andersen_e36 Skrevet Mars 14, 2013 Skrevet Mars 14, 2013 Hei! Noen som har vært borti det her før? Bilen stoppet helt plutselig under kjøring. Bensinpumpe går, får riktig trykk i dysene, er gnist på alle pluggene, komp er riktig på alle sylindrene, og eksosen er ikke tett. Er ikke lagret noen som helst feilkoder som har noe med dette å gjøre, så syns det er veldig merkelig. Er det noen som har vært borti dette her før? Har også sjekket at timinga stemmer på kammene, og det ser riktig ut når stempel 1 er på topp. Hadde det vært kam eller veiv føler, så burde den jo ha satt opp feil? Hvertfall når den stoppet under kjøring. Gått tom for ideer nå, noen som kan hjelpe? Takker for alle svar!
badsha Skrevet Mars 14, 2013 Skrevet Mars 14, 2013 hadde lignende problem på min e90 og da var det kamakse eller veiv sensor.
oleo Skrevet Mars 14, 2013 Skrevet Mars 14, 2013 Har du prøvd å nappe av pluggen til LMM? I og med at du har gnist og bensinpumpe sviver så tyder jo det i utgangspunktet på at både veiv og kamsensor er ok. Da sitter du igjen med luft...
warg Skrevet Mars 15, 2013 Skrevet Mars 15, 2013 Hva med throttle body? er det ikke TB uten gassvaier på den motoren? Sjekk om spjeldhuset åpner seg eller om pluggen til denne er ok.
OLEZZ Skrevet Mars 15, 2013 Skrevet Mars 15, 2013 Er bare et stoppspjeld på disse motorene, så det skal i utgangspunktet åpne seg fullt når du setter på tenninga og eller kjinner motoren. Den har valvetronic, så luft inn styres her. Veivakselgiver er veldig vanlig på disse, men det pleier å gi en feilkode. Registerhavari og valvetronicmotor er også vanlige feilkilder.
andersen_e36 Skrevet Mars 16, 2013 Forfatter Skrevet Mars 16, 2013 Hm, målte på både kam og veiv snr, og fikk riktige verdier.. Vært borti havari på register på disse bilene og, men tviler på det.. Så er faltisk helt blank her altså.. Burde vel også satt opp feil hvis det var noe med lmm? Tar imot flere tips!
andersen_e36 Skrevet Mars 16, 2013 Forfatter Skrevet Mars 16, 2013 Men valvetronic motoren er en mulig feil? Sitter jo egentlig ikke igjen med noe annet..
OLEZZ Skrevet Mars 16, 2013 Skrevet Mars 16, 2013 Den pleier fortsatt å gå etterpå. Dersom det er noe feil med valvetronic så pleier stoppspjeldet å "ta over" som gasspjeld.
OLEZZ Skrevet Mars 16, 2013 Skrevet Mars 16, 2013 Jeg ville vært 100% sikker på at timing og veivakselgiver er ok. Det er her problemene ofte er på disse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå