, ble det bra? Tenkte eg skulle nevne her at jeg bytta hjullageret å det løste problemet. Jeg hadde skada ringen på hjullageret når jeg borra ut gamle sensoren. Neste gang borrer jeg med en liten borr å skrur en skue nedi å prøver å drar den opp..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå