Gå til innhold

M20 2,7 sugetrim, hjelp side 2!!


piter
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal bygge 2,7 sugetrim. og lurer på litt om dette.

Har dere andre forslag eller ting som må gjøres en det jeg har skrevet så kom med det.

her kommer noen spørsmål.

bygge om til gasser? eller ha insprut?

bruker:

325e blokk?

325e veiv/råder?

325i insug?

325i stempler?

325i topp?

Andre ting jeg bør bytte?

større ventiler?

porte topp?

større dyser?

større lmm?

hardere ventil fjærer?

Hvilken kam anbefaler dere?

Takk på forhond

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forgassere gir fin lyd:) Lag et tynnvegga innsug med så lange rør som mulig, gir god kjøling. Kanskje litt uøkonomisk med gassere etter veien, men det er hvertfall noe ikke alle andre har. Jeg ville nok ha porta topp og økt ventilstørrelse noe og brukt en kam som gir bra bånndrag (ikke for høy durasjon). Stivere eller doble ventilfjærer hvis du skal ha høyt turtall. Vurdert dieselveiv? Skal du ha den til vei eller bane? Har jo en del og si i forhold til åssen egenskaper du er ute etter. Sugemotor er gromt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes nesten ikke grommere lyd!!

Det jeg tenkte å noe ikke alle har.

Hmm, ja. Et det noen topper som er org med dobbel ventilfjærer?:)

Hvor store ventiler anbefaler du?

Skal på vei ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diesel veiv? Ham har jo 2,7 eta veiv, like bra, eller bedre den

Sugetrim er uansett dyrt, ville da heller satsa på ITB og sprut

Mest igjenn for pengene hadde du vel fått med en annen motor, men det er vel kanskje litt av poenget å beholde m20en?

Åja, åssen er slaglengden kontra diesel?

Motor koster uansett.Kunne kanskje brukt motorsykkelgassere? Ser de er ivrige på det i england, men har ikke sett det på en sekser før.

Hvor mye kan man gå opp på ventilstørrelsen? Hva er maks dia? Vil tippe at ca. 3-4mm større på innsug og ca 1.5-2mm på eksos vil hjelpe en del. Utforming av insug/eksoskanaler, og ventiler/ventilstyringer har jo veldig mye og si. Matcporting av manifolder inn mot toppen bør også gjøres. Best mulig "flow" er bra 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du virkelig hente ut noe fra en M20 motor så er det bare å sette av 20-30k til arbeide og deler til toppen. Så bygger du deg gasspjeld fra S50 og skikkelig plenum med runnere (Bruke S50 innsuget f.eks).

Vil tro du runder 40.000kr ganske fort bare i deler. Toppen er dessverre ikke akkurat "good shit" fra fabrikk. Kam, fjærer, swirlporting og ventilcut/raceventiler er alfa omega for å få fortgang på den..

Begynn ihvertfall på toppen, så ser du hvor mye du har råd til å gjøre, og tar resten av delene etter lommeboka.

...og da kommer vi tilbake til at du enda vil bli frakjørt av en 30.000 kroners orginal S50B30 på bane..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

diesel veiva og eta veiva har lik slaglengde.

som oddis sier vil jeg nesten sette det mer på spissen å si at jeg tror du skal bruke mye penger før du kjører fra en lett tuna m52b28 i e30 - det trenger nødvendigvis ikke koste noe særlig:p

MEN, selfølgelig er det rått om du bygger skikkelig m20sugis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer til å koste penger ja.

Men litt av påenget er at jeg vil ha m20;)

Men jeg er utplassert på et tuning firma, så er snakk om at jeg skal gjøre maskineringa der selv, med hjelp av han for å lære. Så da trenger jeg bare deler?

Men hvordan er det med s50 spjellrekke?

Hvilket insug osv?

Noen som har tips til deler??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer til å koste penger ja.

Men litt av påenget er at jeg vil ha m20;)

Men jeg er utplassert på et tuning firma, så er snakk om at jeg skal gjøre maskineringa der selv, med hjelp av han for å lære. Så da trenger jeg bare deler?

Men hvordan er det med s50 spjellrekke?

Hvilket insug osv?

Noen som har tips til deler??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...