piter Skrevet Mars 13, 2013 Share Skrevet Mars 13, 2013 Hei Jeg skal bygge 2,7 sugetrim. og lurer på litt om dette. Har dere andre forslag eller ting som må gjøres en det jeg har skrevet så kom med det. her kommer noen spørsmål. bygge om til gasser? eller ha insprut? bruker: 325e blokk? 325e veiv/råder? 325i insug? 325i stempler? 325i topp? Andre ting jeg bør bytte? større ventiler? porte topp? større dyser? større lmm? hardere ventil fjærer? Hvilken kam anbefaler dere? Takk på forhond Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blaamann Skrevet Mars 13, 2013 Share Skrevet Mars 13, 2013 Forgassere gir fin lyd:) Lag et tynnvegga innsug med så lange rør som mulig, gir god kjøling. Kanskje litt uøkonomisk med gassere etter veien, men det er hvertfall noe ikke alle andre har. Jeg ville nok ha porta topp og økt ventilstørrelse noe og brukt en kam som gir bra bånndrag (ikke for høy durasjon). Stivere eller doble ventilfjærer hvis du skal ha høyt turtall. Vurdert dieselveiv? Skal du ha den til vei eller bane? Har jo en del og si i forhold til åssen egenskaper du er ute etter. Sugemotor er gromt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
piter Skrevet Mars 13, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 13, 2013 Finnes nesten ikke grommere lyd!! Det jeg tenkte å noe ikke alle har. Hmm, ja. Et det noen topper som er org med dobbel ventilfjærer? Hvor store ventiler anbefaler du? Skal på vei ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW E30 325 Skrevet Mars 14, 2013 Share Skrevet Mars 14, 2013 Diesel veiv? Ham har jo 2,7 eta veiv, like bra, eller bedre den Sugetrim er uansett dyrt, ville da heller satsa på ITB og sprut Mest igjenn for pengene hadde du vel fått med en annen motor, men det er vel kanskje litt av poenget å beholde m20en? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
piter Skrevet Mars 14, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 14, 2013 Har ETA så, bruker den. Har vurdert sprut å) Skal ha m20 ja;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petterv Skrevet Mars 14, 2013 Share Skrevet Mars 14, 2013 De er forskjellig kompresjon i M20. Både vanlig og ETA! Så man må nesten finne ut hvilke deler man har. Jeg har brukt Alpinanlegg chip, Dette har fungert bra og er billig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
piter Skrevet Mars 14, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 14, 2013 Får man tak i det? Eller bare brukt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blaamann Skrevet Mars 14, 2013 Share Skrevet Mars 14, 2013 Diesel veiv? Ham har jo 2,7 eta veiv, like bra, eller bedre denSugetrim er uansett dyrt, ville da heller satsa på ITB og sprut Mest igjenn for pengene hadde du vel fått med en annen motor, men det er vel kanskje litt av poenget å beholde m20en? Åja, åssen er slaglengden kontra diesel? Motor koster uansett.Kunne kanskje brukt motorsykkelgassere? Ser de er ivrige på det i england, men har ikke sett det på en sekser før. Hvor mye kan man gå opp på ventilstørrelsen? Hva er maks dia? Vil tippe at ca. 3-4mm større på innsug og ca 1.5-2mm på eksos vil hjelpe en del. Utforming av insug/eksoskanaler, og ventiler/ventilstyringer har jo veldig mye og si. Matcporting av manifolder inn mot toppen bør også gjøres. Best mulig "flow" er bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joachim sørlie Skrevet Mars 14, 2013 Share Skrevet Mars 14, 2013 Håper du får til noe jeg har også 2,7, ikke fått den til og gå reint enda men.. Bruker chippa hjerne fra fekzen mener jeg og si.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Mars 14, 2013 Share Skrevet Mars 14, 2013 Skal du virkelig hente ut noe fra en M20 motor så er det bare å sette av 20-30k til arbeide og deler til toppen. Så bygger du deg gasspjeld fra S50 og skikkelig plenum med runnere (Bruke S50 innsuget f.eks). Vil tro du runder 40.000kr ganske fort bare i deler. Toppen er dessverre ikke akkurat "good shit" fra fabrikk. Kam, fjærer, swirlporting og ventilcut/raceventiler er alfa omega for å få fortgang på den.. Begynn ihvertfall på toppen, så ser du hvor mye du har råd til å gjøre, og tar resten av delene etter lommeboka. ...og da kommer vi tilbake til at du enda vil bli frakjørt av en 30.000 kroners orginal S50B30 på bane.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW E30 325 Skrevet Mars 14, 2013 Share Skrevet Mars 14, 2013 diesel veiva og eta veiva har lik slaglengde. som oddis sier vil jeg nesten sette det mer på spissen å si at jeg tror du skal bruke mye penger før du kjører fra en lett tuna m52b28 i e30 - det trenger nødvendigvis ikke koste noe særlig:p MEN, selfølgelig er det rått om du bygger skikkelig m20sugis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
piter Skrevet Mars 15, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 15, 2013 Kommer til å koste penger ja. Men litt av påenget er at jeg vil ha m20;) Men jeg er utplassert på et tuning firma, så er snakk om at jeg skal gjøre maskineringa der selv, med hjelp av han for å lære. Så da trenger jeg bare deler? Men hvordan er det med s50 spjellrekke? Hvilket insug osv? Noen som har tips til deler?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
piter Skrevet Mars 16, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 16, 2013 Kommer til å koste penger ja. Men litt av påenget er at jeg vil ha m20;) Men jeg er utplassert på et tuning firma, så er snakk om at jeg skal gjøre maskineringa der selv, med hjelp av han for å lære. Så da trenger jeg bare deler? Men hvordan er det med s50 spjellrekke? Hvilket insug osv? Noen som har tips til deler?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
piter Skrevet Mars 17, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 17, 2013 en som selger en kam, men har ikke mye info om den.. Ca 1,2mm mer løft på eksos og ca 1mm mer på innsug en orginalt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
piter Skrevet Mars 17, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 17, 2013 eller hva med en Enem Z45 turbokam? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå