Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei har en 525tds med super chip fra motornord

har sotte mange timer og grublet over

hva en kan gjøre for og få den til og gå bedre

har lest mange tråder her inne og andre steder men er svært få som kommer med noe konkret svar på ting,forklaringer bilder osv

håper noen kan ta seg tid til og prøve og få i gang en tråd angånde trimming av 525tds :)

noe av det jeg lurer på er da

1 har det noe for seg og fjerne katalysator noen som har prøvd

2 større intercooler er det noen som faktisk har prøvd dette og kan anbefale noe :)

3 blending av egr ventil hvilken måte er best og hva skal en bruke og hvordan utføre dette

4 K&N filter er det bare noe dritt eller er det brukene :)

5 ting som kan gjøres etter chiping for og forbedre ytelsen

6 kan defekt føde pumpe bidra til at bilen går dårligere min er defekt trur jeg

bilen stopper om jeg har under 10 liter på tanken og er tungstartet om under 20 men over dette fungerer alt bra

Skrevet

De felste punktene her (1-3) vil gjøre at motoren puster bedre, og det kan du hente noe effekt på (0-5hk). Men til syvende og sist så er det programmering av ecu (ikke bare en "chip", men et ordentlig oppsett, altså TRF Performance) som styrer hvilken effekt du får, så enkelt. Man kommer ikke utenom det på en dieselmotor (dette har med virkemåte å gjøre).

Skrevet

da har jeg fjernet katalysator så nå er det 2,5 fra motor til bakre potte :)

har også byttet ut bak potta med en dtm potte

synes bilen drar bedre fin lyd ikke for bråkete får opp turtallet fortere

skal legge ut bilde av hvordan jeg har gjort det

må sveises litt :)

på e34 525tds er dette virkelig og anbefale :)

Skrevet

til trf racing virker som du bare prøver og selge folk jeg har pratet med som også driver med tuning av diesel biler sier att den chippen jeg har fra motor nord er ganske så bra og att motor nord har god peiling på hva de driver med kunne også tenkt meg og sett noen kurver og tester av ditt system med tanke på nm og hk turbo trykk osv

Skrevet

En chip er vell "bare" en signal forsterker, forsterker verdier til dieselpumpe og andre komponenter, lurer hjernen med andre verdier så den gir mere diesel og turbotrykk.

Omprogrammering av ecu endrer verdiene i hjernen så den gir mere diesel og turbotrykk, og ikke blir "lurt" til og tro at ecu'en får rette verdier.

Slik jeg har forstått det.

Har jeg forstått det riktig TRF?:)

Skrevet

Dersom man fysisk bytter chip i styreeneheten (som jeg tror ts har gjort), så er det en "programmering". Ekstern box dermot tuller med retursignaler.

  • 4 months later...
Skrevet

chip settes i hjernen, man bytter ut den orginale med en "oppjuster" som gir ut signaler om høyere diseltrykk og turbotrykk om jeg ikke tar feil?

det bmbdieselpower beskriver som chip er vell en "tuning box" en ekstern boks som tuller med signaler som blir sendt ut ifra hjernen og orginal chip?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...