Gå til innhold

520d m47d20 Nøkking ved jevnt turtall. Kun når det er kaldt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Plages nå jevli med å finne ut hva som plager E39'en min. Sjekket alt. Byttet pakninger i innsug, vakumslager er fine (byttet en som jeg var litt usikker på) Feilkoder er lest til turbotrykkmåler og egr (tviler dette er problemet, da egrn nå er tatt bort og alt av vakum er fint. Egrn var nok den som slo ut disse feilkodene tidligere).

Problemet er altså at når det blir -20 så starter bilen å nøkke når jeg holder feks 60km i timen i 4gir. Men klarer ikke å finn ut hvorfor. Bilen er bare gått 130 000km å er en 03modell. Den er Chipet (chippet en gang til fra sedox performance. Da tidligere chip var en dårlig chipping med fjærning av alle begrensininger).

Når jeg programerte den nye chipen gikk bilen steike fint i 1-3dager til motorn startet å finjustere seg selv å jeg er tilbake på samme problemet.

Hadde bilen inne i går for bytte av olje og div pakninger i etter lmm. Da hadde jeg byttet kjøleveske så bilen var varm når jeg tok han ut (+20C) Gikk stygg godt en stund men når jeg da hadde startet å nerme meg hjemme (15min kjøretur) Så syns jeg han gikk dårligere og startet å nøkke betraktelig. Fyller bestandig full tank pga risikoen for kondens. Var 50l på tanken ved dette tilfelle så har utelukket denne muligheten. Kjørt dieselrens av høy kvalitet.. Ingenting funker.

Tidligere eier fra 2-3år siden sier akkurat det samme. Nøkker når det er kaldt.

Forøvring så er det når motoren begynner å nå drifts temperatur. Virker som når han er kald merker jeg ikke noe serlig til dette.

Har hørt at disse spiser lmm. Men hadde vært greit å høre fra noen som har opplevd det samme og byttet lmm.

OGså med tanke på koding. har forstått det slik at ikke alle må kode om. Siden dette er en 03modell så skulle man tro at man slapp å kode om ved bytte????

Takk for all inputs :)

Skrevet

Har bilen gått langt - det kan være slitne dysespisser som gjør at dysene mere "spytter" enn å lage en fin dusj. Og det tror ikke er så gunstig når det er kaldt.

Skrevet

130 000km.. Ganske sikkert og. For den ser jevli fin ut under ved alle de typisk punktene de starter å lekke osv. Betalte mye for den og fordi den var ganske garantert gådd km :P Tenkte dysene.. derfor kjørte jeg Den Rensen til 500kr. Hjalp ikke. Dieselfilteret er og byttet. veivhusventilasjonen ble byttet på 120 000. så den skal jeg ikke bytte igjenn før 150 000.

Nei eg skjønner det ikke selv.. Eg ha tenkt på lmm.. Da denne er et stort problem.. Men i Mo i rana har vi ikke skikkelig bmw verksted.. bare automestern som tror de kan bmw ^^ Å de kan ikke engang bruke de avanserte apparatene for å lese av målingene fra følerne osv ^^

Å så blir den helt fin da alle "auto" justeringen nullstilles ^^ Forstå det, den som kan

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...