Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei :)

nå er det klart for en ny bmw i gårdsplassen og har sett en del på nett og lest litt men ikke funnet så mye. vil spørre dere litt direkte.

har funnet en bil jeg er veldig interisert i. jeg liker bilen veldig godt. men hvordan er egentlig understell og motor? det er jo noe som teller en god del da en skal kjøpe ny bil. motoren er jo en m52tub20 motor på 150hk.

er det noe hold i denne motoren?

har den noen kjente feil?

har understell og driverk svakheter og ofte får slakker i foringer?

bilen jeg tenkte og kjøpe er denne:

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=39959891

alt av info om denne bilen taes med stor takk på forhånd :D

Skrevet

En motor med så mange km bak seg vil nødvendigvis få noen feil etterhvert uansett merke, men kjente feil på disse motorene er bl.a coiler, oljenivåsensor, veivhusventilasjon, vanospakninger, toppdekselpakning, vannpumpe/termostat/radiator og servopumpe.

Jeg har i tillegg måtte skifte begge katalysatorene på min på 210K km.

I drivverket er differensialen svak på 316/318/320.

Understell er slitedeler, men er relativt vanlig med slakk i stabstagledd og bærearmer foran og brudd i fjører bak. Vær også nøye og sjekk etter sprekker i gulvet bak da dette kan revne. (søk etter subframe disaster)

Skrevet

Var en ganske kul bil da :) syntes prisen var litt stiv for en bil som har rullet såpass langt, men regner med du betaler for all stylingen som eieren har påkostet seg.

Har ingen erfaring med 2literen men det er jo en sekser da, som Bmw er ment til å vere :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...