rookie Skrevet Mars 15, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 15, 2013 Kan ta og skjekke litt ang tyskland og import jepp så den svarte m3`n kom ut igår, skal ringe og høre litt ang den også Noen andre som veit hvor dem låner ut penger til biler som er eldre en 10år ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torbfer Skrevet Mars 15, 2013 Share Skrevet Mars 15, 2013 Vi samarbeider med Santander å eg har nå fått lån på biler eldre en 10 år til kunder. Er det snakk om fullt lån? eller med egenkapital? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rookie Skrevet Mars 15, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 15, 2013 Det er snakk om at jeg skal legge inn ca 50 lapper selv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torbfer Skrevet Mars 15, 2013 Share Skrevet Mars 15, 2013 Det er snakk om at jeg skal legge inn ca 50 lapper selv Har du prøvd Santander? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lampeskjerm Skrevet Mars 16, 2013 Share Skrevet Mars 16, 2013 Det er snakk om at jeg skal legge inn ca 50 lapper selv Nå vet ikke jeg noe om hva slags økonomi du har, men du skal være klar over at dette er biler som er forholdsvis dyre i drift ift mer "normale" biler. Deler som bremser, clutch osv er fryktelig dyre, og E46 M3 er etter hvert blitt en gammel bil, så det er ikke akkurat usannsynlig at slike reparasjoner kommer. Jeg har selv hatt en orginal 2003-modell i ca to år for noen år siden så vet litt om hvordan denne modellen er å leve med. Men for all del, det er en hysterisk morsom og rå bil som ga meg mange smil og morsomme kjøreturer de årene jeg hadde den. Dette var bare ment som et innspill Skal du kjøpe en, så kjøp en orginal. De ekstra tusenlappene spiller mindre rolle når du tenker på videresalg osv. Den første du linka til ville jeg styrt langt unna, får en dårlig følelse av den, og for meg ser det ut som et potensielt kostnadssluk. Dukker nok opp en del flere nærmere våren, så lykke til med letingen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rookie Skrevet Mars 16, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 16, 2013 Hei, jeg bor hjemme og har fast jobb\ ikkeno lån osv fra før av så tror økonmisk så skal det gå bra, bare jeg får tatt opp lån, men veit jo ikke hvor man får lån til biler som er eldre en 10år for banken min nekta meg lån i bil sålenge bilen var eldre en 10år..... Og ja veit godt at delene er dyrere osv, men kjører jo pent og behandler den braaa så trur ikke det skal bli så alt for myyyyyye i deler og sånt, men noe må jeg jo regne med Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torbfer Skrevet Mars 16, 2013 Share Skrevet Mars 16, 2013 Hei, jeg bor hjemme og har fast jobb\ ikkeno lån osv fra før av så tror økonmisk så skal det gå bra, bare jeg får tatt opp lån, men veit jo ikke hvor man får lån til biler som er eldre en 10år for banken min nekta meg lån i bil sålenge bilen var eldre en 10år..... Og ja veit godt at delene er dyrere osv, men kjører jo pent og behandler den braaa så trur ikke det skal bli så alt for myyyyyye i deler og sånt, men noe må jeg jo regne med Fornuftig Da er vel du ein av dei få som kjøper en sånn bil å kjører fint! Dei fleste M3 enne er vel grisekjørt så du må uansett rekne med at noe ryker. Har du prøvd Santander?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet Mars 16, 2013 Share Skrevet Mars 16, 2013 Var flere som sjekket hos Santander uten hell da jeg solgte min M3... Det er dette som er problemet med prisen på E46 M3 i dag. Bankene vil ikke låne 400 000kr for en bil som er 10-12 år gammel. Jeg kan også tenke meg at det spesielt er vanskelig og få låne 300 000 til en ombygd. Det er i realiteteten en gammel 318 for 300 000kr.. Dette er også noe å tenke på når man kjøper ombygd. De er nok veldig mer tungsolgt enn en original, delvis pga slike tilfeller som finans. Jeg undrer meg også litt til forsikringen på ombygde biler. Hvis man er uheldig og kondemnerer, betaler forsikringsselskapene velvillig ut 300-350 000kr for en 10 år gammel 318 bare fordi det står merknad om endret motor i vognkortet? Når det er sagt, så søkte jeg (mest for nysgjerrighetens skyld) finans hos AS finansiering på en 2002 modell m3 for noen måneder siden. tror jeg la 250 000kr til grunn med 8 år nedbetalingstid. Lånet ble innvilget etter et par timer. Min M3 som jeg eide var finansiert hos Santander, men den ordningen ble ordnet fra Autostrada som jeg kjøpte bilen av. Kan tenke meg de har litt bedre avtaler der enn vanlige mannen i gaten. Ringer du Autostrada, Konghelle etc og spør om de vil hjelpe deg med finans så gjør de sikkert det for en slant med penger... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torbfer Skrevet Mars 16, 2013 Share Skrevet Mars 16, 2013 Det er sant, vi har jo gode avtaler med Santander.. Vi klarer selvfølgelig å presse litt meir igjennom en vanlige personer. Eg kunne alltids prøvd å søkt om lån i Santander til deg på Mandag? Men da trenger eg diverse info om deg og bilen på pm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bricks Skrevet Mars 16, 2013 Share Skrevet Mars 16, 2013 Hos santander så kan ikke bilen være gamlere enn 15 år når den er nedbetalt. Derfor blir det problem å finansiere gamle biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet Mars 16, 2013 Share Skrevet Mars 16, 2013 Yes, og jeg tror E46 M3 kommer til å synke ganske markant etter hvert som de nå blir så gamle at ingen får låne penger til de med pant i bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå