Gå til innhold

E87 fusking, Coil eller dyser?

Dingy
 Share

Anbefalte innlegg

Samboeren sin '08 116i E87 har begynt å fuske (har faktisk gjort det i ett års tid, men det har gradvis blitt værre).

Det er værre når det er kaldt ute.

Jeg klarte å få den til å fuske lenge nok til at den kom med en feilkode, det var P0303 - Cylinder 3 misfire detected.

Så jeg har flyttet coilen som sto på sylinder 3 over til sylinder 1 (for å se hvilke feilkode jeg får da, men jeg har problemer med å få den til å fuske lenge nok til at jeg får ut feilkode)

Er det noe sted i INPA e.l. man kan se om en coil begynner å slite?

Men, når jeg nå har startet og kjørt bilen uten alle de hersens dekslene, pollen filter, osv. så hørte jeg dyse tikkingen som er i denne motoren.

Den er helt vill! Det tikker / kakler mer enn en diesel! Er dette riktig? Skal det være sånn?

Den blir helt stille og fin når jeg henger på gir i nedoverbakke (da kutter den vel bensin tilførsel / dyse aktiviteten), så jeg er ganske sikker på at det er dysene som lager den forferdelige lyden. Det er forøvrig etter å ha hengt på gir en stund, når man gir gass igjen, at den fusker mest.

Så jeg begynner å mistenke at det ikke er coil'en som er defekt, men kanskje en dyse?

Jeg har prøvd å høre meg frem til hvilken dyse det er som lager mest lyd, men lyden forplanter seg så mye via rørene at det er ikke lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun klarte å tvinge frem en feilkode når hun kjørte hjem fra jobb igår, og feiltenningen / "Misfire detected" er nå flyttet til sylinder 1, så det er coil'en som forårsaker fuskingen, heldigvis!

Har googlet endel, og det er mange som klager på støy nivået på dysene til BMW, så jeg antar man bare får sette på alle deksler å venne seg til tikkingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott du (mest sannsynlig) har funnet utav det.

Som du kanskje vet er coilene et ganske vanlig og kjent problem på disse, og det har vært flere innkallingen fra BMW på dette. Forrige eier av min hadde fått coilene byttet to ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...