Gå til innhold

kjøpe brukt e28 528i?


lofed
 Share

Anbefalte innlegg

Hei jeg har lenge vært på utkikk etter en bmw e28 525 eller større men har ikke hatt noe lykke i å finne en som var i grei stand enda.

Men så nå har jeg kommet over en 528i som en kanskje vil selge, bilen ser ganske grei ut til km standen, den har gått 340000km.

Han har byttet kam på den for 1 år siden + en del annet og han hadde hatt den på rust sjekk, da fant de rust på jekkfester + litt i hjulbuene fremme, men det skulle vist være svært lite. (bilen har gått i nord Norge).

Så det jeg lurer på er om noen her hadde turt å satse på en e28 med 340000km på telleren?

Jeg vet at dette er et litt dumt spørsmål, men hvis jeg sammenligner med en gammel mercedes så er jo 340000 ingenting, selv har jeg en mercedes som har gått 400000 og den viser ikke antydning til å gi seg enda, det meste er overdimensjonert osv så det bare går å går. Men når jeg ser en bmw med høy km. stand så ser jeg for meg at det meste er slitent og dårlig.

Så det jeg kanskje lurer på er om en bmw med høy km. stand kan være verdt å satse på så lenge den ikke har rustet alt for mye og ikke har hatt et alt for tøft liv?

Hvor slitesterk er m30 motoren og drivverket? (med normalt vedlikehold)

Klart det ikke finnes noen fasit angående dette, men hva tenker dere om bmw med mange mil på veien?

Det skal sies at jeg er bmw mann så det holder og jeg vil bytte ut mercedesen så fort jeg kan, men vil da ha e28 pga. det praktiske over e30.

Takker for alle svar! :D

Mvh. Lofed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Så det jeg kanskje lurer på er om en bmw med høy km. stand kan være verdt å satse på så lenge den ikke har rustet alt for mye og ikke har hatt et alt for tøft liv?

Hvor slitesterk er m30 motoren og drivverket? (med normalt vedlikehold)

Klart det ikke finnes noen fasit angående dette, men hva tenker dere om bmw med mange mil på veien?

Når bilen er blitt såpass gammel, begynner spørsmål som "hvilken type eiere", "hvilken bruk", "hva slags vedlikehold" og "i hvilket klima" å spille større rolle en antall kjørte kilometer.

Slitasje på motor, girkasse eller hjuloppheng pga. lang kilometerstand er langt enklere å utbedre enn rustdannelser etter kjøring på saltet vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...