Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp hold på skru på demperene mine. Skal skifte til senkesett, men har oppstått et lite problem, eller ganske stort problem.

På disse bildene så kan du se hva jeg mener, det ser ut som disse demperene ikke passer til min 525i e34. På tuv papiret står det e34 (88-91) men ikke noe om hva motor.

Kan vær at jeg trenger ny topp(Den som skal være på toppen av demperen, der du fester de 3 mutrene)

Det er det som ikke passer den nye demperen(Den delen som skal være på toppen), du kan også se på bildene at den orginale demperen er mye feitere enn den andre. Vet ikke om det skal vær sånn men virker som det ikke passer.

Greier dere og se på bilde og si meg om dette er rette dempere eller om jeg må kjøpe nye topp? :) :)

heegjle4nwu7req0dzir.jpg

5ba5hjksv3qyb15x0zmt.jpg

b3e7w3pdtpc9xuf2jjg5.jpg

d7wyro7tfgyxmrnbb3f8.jpg

r68rve7jr5lrhxu78yas.jpg

Takker for svar :)

Skrevet

Åssen bil, jeg mistenker E34? Hvis ja så er demperen "inni" fjørbenet, og det er en stor mutter på toppen under beskyttelsesplastikken.

... Denne kan være et helvete, men det går alltid med nok makt! :)

Skrevet

Ja stemme det, dette er en e34 (glemte og skrive det):P

ja har tatt av plastikken på toppen av demperen, når jeg skrur av den så er det bare og ta den ut og ta i den nye?:))

Skrevet

Du har feil demper, det er vel totalt 3 eller 4 forskjellige typer demper til disse bilene.

Det skal også være en skive på toppen av demperen, den har du ikke.

Skrevet

Ah! Ser det, den er ikke med på orginal dempern?

Men du klarer og se at det er feil demper, skal vell ikke være så tynn forhold til den orginale demperen? :P

For den orginale demperen fyller hele det rommet som er på bilde!?

7a62lf9zdwcnwbc2ifyq.jpg

Skrevet

Pleier det og være slik at du må kjøpe nye strut mount når du kjøper senkesett? fikk ikke dette med så regnet ikke med at jeg måtte kjøpe nye siden den andre er for liten.

pywulz2bnhy5mirn0lcd.jpg

Skrevet

Du har feil dempere! Hvilken årsmodell, motorstørrelse osv har du ? Dette er også avgjørende for å finne riktig topplager.

Det følger ikke med når du kjøper dempere, men jeg andbefaller at du bytter disse også.

Skrevet

Iflg koed kan det være to typer som passer din bil, da det er en type som passer biler FØR 06/90 og en type ETTER 07/90.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...