BMWE39turbo Skrevet Mars 9, 2013 Skrevet Mars 9, 2013 Har planer om å ta ut bilen i påska om været holder seg som nå, så begynner så smått å planlegge vårrengjøringa. men lurer litt på kor mykje eg skal legge i det. Bilen har ikkje blitt brukt i vinter men stått nedstøvet på verksted. Den vart rubbet (3-stegs polering) i mai/juni mnd engang ifjor, vil det slite på lakken å rubbe så "ofte"?. Er det da nok å berre polere nå? Bruker scholl sine produkter, så tenker at S17 og S40 + en god voks skal vere greitt, eller bør eg gå over med S03 (rubbing) også? Takker for all hjelp!
Evenol Skrevet Mars 9, 2013 Skrevet Mars 9, 2013 Hvis det ble utført en grei jobb i fjor så holder det nok med S40 og voks.
Jokkke Skrevet Mars 9, 2013 Skrevet Mars 9, 2013 Er ikke meningen å stjele tråden men tenker å gå over bilen min nå snart. Jeg gikk over bilen i fjor med Scholl sitt 3 steg og ble ganske bra, men i år tenker jeg å gå over bilen med 3M sitt kit med 1kg flasker og puter. Sammen med Autoglym HD Wax. Er dette en grei kombo? Har både DA og roterende maskin.
mspec Skrevet Mars 11, 2013 Skrevet Mars 11, 2013 rett meg hvis jeg tar feil,men man trenger vell ikke å gå over med S3 hvis bilen ser bra ut?Du bør alltid starte med lavere cut,for så å prøve deg frem om du må ha grovere/mer cut. Hvis feks. S17 tar alt av ulumskheter du har på lakken er det jo strengt talt ikke nødvendig å gå over med grovere.
Mikael-B Skrevet Mars 11, 2013 Skrevet Mars 11, 2013 rett meg hvis jeg tar feil,men man trenger vell ikke å gå over med S3 hvis bilen ser bra ut?Du bør alltid starte med lavere cut,for så å prøve deg frem om du må ha grovere/mer cut. Hvis feks. S17 tar alt av ulumskheter du har på lakken er det jo strengt talt ikke nødvendig å gå over med grovere. Helt riktig. Om det er noen få riper igjen som ikke taes av S17, kan du ta S03 og spotpad. Om du har minimalt med vaskeriper ved inspeksjon, hadde jeg satset på kun S40 og voks.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå