Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har fått et problem med min 2005 mod E-61.

Bilen har stått i ro i ca 5 mnd med batteriet avkoblet.

Ladet batteriet og i dag når eg sku starte bilen så kom det to feil:

Cornering lights failure

Pdc failure

Lysbryteren blinker, men lampene virker, men dem svinger ikke når jeg svinger på rattet.

Allt virket jo når bilen ble parkert....

Noen tips på hva jeg kan gjøre med problemet? Sikringen i bagasjerom er selvsagt sjekket og den er hel

Hilsen fortvilet bileier nå :(

Skrevet

Har nå demonter nivå sensor fremme, ingen forskjell, rengjort og antar at den fungerer og monterte den igjen ingen forskjell...

Så demonterte jeg frontlyktene, inspiserte dem, rengjorde kontakter med el spray, monterte igjen og neida ingen forskjell.

Nå tror jeg at det kun kan være en ting, Lys kontroll boksen...

Den har hatt noe feil hele tiden da den ikke gir lys i skiltlyset bak, ledning er sjekket fram til lyskontrolleren.

Det var brudd i klassiske ledningsnettet bak i luka, dette ble fikset for et år siden.

Noen som støtter misstanken min på lys kontroller boksen?

Skrevet

Hva med og få tatt en diagnose?

Den vil mest sansynelig kunne forklare deg hvorfor du får feil..

Sikkert noen i bergen som har diagnose kabel her på forumet. :)

Skrevet

ja for all del, om noen har mulighet til å hjelpe med en diagnose så er det flott, gi en lyd her i såfall.

Men frister og bare skifte den lys kontrolleren slik at skilt lyset fungerer igjen, må vel være i orden på en Eu kontroll, kun det ene som lyser nå.

Skrevet

Vis du finner en billig en så går det jo ann, men ville tatt en diagnose først uansett for og kartlegge hva som ligger inne av feil.

Husk at ny LCM må kodes :)

Skrevet

hehehe, åpnet LCMboksen............full i eiring og grønn gugge på printkortet, så det er nok ikke rart ting på bilen ikke fungerer.

Kan jeg ta kun boksen med meg til bmw og be dem bestille ny samt kode den slik den skal være så jeg slipper å ta hele bilen med meg? kan gjerne ta tid da bilen ikke blir brukt............

Håper det går, men kanskje noen som vet dette?

• 5 weeks later...
Skrevet

Ny lcm bestillt.

Kan jeg kode denne selv? Har bestillt den ledningen til $99 som er så populær, hva program bruker jeg til å logge meg inn i den gamle lcm for å se evnt kopiere om det går for så og overføre dataene til den nye?

Skrevet

Trenger ikke kopiere ut noe, hvilken kabel er det du har kjøpt?

Vis den har progman/sss så skal det ikke være noe problem. Nå vet ikke jeg om det er noe spesielt med helt nye moduler i forhold til brukte da men vil tro det skal gå greit..

Programmet finner info fra bilen så den trenger du ikke. :) Progman ordner alt selv.

(Du gjør alt på eget ansvar, bare så det er sagt ;) )

Skrevet

Bmw sku ha 4700kr for å gjøre jobben, setter ikke mine bein inn der mere, idioter hehe

Har kodet masse vw med rosstech, så er ikke helt uvitende ;)

Ikke minst liker å gjøre ting selv :D

Takk for god info :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...