Hogstad Skrevet Mars 7, 2013 Share Skrevet Mars 7, 2013 Hogstad's BMW E30Teknisk info om bilen ved oppstart av prosjektet:Årsmod: 1987Motor: 320i (m20b20)Gir: Manuell (ombygd - org. en automatbil)KM-stand: 243.000Karroseri: 4-dørs sedan - Ingen M-techInteriør: Beige stoff med svart skinn på dørsideneForord:Rett før vinteren i slutten av 2012 kjøpte jeg denne av en bekjent. Er også en annen bekjent som har hatt den en stund tidligere, så har sett den nå og da kjørende rundt her. Kjøpte den fordi jeg ville pusse den opp, men også fordi det var vinter, 6'er og sveisa sperre. Så satset en god del gjennom vinteren mtp jeg kom til å fikse den opp uansett. Så begynte snøen og forsvinne og jeg fikk bruksbilen min på veien igjen, så da ble E30'n satt inn, og skiltene levert. Nå var det tid for å bygge E30.....Planer:Har satt meg selv en "deadline" på 1.prioriteten til neste sesong - Altså Vår/Sommer 2014. Tanken med bilen er å ha den som en nr. 2 bil / søndagsbil. Men det skal fortsatt kunne brukes på bane osv. Så sikter etter en bil som er veldig bra teknisk, utseendemessig og holdbar motor-messig.Et bilde av bilen ved oppstart Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hogstad Skrevet Mars 7, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 7, 2013 Tok en økt nede på verkstedet i kveld! Tenkte å starte med å få demontert de delene som skal byttes, samt, få ut interiøret, så jeg kan begynne på gulvrusta. Fant ut når jeg tok ut gulvteppet at det var en del å ta tak i, men ingenting som er uoverkommelig Må bare beklage for dårlige mobilbilder denne gangen, da jeg har rotet bort laderen til speilrefleksen.. Rust på A-stolpe - bytter ut det området som er påvirket Førerside - Her har det gått ganske hardt utover gulv/indre kanal. Men, er det høl er det håp! Venstre bak - Her har det "lokket" rusta og falt ut. Passasjer-side - Mye groms, men usikker på hvor ille det faktisk er. Gikk tom for tid så fikk ikke vasket / pirket noe særlig der Et lite hull ved innfestingen til passasjer-stolen Er det en del å ta tak i? .. Ja.. Men jeg har trua Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet Mars 7, 2013 Share Skrevet Mars 7, 2013 Stå på Blir nokk en flott bil nr 2 dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hogstad Skrevet Mars 2, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 2, 2014 Da har det skjedd ganske mye på denne i det siste, men har ikke fått oppdatert så jevnlig her.. Så kommer en stor update nå, så får jeg heller bli flinkere til oppdatere jevnlig senere Handlet turbomotor, og søknad ang ombygging er sendt til BT Status i dag er at bilen er mer eller mindre helt ferdig sveiset for rust. Lommeboka har også fått kjørt seg, har bl.a kjøpt inn; - m20b23 turbo - svart skinninteriør - nye forskjermer, kanaler, bakskjermer - "nytt"/brukt panser, takluke og bakluke - M-tech ratt - Dører med vesentlig mindre rust enn de som stod på - ... og mye annet småtteri. Det som er prioritet nå om dagen er å få sparklet bilen ferdig, og få begynt å pusse ned hele bilen slik at den er klar til å leveres til lakkerer for å bli hel-lakkert. Legger ut en del av bildene jeg har tatt underveis, ikke nødvendigvis i kronologisk rekkefølge.. Bilder; Dett var dett for denne gang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå